Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 22:49
Ik heb een mooie prijs gekregen op de GTX 1070 van een vriend van mij. Echter, deze heeft 2x8 pin connector nodig. Mijn psu (XFX 550W pro) heeft een 6+2 en een 6pin plug. Nu heeft nog wat adapters liggen, en ik zou het volgende kunnen doen: een molex naar 6 pin en de 6 pin gebruiken voor een 2x 6pin naar 8 pin adapter en deze samen met de 6+2 plug gebruiken voor de kaart.

Ik vroeg me af hoe veilig en stabiel het is om deze opstelling te gebruiken, het laatste dat ik zou willen is een rail overbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 15:00

rdejongjr

Gnome

Iets elegantere oplossing.
De meeste computerzaken hebben ze ook nog wel liggen.

Vaak is het verstandig om een nieuwe voeding te nemen als hij niet genoeg aansluitingen heeft maar deze zou het prima moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:57

WCA

Ik ken die voeding verder niet, maar ik denk dat @-The_Mask- daar wel iets over kan zeggen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

pricewatch: Startech.com 6-pins PCI Express voeding (V) - 8-pins PCI Express ...

Natuurlijk dient je voeding wel voldoende energie te kunnen leveren.

Ik snap alleen niet zo goed waarom de kaart een 8pin én 6pin pci-e power connector wil. Ik heb hier zelf een GTX 1080 founders edition en die neemt genoegen met één enkele 8-pins connector.

[ Voor 30% gewijzigd door Tyrian op 04-06-2017 21:01 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ItsTheSebbe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:36:
Ik heb een mooie prijs gekregen op de GTX 1070 van een vriend van mij. Echter, deze heeft 2x8 pin connector nodig. Mijn psu (XFX 550W pro) heeft een 6+2 en een 6pin plug.
Eerst gewoon proberen met de 6 en 6+2 pins aangesloten. Veel videokaarten controleren niet of er een 6 of 8 pins PEG connector is aangesloten. Als dat werkt is dat met afstand het meest slimme om te doen, verloopjes zijn nooit verstandig, al helemaal niet als ze niet nodig zijn, omdat de connectie altijd een erg zwak punt is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic