Hoi Tweakers. Ik mag voor een maat een nieuw game systeem bouwen voor 800 tot 1000 euro. Het doel is dat hij niet over 3 jaar moet upgraden (GPU daarbij weg gelaten) en prima een spelletje op 1080p kan spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Tuurlijk ook wat office werk, maar voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 800 tot 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou een half brakke 1TB HDD kunnen meenemen van zijn oude systeem. Maar ik koop liever alles nieuw in. Randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc zonder rand apparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bang for the buck, geen merken voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD bij de nieuwe PC zou erg fijn zijn. Stilte en looks make de toekomstige eigenaar (helaas) geen bal uit.
Ga je overklokken?
Tot nu toe nog niet. Ik zou mogelijk een 1400 ipv 1500x kunnen kopen en deze hoger klokken, maar ik hoor hier graag jullie advies over.
Wat verwacht je van ons?[i]
Lijstje dubbel checken. Dit is mijn eerst keer dat ik een AMD Ryzen platform aan iemand aan raad, mogelijk vergeet ik dingen of hebben jullie goede tips voor mij
Ik heb onderstaande afwegingen gemaakt:
- Case: El cheapo case die er nog redelijk eruit ziet. Alles zou erin moeten passen
- CPU: 8 threads op 3.5 zou genoeg moeten zijn voor de meeste games. Ik heb gekeken naar een I5 7400 die hoger geklokt is, maar de cores lijken mij, voor een game pc die voor 5+ jaar moet meegaan, belangrijker. Ik zou ook voor een Ryzen 1400 kunnen gaan en de cores klokken tot 1500x, maar hier heb ik nog geen ervaring mee.
- Moederboard: Leuk bordje met M.2 aansluiting, USB type C, 4 geheugen sloten en genoeg SATA aansluitingen. Kortom, er kan later altijd meer worden bijgeprikt worden.
- RAM: 2 reepjes DDR4 3000Mhz.van ieder 8GB. Een aantal review sites lieten performance optimalisatie zien bij Ryzen en hoger geheugen. Maar ik twijfel of ik dit geld niet beter in de GPU kan steken..
- GPU: Bang for the buck GPU die nog binnen het budget past.
- Storage: Standaard SSD en 2TB HDD
- Voeding: Bronze semi-modulaire voeding die is gereviewd door the mask. Dan weet ik al genoeg
Genoeg power om alles te voorzien met wat ruimte voor uitbreidingen.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Tuurlijk ook wat office werk, maar voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 800 tot 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou een half brakke 1TB HDD kunnen meenemen van zijn oude systeem. Maar ik koop liever alles nieuw in. Randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc zonder rand apparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bang for the buck, geen merken voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD bij de nieuwe PC zou erg fijn zijn. Stilte en looks make de toekomstige eigenaar (helaas) geen bal uit.
Ga je overklokken?
Tot nu toe nog niet. Ik zou mogelijk een 1400 ipv 1500x kunnen kopen en deze hoger klokken, maar ik hoor hier graag jullie advies over.
Wat verwacht je van ons?[i]
Lijstje dubbel checken. Dit is mijn eerst keer dat ik een AMD Ryzen platform aan iemand aan raad, mogelijk vergeet ik dingen of hebben jullie goede tips voor mij
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 187,50 | € 187,50 |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 72,15 | € 72,15 |
| 1 | MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC | € 201,98 | € 201,98 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 95,90 | € 95,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,98 | |
Ik heb onderstaande afwegingen gemaakt:
- Case: El cheapo case die er nog redelijk eruit ziet. Alles zou erin moeten passen
- CPU: 8 threads op 3.5 zou genoeg moeten zijn voor de meeste games. Ik heb gekeken naar een I5 7400 die hoger geklokt is, maar de cores lijken mij, voor een game pc die voor 5+ jaar moet meegaan, belangrijker. Ik zou ook voor een Ryzen 1400 kunnen gaan en de cores klokken tot 1500x, maar hier heb ik nog geen ervaring mee.
- Moederboard: Leuk bordje met M.2 aansluiting, USB type C, 4 geheugen sloten en genoeg SATA aansluitingen. Kortom, er kan later altijd meer worden bijgeprikt worden.
- RAM: 2 reepjes DDR4 3000Mhz.van ieder 8GB. Een aantal review sites lieten performance optimalisatie zien bij Ryzen en hoger geheugen. Maar ik twijfel of ik dit geld niet beter in de GPU kan steken..
- GPU: Bang for the buck GPU die nog binnen het budget past.
- Storage: Standaard SSD en 2TB HDD
- Voeding: Bronze semi-modulaire voeding die is gereviewd door the mask. Dan weet ik al genoeg
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Yariva op 04-06-2017 12:56 . Reden: HDD Aangepast naar WD Blue 1TB ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply