Toon posts:

welke dns servers gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een colocated server ergens neerzetten. Het is waarschijnlijk dat daar verschillende (sub)domeinen op gaan draaien (web en mail etc). Ik denk (totaal geen ervaring) dat de meeste bedrijven waar je een domeinnaam op hun dns server kan zetten, niet zoveel mogelijkheden bieden om je zone files veel aan te passen ( MX, A en Cname records). Of heb ik het fout?

Als ik het juist heb, is het dus wel leuk als ik mijn eigen DNS server draai. Ik denk wel dat ik dan kan (bind en zone files.. easy) maar als ik de eisen van b.v. .nl domeinen begrijp MOET ik ook een backup nameserver hebben. tja. ik draai straks pas 1 server. Dus moet ik dan een andere eenzame serverder zoeken zodat we elkaars backup zijn? Of zijn er nog andere oplossingen?

Wie kan mij wijzer maken?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je 2 IP's hebt kun je primary en secondary DNS op dezelfde bak draaien. Erg verstandig is dat natuurlijk niet, maar het werkt wel.

Anders zijn er op dit forumpje misschien wel mensen te vinden die voor jou sec DNS willen doen en andersom :) .

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 04:28 schreef Femme het volgende:
Als je 2 IP's hebt kun je primary en secondary DNS op dezelfde bak draaien.
Dacht ik ook al aan.
Erg verstandig is dat natuurlijk niet
Dacht ik ook al aan *D
Anders zijn er op dit forumpje misschien wel mensen te vinden die voor jou sec DNS willen doen en andersom :)
Yep dat is misschien wel leuk

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Het beste is eigenlijk om zowel beide DNS'en als je sites op een andere computer te draaien. Want als je 1ste DNS op dezelfde computer draait als waar je sites op draaien en die bak ligt plat dan is niet alleen je 1ste DNS niet bereikbaar maar vanaf je tweede DNS zijn je domeinen ook niet te bereiken.

Daarbij dient een tweede DNS eigenlijk ook niet in hetzelfde netwerk te hangen als je eerste DNS. Immers worden veel problemen zoals onbereikbaarheid veroorzaakt door fouten in het netwerk.

• Mark
  • Laatst online: 06-05 22:26
Officieel (maar niemand houd zich eraan) moet je voor NL domeinen zelfs 2 DNS servers hebben welke in verschillende IP subnets zitten.

Je kunt dus inderdaad op 1 doos beide DNS'en draaien als je minimaal 2 adressen hebt. Andere mogelijkheid is om secondary DNS te draaien bij iemand anders. Er zijn een aantal mensen waar dit gratis kan (http://www.granitecanyon.com) of je kunt ook iemand hier zoeken die het wil doen.

• twixx
  • Niet online
Hoezo niemand houdt zich er aan? Das ook mooi slordig dan. Ik zou maar beginnnet met 2 fysiek gescheiden dns servers, in 2 subnetten (omdat anders je .de zones o.a. worden afgekeurd). Je kunt natuurlijk altijd iemand anders vragen tijdelijk slave te draaien. Maar 1 dns is ZEER tricky, althans als het om $$ gaat.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
maarja welke starter kan nou 2 colo's betalen zonder achter zijn oren te krabben van "dat geld kan ik beter ergens anders aan besteden". En je secondary DNS aan je huis tuin en keuken ADSL lijntje is natuurlijk ook niet je-van-het

We spend our years as a tale that is told

• twixx
  • Niet online
Dat zou ik nog wel beter vinden dan 2 dns'n op de zelfde machine.
Wat je als starter wel kunt doen is de dns servers van je provider gebruiken tot je krachtig genoeg bent om 2 servers te plaatsen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Mark
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op vrijdag 06 juli 2001 17:03 schreef twixx het volgende:
Hoezo niemand houdt zich er aan? Das ook mooi slordig dan. Ik zou maar beginnnet met 2 fysiek gescheiden dns servers, in 2 subnetten (omdat anders je .de zones o.a. worden afgekeurd). Je kunt natuurlijk altijd iemand anders vragen tijdelijk slave te draaien. Maar 1 dns is ZEER tricky, althans als het om $$ gaat.
Ben ik met je eens, maar kijk eens naar alle kleine webhosting bedrijven die perse eigen dns willen draaien....Kan er zo een aantal opnoemen, maar dan trap ik mensen weer op hun pik en ben ik de gebeten hond ;)

Verwijderd

Als je bij widexs regt kun je je dns wel volledig aanpassen
Pagina: 1