Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06 18:53
Sindskort staat mijn desktop PC op een plaats in huis waar een kabel trekken niet mogelijk is. Ik heb even kort een USB wifi adapter gebruikt, maar dit werkte niet naar behoren en was ook maar 2,4Ghz. Daarom heb ik dus een PCI-E wifi adapter gekocht: TP-Link AC1300 T6E. Maar sindsdien heb ik problemen met de wifi verbinding (zowel op 2.4 als 5 Ghz).

Het probleem is dat op random momenten of wanneer ik een groot bestand transfer (van bijvoorbeld mijn NAS) de wifi verbinding gewoon uitvalt. Er zijn dan geen wifi netwerken meer zichtbaar. De netwerkadapter opnieuw starten heeft geen nut. Ook verwijderen en opnieuw toevoegen via apparaatbeheer werkt niet. De enige (tijdelijke) oplossing is om de PC opnieuw te starten.

Ik heb al geprobeerd om de energiebeheer instellingen op maximaal te zetten. Zowel het vinkje uitgezet bij 'computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' in de eigenschappen van de netwerkadapter alsook in de geavanceerde instellingen van het energiebeheer schema de prestaties van de draadloos netwerk adapter op maximaal gezet.

Vervolgens heb ik de netwerkadapter verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met de nieuwste Windows 10 driver (http://www.tp-link.com/us/download/Archer-T6E.html#Driver).

Het lijkt erop dat dit updaten van de driver ervoor heeft gezorgd dat de verbinding niet meer op random momenten wordt verloren.

Het probleem wordt nu alleen nog getriggerd als ik een groot bestand kopieer van of naar mijn NAS. Midden in de transfer valt dan de hele netwerkverbinding weg en moet ik dus opnieuw opstarten.

Ook heb ik de kast helemaal schoon en stofvrij gemaakt van binnen, maar het probleem blijft zich voordoen.

Wat kan hier het probleem zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Kijk eens of je wifi netwerk op "auto" staat.
Als dat het geval is kan hij zomaar ineens naar een ander kanaal springen wat tamelijk onhandig is je met zo'n grote transfer bezig bent.

Ook kan het zijn dat je router(of accesspoint) de DFS kanalen gebruikt en de TP-link T6E dat niet ondersteund, als hij dan daar naar overschakelt is het helemaal over en uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Ben(V) op 04-06-2017 14:29 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Wat bedoel je precies met 'auto'? De automatisch verbinding maken optie?

Als router heb ik een docsis 3.0 modem van Ziggo en gebruik kanaal 48 voor de 5Ghz verbinding, wat volgens het modem geen DFS kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Na wat zoekwerk erachter gekomen dat de nieuwste windows 10 driver van de wifi adapter niet goed werkt.
Deze moet gedowngrade worden naar een versie van 24-2-2014 met nummer 6.30.223.234.

Uitleg hierover is hier te vinden: YouTube: How To Fix (bcmwl63a.sys) problem on windows 10