Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Langzame verbinding bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb laatst vanuit de meterkast cat6 kabel getrokken (circa 12 meter) naar een plek in de woonkamer waar ik een inbouw wandcontactdoos heb aangebracht (cat6a). Dit ging vrij gemakkelijk (zonder al te veel wringen en duwen met een trekveer).

In de wandcontactdoos de 8 adertjes netjes met een puncher in de 'gootjes' geduwd (in de goede volgorde) en in de meterkast netjes een connector (met de adertjes in de goed volgorde) aangeknepen.

Als ik vervolgens een utp kabel in de wandcontactdoos steek (met internetsignaal) en vervolgens een speedtest doe (mbv een aangesloten laptop) aan het uiteinde van de getrokken kabel in de meterkast heb ik een lagere snelheid dan als ik de kabel (van 10 meter) uit de wandcontactdoos direct op mijn laptop aansluit.

54 Mbps versus 152 Mbps.

Heb de aansluitingen in de wandcontactdoos nog eens nagelopen en de connector (volgorde van de aders en of het eea goed aangeknepen was). Dit was het geval. Het verschil in snelheid kan ik dan ook niet goed verklaren. Heb overigens de speedtest vaker gedaan met altijd dezelfde resultaten...

Wie o wie heeft een suggestie om nog bepaalde testen te doen?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:02
Je zult toch wel een adertjes ergens niet goed aangesloten hebben of niet goed contact maken.

Een 1Gb verbinding gebruikt namelijk alle 4 aderparen, maar als er een niet goed functioneert valt het systeem terug op het gebruik van 2 aderparen en loopt de snelheid terug van 1Gb naar 100Mb.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Vhond
  • Niet online
Ja dat zou je denken, maar heb het eea wel een aantal keren gecontroleerd

Wat ik wil uitsluiten is of er iets met de wandcontactdoos aan de hand zou zijn en/of de kabel.

Zat zelf eerst ook te denken aan de aansluitingen, maar heb bv. de connector in de meterkast al eens vervangen door een ander (na natuurlijk de oude eraf te hebben geknepen). Zou wel heel toevallig zijn als ik 2 keer een connector minder goed aangeknepen zou hebben...

[ Voor 71% gewijzigd door Vhond op 04-06-2017 13:58 ]

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 18:46
Kan je eens een foto maken van bijde aansluiting hoe je ze hebt zitten en welk materiaal heb je gebruikt.
Type/merk enz en gebruik je aan bijde kanten de b aansluitings manier ?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:02
Als je stugge kabel gebruikt hebt, dan moet je afmonteren op een wandcontactdoos of een patchpaneel.
Soepele kabel is weer niet geschikt voor wandcontactdozen en patchpanels.

Connectors zijn daar niet geschikt voor, tenzij je speciale connectors voor stugge kabel gekocht hebt, maar ook dat blijft een lapmiddel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 04-06-2017 14:19 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Vhond
  • Niet online
[img=800,1067]undefined[/img]

[img=800,1067]undefined[/img]

[ Voor 45% gewijzigd door Vhond op 04-06-2017 21:29 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Ik denk dat je blauw en groen in je WCD moet omdraaien, vermoedelijk is het in de WCD zelf al getwist. Welke linksnelheid geeft je laptop trouwens aan?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
http://www.netwerkvraag.nl/utp-kabel-maken/

Is soms verwarrend, maar op de wcd de kleurtjes volgen idd.

[ Voor 43% gewijzigd door Tens op 04-06-2017 16:55 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Vhond
  • Niet online
ik heb het aansluitschema gevolgd wat ik in de beschrijving van de wcd zag:

Afbeeldingslocatie: http://elektronicaweb.com/wp-content/uploads/UTP-kabel.png

[ Voor 6% gewijzigd door Vhond op 04-06-2017 16:51 ]

• Vhond
  • Niet online
Jimster schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:48:
Ik denk dat je blauw en groen in je WCD moet omdraaien, vermoedelijk is het in de WCD zelf al getwist. Welke linksnelheid geeft je laptop trouwens aan?
154 Mbps (dus direct aan de laptop), 54 Mbps via de wcd met kabel

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:18
Bij je stekker lijkt het ok.
Echter in je wandcontact zit de 6 direct na de 3 (zowel nummer als kleur)
Je moet daar waarschijnlijk de 3 groene aders direct naast elkaar monteren.
Intern in je wandcontact zit dan al een twist om de volgorde aan de stekker dan juist te maken.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Jimster bedoeld de link snelheid die de netwerkadapter aangeeft, te vinden onder netwerkcentre > adapter setttings

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Ja ik vermoed ook dat de kabel van wcd naar laptop de boosdoener is. en 100Mbit of 1Gbit LAN dat kan je zien bij eigenschappen van je netwerk in apparaatbeheer

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Vhond
  • Niet online
1000baseT

Maar wat Mschamp zegt is misschien wel waar (vreemd dat in de WCD 3 en 6 naast elkaar zitten)

Blauw moet zitten waar witblauw nu zit, blauwwit waar groen zit en groen waar nu blauw zit, toch?

[ Voor 116% gewijzigd door Vhond op 04-06-2017 17:15 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

Er staan kleuren bij de aansluitingen én pennummers. Waarom zou je daar dan in godsnaam van afwijken en zelf iets verzinnen? :/

• Vhond
  • Niet online
@tozzke: Goh, jij volgt nooit de rijtjes die je altijd hanteert?

Maar ik kan iedereen meldden dat het nu goed is.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

OgWok

U.N.C.L.E.

Vhond schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:22:
@tozzke: Goh, jij volgt nooit de rijtjes die je altijd hanteert?

Maar ik kan iedereen meldden dat het nu goed is.
Wat was de oplossing van het probleem?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Vhond
  • Niet online
3 van de 8 aders zaten verkeerd in de wcd (de wcd hanteert niet de standaard aansluitvolgorde maar een eigen volgorde)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

nofi maar ik moet de eerste "aansluitdoos" nog tegenkomen waarbij de aders in dezelfde fysieke volgorde moeten als in een RJ45 plug/stekker. Op deze "aansluitdozen" staat altijd aangegeven in kleur en/of pennummers waar de aders moeten. En als je die pennummers volgt, is het wel dezelfde volgorde ;)

anyhow... fijn dat het werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 04-06-2017 22:24 ]

• Vhond
  • Niet online
Het gekke is dat er in de handeling van de wcd WEL de volgorde zoals in het plaatje wat ik eerder poste stond, enfin ben blij dat het nu wel ok is :)
Pagina: 1