Nieuwe setup kortsluiting gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaghetticat
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07 00:34
Beste allemaal,

Gisteren heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet:
-i5 7600
-msi h270 tomahawk
-corsair h80i v2
-corsair vengeance lpx cmk16gx4m2b3000c15
-corsair rm550x
-msi gtx 1080 8g
-ssd Samsung Evo 500gb
-nzxt s340

Ging allemaal prima, alleen werd de eerste keer de gpu niet gedetecteerd. Na een reboot werkte deze wel. Vervolgens probeerde ik de Intel chipset drivers te installeren maar tijdens de installatie hoorde ik een knappend geluid(leek erg op kortsluiting) . De pc had een heel erg stinkende (brand?) geur dus heb alles losgetrokken.

Vandaag ben ik begonnen met troubleshooten:
-voeding paperclip test gedaan, voeding ging netjes aan
-moederbord kaal met alleen cpu, waterkoeler en een reepje ram opgestart. Dit ging prima, kwam meteen in de bios terecht. Daarna met twee reepjes ram, dit ging ook goed
-vervolgens gpu en ssd aangesloten, ook dit was prima kreeg gewoon beeld van de gpu
-moederbord opnieuw in de case gebouwd met alleen koeler en een reepje ram om te kijken of er iets kortsluiting maakt. Opnieuw ging dit gewoon goed
-temperaturen in de bios zijn op 't moment rond 35 gradeb

Tot dusver heb ik het probleem niet kunnen reproduceren. Ik ruik nog steeds een vreemd geur maar wel minder sterk (misschien is het ook mijn verbeelding). Ik ga verder alles opnieuw inbouwen en testen maar ik vraag me af wat het probleem heeft veroorzaakt? Wellicht toch kortsluiting met de kast? Ik heb wel afstandsbusjes gebruikt.

Wat denken jullie hiervan? Ik ben blij dat alles tot nu toe werkt, maar toch vertrouw ik het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Bekijk alle connectors van de voeding eens goed, als er geknetter is geweest kan je vaak wel lichte aanslag vinden of gesmolten plastic.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 04-06-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klinkt meer als bv een stekker niet goed aangesloten van je voeding? Die kan ook flink knetteren als die wat losjes zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaghetticat
Ik heb alles geïnspecteerd. Geen brandplekken, gesmolten connectoren of iets dergelijks. Stekkers zal ik nog een keer extra checken :)
Tot nu toe lijkt het ook goed te gaan, het probleem is niet nog een keer naar voren gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
Je hebt afstandsbusjes gebruikt zeg je, maar heb je die er niet perongeluk 1 te veel ingedraaid (waar er geen schroefgat zit in het moederbord)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Xander schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:13:
Je hebt afstandsbusjes gebruikt zeg je, maar heb je die er niet perongeluk 1 te veel ingedraaid (waar er geen schroefgat zit in het moederbord)?
Nadat mij dit ooit eens is overeenkomen is dit iets waar ik extreem goed op let bij het inbouwen van een moederbord. Ik vond het destijds al zo vreemd dat m'n geluidskaart niet werkte, bleek dat ik het PCI-slot had gesloopt met een afstandsbusje dat kortsluiting veroorzaakte. :P

TS: Je ziet op je videokaart e.d. nergens iets raars dus? Soms kan een bv. een kleine diode zijn doorgefikt maar dat is soms moeilijk te zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaghetticat
Xander schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:13:
Ja, de case heb ik tweedehands overgekocht en de busjes zaten er al in. Ik heb het wel al dubbelgechekt en er zaten net zoveel busjes op als gaten ervoor op het moederbord.

Op het moment ben ik zover dat het moederbord in de kast zit met beide reepjes ram, fans aangesloten en ssd. Hij heeft zelfs Windows net geïnstalleerd. Straks ga ik proberen de videokaart erin te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaghetticat
Update : inmiddels heb ik alles stap voor stap getest en alles ingebouwd. Het probleem is niet meer teruggekomen en alles lijkt te werken. Windows is erop geïnstalleerd, unigine heaven gedraaid en memtest, maar alles doet het.

Ik ruik ook geen brandgeur oid, maar toch zit het me niet helemaal lekker. De knal was behoorlijk luid (m'n huisgenoot die een meter verderop met koptelefoon aan het gamen was hoorde het ook). Echter kan ik het probleem niet lokaliseren. Heeft iemand nog tips?
Pagina: 1