Ik ga binnenkort een colocated server ergens neerzetten. Het is waarschijnlijk dat daar verschillende (sub)domeinen op gaan draaien (web en mail etc). Ik denk (totaal geen ervaring) dat de meeste bedrijven waar je een domeinnaam op hun dns server kan zetten, niet zoveel mogelijkheden bieden om je zone files veel aan te passen ( MX, A en Cname records). Of heb ik het fout?
Als ik het juist heb, is het dus wel leuk als ik mijn eigen DNS server draai. Ik denk wel dat ik dan kan (bind en zone files.. easy) maar als ik de eisen van b.v. .nl domeinen begrijp MOET ik ook een backup nameserver hebben. tja. ik draai straks pas 1 server. Dus moet ik dan een andere eenzame serverder zoeken zodat we elkaars backup zijn? Of zijn er nog andere oplossingen?
Wie kan mij wijzer maken?
Als ik het juist heb, is het dus wel leuk als ik mijn eigen DNS server draai. Ik denk wel dat ik dan kan (bind en zone files.. easy) maar als ik de eisen van b.v. .nl domeinen begrijp MOET ik ook een backup nameserver hebben. tja. ik draai straks pas 1 server. Dus moet ik dan een andere eenzame serverder zoeken zodat we elkaars backup zijn? Of zijn er nog andere oplossingen?
Wie kan mij wijzer maken?