De celestijnse Belofte

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Topicstarter
Onlangs heb ik de "Celestijnse Belofte" gelezen samen met "Het tiende inzicht" van James Redfield. En ik moet zeggen dat het een grote indruk op me heeft achtergelaten. Hoewel ik geen energie kan zien of wat dan ook (tja soms kan het een beetje zweverig overkomen) kan ik me met de rest heel goed indentificeren. Energie kan ik btw wel voelen.... en in het bijzonder als in je in de echte ongerepte wildernis staat waar absoluut geen enkel teken van beschaving is op de bandensporen na die de weg vormen. Wie van jullie heeft het ook gelezen en wat vonden jullie ervan? Ik schrijf dit nu vanuit Australie en ben net een maand door de outback aan het reizen geweest toen ik de boeken aan het lezen was. Ik weet niet of er iemand hier ook deze trip gemaakt heeft maar als je met 5 man een goeie 3 weken aan rijden bent door het helemaal niets dan zet dat je best goed aan het denken. Tja en dan ook nog eens Redfield lezen brengt je best in een hogere staat van bewustzijn/ spiritualiteit. Maar ik vraag me dus af of er meerdere mensen zijn voor wie het boek ook zo'n indruk achtergelaten heeft of dat het puur voor jullie een zweverig New-age boek was. In ieder geval heeft het mij als mens een opener geest gegeven en voel ik beter en eerlijker en oprechter in het leven staan als dat ik me ooit tevoor gevoeld heb. Is het het boek of de outback of de combinatie? Gaarne uw alles mening en ideeen over dit alles, het is fascinerende materie:)

BoneZ

reality is for people with no imagination

Verwijderd

Ik heb ze ook een tijd geleden gelezen, en ik vond het leuke boeken, maar ook niet meer dan dat.
Het was inderdaad een beetje "zweverig new-age" achrig, maar niet om je echt aan te storen. Ach je moet er van houden,en ik begrijp dat het erg veel indruk op mensen kan maken, maar in ieder geval niet echt op mij.
Het zijn wel boeken waar je uren met mensen die het ook gelezen hebben over kunt praten en dat het dan ook nog interresant blijft :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb geprobeerd 'de Belofte' lezen. Maar ergens in hoofdstuk twee heb ik iets gedaan wat ik nog nooit eerder gedaan heb bij het lezen van een boek. Ik pakte een stuk papier en ging turven waar hij volmaakte onzin uitkraamde en ik noteerde de reden waarom en wat het tegenargument was. Bij hoofdstuk drie gaf ik het op. Mijn aantekeningen zouden dikker worden dan zijn boek.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:38

Elvhenk

Madam Mikmak

Hmmm, ik moet zeggen dat ik er ook niet doorheen kon komen. Wel begonnen, maar idd gauw opgegeven.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Ik heb het boek nog wel ergens in mijn kast liggen. (ooit gekregen :( dus niet gekocht!! :) )

Ik heb het uiteraard wel gelezen, maar ik vond het gewoon een roman.
Niet iets om over te discussieren.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

ik heb de celestijnse belofte ook gelezen en moet zeggen dat het bij mij ook een bepaalde indruk achter gelaten heeft.
Ik ben wel van mening dat het boek pas zon reactie op iemand heeft als iemand er ook werkelijk voor open staat!!! Is dit niet het geval zul je dingen tegenkomen als hierboven beschreven.
Een ding is zeker heb er zeker nog heel lang over na gedacht wat er allemaal in beschreven stond!Ben wel altijd benieuwd geweest waarom dit boek zoveel achter gelaten heeft bij mij en bij zoveel mensen. Heb namelijk van heeft veel mensen deze mening gehoord en er ook vaak over gediscusieerd.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

FF de search gebruikt om maar niet weer een topic te openen.

Ik heb het boek ook gelezen en wil graag het 10de inzicht kopen. Ook zit ik na te denken over de werkboeken en het elfde inzicht (nog niemand over gehoort trouwens).

Ik ben benieuwd wat de tegen argumenten zijn van vele.
Net zo als ik open sta voor de opvattingen ben ik nog steeds zeer sceptisch over het boek.

Iemand inzichten ;)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

imho is het overtuigend geschreven real-life-fantasy.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Beetje nutteloze kick, je voegt niets toe behalve dat je ook dat boek gaat lezen en verder vraag je of iemand inzichten heeft. Dat is natuurlijk niet de bedoeling in W&L, dus dit topic kan wel dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.