Zeer voor Blue Screens (BSOD) op Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Helaas heb ik zeer veel last van Blue Screens Of Death (BSOD). Dit gebeurt soms willekeurig, maar eigenlijk vooral wanneer de PC wordt belast. Denk aan exporteren met Premiere Pro, of het renderen van Warp Stabilizer terwijl ik ondertussen wat mails beantwoord. Verder loopt Lightroom ook regelmatig vast. Alleen is dat geen BSOD, maar gewoon "werk niet meer".

Eigenlijk heb ik er meer last van sinds ik ben geüpgraded van Windows 8 naar Windows 10 (clean install van W8 een maand geleden, 2 weken geleden upgrade naar W10).

Om welke BSOD gaat het precies?
Meerdere, dat vind ik dus ook zo gek. Zeker 5 (!) verschillende:
  • System Service Exception
  • Page Fault In Nonpaged Area
  • DCP Watchdog Violation
  • Attempted Write To Readonly Memory
  • Memory Management - de kwam het vaakst voor
OS en software + drivers
Werk dus met Windows 10, alle updates doorgevoerd. Ook alle drivers up to date (via Drive Booster en handmatig). Zelfs de BIOS geupdated.

Over andere software: werk énkel en alleen met legale softeware. Bijna alles betaalde abonnementen ook (Office 360, Adobe CC etc.). Adobe software ook allemaal up to date (omdat het vooral daar gebeurt).

Hardware die ik gebruik
Sinds een maandje - tezamen met de clean install van Windows - heb ik nieuwe hardware ook. Asus X370 PRO mobo, Ryzen 1700X CPU (watergekoeld), 32 GB RAM (D432GB 2666-16 Vengeance LPX - staat op de lijst met compatibel met Ryzen), AMD 480 8GB GPU en de rest is vast niet zo boeiend. Althans. Misschien toch wel: "normale" SSD via SATA 600 (500GB Samsung 850 EVO) en 500 GB SSD via M.2 (Samsung 960 EVO).

Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Uiteraard heb ik van alles gelezen op het internet: iedere error heeft zo zijn eigen "oorsprong" of mogelijk oorzaak. Alleen het zijn er zo veel. Of is Windows 10 gewoon zo instabiel als iets? Krijg toch het gevoel dat mijn RAM niet lekker loopt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43
Test het geheugen eens met memtest86+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024