Benodigdheden kleine LAN-party

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 11:25
Ik ben van plan om deze zomer met een paar vrienden een LAN-party te houden bij iemand thuis. Wat zijn de dingen die we absoluut nodig hebben zodat iedereen goed internet heeft tijdens het gamen. We zijn met 9 mensen die allemaal hun eigen pc (desktop of laptop) meebrengen. Er is plaats genoeg, het enige wat ik echt moet weten is hoe we internetproblemen het beste kunnen vermijden en wat we daarvoor nodig zouden hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:47
Ligt voor het grootste deel aan de up/down verbinding van degene waar je gaat lannen. Als dit een beetje schappelijk is hoef je er niet zo druk over te maken. Vooraf aan iedereen aangeven welke games jullie denken te gaan doen en of iedereen deze alvast kan downloaden/updaten. Anders dan dat, zorgen voor genoeg vrije switch poorten :)

Persoonlijk enable ik ook altijd UPnP op de router bij LANS om te voorkomen dat er port forwarding issues komen, durf echter niet te stellen of dit echt nodig is, maar zou kunnen helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Junia op 04-06-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
Zoveel bandbreedte kost een normale game niet. Als de persoon waar jullie gamen een beetje fatsoenlijke verbinding heeft komt het wel goed. Gewoon een 10 poorts switch op je internet router aansluiten en dan kan iedereen op die switch inpluggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:15
Denk ook even aan stroom 🤡 9x game pc met scherm (of laptop), switch, geluidssetje, 9 mobiele opladers etc...en je zou zomaar in t donker kunnen zitten als je er niet over nadenkt.

Verder goede up/downlink en een standaard switch moet voldoende zijn. Misschien niet met zn allen tegelijk 4k ...videos... streamen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Bier, pizza en gezelligheid :)

Daarnaast neem ik aan dat men niet heel internet gaat leegkurken tijdens een kleine lan.. (desnoods afspraken maken hierover)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Eventueel een servertje/NAS met wat games er al op gedownload. Kopieren gaat sneller dan een aantal keer downloaden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Goed, even de ervaringen:

* als het kan de groep verdelen over twee electriciteitsgroepen voor de zekerheid
* werk met een switch (bekabeld) of gooi het over Wifi aangenomen dat je op een plek speelt waar je goed ontvangst hebt
* maak een lijst van games die gespeeld kunnen worden en zorg dat de deelnemers dan ook die games al op PC hebben staan met de juiste update
* maak afspraken mbt downloaden van media als je een beperkte bandbreedte hebt

Daarna gewoon knallen, pizza/shoarma laten aanrukken als je trek hebt (of BBQ aansteken) en gaaaaan :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51
Mijn broer en vrienden doen een lan 4x per jaar. Ze hebben een grote switch aangeschaft. Maar zolang je maar genoeg aansluitingen hebt.
Zorg ervoor dat je de pc's verdeelt over de stroom groepen anders zit je inderdaad in het donker.
Laat iedereen gewoon een headset opzetten. Anders wordt het een lawaai.
En niet overdrijven met grootte van schermen en hoeveelheid schermen. De ruimte is zo op op die manier.
En genoeg eten en drinken. Maar zorg ook voor gezond eten. Dus ontbijt, lunch en Avondeten een beetje normaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Om even op de lijst van @Chief verder te gaan, mijn ervaringen:

- Zorg er voor dat alle software up to date is alvorens de LAN party, Windows updates, Office Updates, game updates (zoals genoemd) en andere zodat de lijn niet opeens wordt dichtgetrokken.
- Zorg voor batterijen (indien er draadloze toetsenborden/muizen/etc aanwezig zijn).
- Test de netwerkapparatuur, zorg voor extra netwerkkabels.
- Controleer of niemand fixed IP's heeft, anders kan je netwerkconflicten krijgen.
- Genoeg drank in huis, uitdroging is de grootste vijand. ;)
- Van te voren afspreken wat je wilt gaan eten, meestal kopen wij voor alle dagen in.
- Extra's; maak een tournament met een groot bord om scores bij te houden of hou een "drank spel" via bijvoorbeeld een schietspel; elke keer als je dood gaat moet je een slok nemen of zo :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:49:
Laat iedereen gewoon een headset opzetten. Anders wordt het een lawaai.
Die lawaai is toch leuk? Beetje trashtalken enzo. Als iedereen koptelefoon op heeft lijkt het me nogal saai. Zorg gewoon dat het volume wat zachter staat....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:53:
[...]
Die lawaai is toch leuk? Beetje trashtalken enzo. Als iedereen koptelefoon op heeft lijkt het me nogal saai. Zorg gewoon dat het volume wat zachter staat....
Wij zetten gewoon het geluid uit en de radio aan en verder een beetje kletsen inderdaad :)

Verder komen er goede tips voorbij. Zorg inderdaad voor genoeg netwerkkabels/switches (bedraad is toch wat fijner dan via wifi, vind ik), en verdeel de computers/laptops over meerdere groepen.

Ook handig, zeker als iedereen met kratjes bier, chips en weetikveelwat aan komt zetten en er ook nog een bezorgpizza voorbijkomt is iets als Wiebetaaltwat om netjes bij te houden hoe het met de centjes gaat.
Als iedereen dan ook nog gebruik maakt van Tikkie, heb je dat ook zo geregeld.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51
Ramon schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:53:
[...]
Wij zetten allemaal de hoofdtelefoon half op of 1 schelp niet. Gaat prima. Je kunt het volume goed zetten voor jezelf en ook nog praten met anderen. Wij trash talken ook gewoon. No problem.
Een 2.0 setje kun je ook prima meenemen, maar hou je minder geluid voor jezelf over als je ook nog wilt praten.
Pagina: 1