Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken naar een monitor die ik kan aansluiten op mijn macbook.
Een van de schermen is de apple led cinema display, alleen zijn de meeste vanaf 2009.
Voor hoelang gaat een apple display eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:52:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een monitor die ik kan aansluiten op mijn macbook.
Een van de schermen is de apple led cinema display, alleen zijn de meeste vanaf 2009.
Je kan ook kijken voor het iets nieuwere Thunderbolt display. Wat betreft aansluitingen is deze wat fijner.
Aan wat van MacBook moet hij komen te hangen?

Hoe lang ze meegaan? Weinig kunnen hier iets zinnigs op antwoorden. Er is geen duidelijke levensduur aan te hangen. Normaal kunnen ze heel wat jaren overleven

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb ik ook naar gekeken, uiteindelijk gewoon voor een Dell UltraSharp gegaan.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
WhatsappHack schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:37:
Heb ik ook naar gekeken, uiteindelijk gewoon voor een Dell UltraSharp gegaan.
Kwalitatief gezien exact hetzelfde paneel qua kleuren. Alleen eens stuk beter qua weerspiegeling.

Ik wacht nog steeds met smart op een 27" 5K thunderbolt 3 scherm met design van de iMac. Dat van LG vind ik te industrieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkselFris schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Je kan ook kijken voor het iets nieuwere Thunderbolt display. Wat betreft aansluitingen is deze wat fijner.
Aan wat van MacBook moet hij komen te hangen?

Hoe lang ze meegaan? Weinig kunnen hier iets zinnigs op antwoorden. Er is geen duidelijke levensduur aan te hangen. Normaal kunnen ze heel wat jaren overleven
Dan moet ik even goed kijken of ik er een kan vinden, meestal zijn ze van 2009 die ik voorbij zie komen in de verkoop. De monitor wil ik graag bevestigen aan mijn macbook pro 13 inch early 2015 2,7 Ghz i5.

Was er zal al op uit gegaan over de levensduur maar niet echt een goede antwoord op kunnen vinden. Het liefst wil ik een display van apple, het sluit net wat mooier aan aangezien ik alles van apple heb. Maar een andere monitor kan geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Ik heb mijn ACD +- 8 jaar gehad (en het was al 2de hands enkele jaren oud) voor ik het verkocht. Maar zoals met alle elektronica is het altijd een beetje geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon Shipperd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:48:
Ik heb mijn ACD +- 8 jaar gehad (en het was al 2de hands enkele jaren oud) voor ik het verkocht. Maar zoals met alle elektronica is het altijd een beetje geduld hebben.
Wat heb je nou eigenlijk? Ik heb er nou een gevonden uit 2013 ACD wel een stuk jonger dan. Maar twijfel nog of ik voor de ACD ga of voor een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Wat heb je nou eigenlijk? Ik heb er nou een gevonden uit 2013 ACD wel een stuk jonger dan. Maar twijfel nog of ik voor de ACD ga of voor een andere monitor.
Uit 2013 is een Thunderbolt display.
Voordeel van de Thunderbolt display is de docking en dat het een MagSafe kabel heeft om je MacBook op te laden, daarbij natuurlijk de FaceTime camera en de ingebouwde speakers (als je die gebruikt) Ik blijf het een fijn scherm vinden. Als je een ander scherm neemt, zal je niet in alle gevallen dit extra's hebben. Het is maar net wat je wensen zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:52:
Welke MacBook heb je? Als je een recente hebt, met Thunderbolt 3, kun je ook de LG UltraFine 4K of 5K nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkselFris schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:25:
[...]

Uit 2013 is een Thunderbolt display.
Voordeel van de Thunderbolt display is de docking en dat het een MagSafe kabel heeft om je MacBook op te laden, daarbij natuurlijk de FaceTime camera en de ingebouwde speakers (als je die gebruikt) Ik blijf het een fijn scherm vinden. Als je een ander scherm neemt, zal je niet in alle gevallen dit extra's hebben. Het is maar net wat je wensen zijn.
oohh schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:41:

Hoe vind jij de speakers klinken?

[...]
Daar heb je weer een punt, weet je ook iets meer over de levensduur misschien?
Welke MacBook heb je? Als je een recente hebt, met Thunderbolt 3, kun je ook de LG UltraFine 4K of 5K nemen :)
Ik heb een MacBook pro 13 inch begin 2015 2.7 GHZ Intel core i5. Klopt ik ken het scherm wel maar weetniet welke LG jij dan bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Ik heb nu geen externe monitor meer. Ik heb m'n ACD verkocht wegens aankoop van een 2016 MBP en het scherm van de MBP was gewoon zoveel beter dat de zin om de ACD ernaast te gebruiken weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is een beetje het probleem met die retina schermen. Als je dat naast een niet-retina scherm gebruikt dan ga je op een gegeven moment storen aan dat niet-retina scherm. Die retina schermen zijn een stuk minder vermoeiend aan de ogen wat tekst betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:33:
Dat is een beetje het probleem met die retina schermen. Als je dat naast een niet-retina scherm gebruikt dan ga je op een gegeven moment storen aan dat niet-retina scherm. Die retina schermen zijn een stuk minder vermoeiend aan de ogen wat tekst betreft.
Is dat zo erg en storend dan? Naja ik zou het niet weten omdat ik er nog nooit een acd scherm heb gehad en wel een mbp 13 retina heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oohh schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Hoe kom ik te weten of mijn macbook überhaupt een 4k monitor aan kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Hoe kom ik te weten of mijn macbook überhaupt een 4k monitor aan kan ?
Even hier kijken: https://support.apple.com/en-us/HT206587
You can use 4K displays and Ultra HD TVs with these Mac computers:
MacBook Pro (Retina, Late 2013) and later
Mac Pro (Late 2013)
iMac (27-inch, Late 2013) and later
Mac mini (Late 2014)
MacBook Air (Early 2015)
MacBook (Retina, 12-inch, Early 2015) and later
Kan dus :)

Het werkt alleen niet met die LG UltraFine Display, daarvoor heb je Thunderbolt 3 nodig. En dat zit alleen op de MacBook van 2015 of later of de MacBook Pro 2016 of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oohh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Even hier kijken: https://support.apple.com/en-us/HT206587

[...]

Kan dus :)

Het werkt alleen niet met die LG UltraFine Display, daarvoor heb je Thunderbolt 3 nodig. En dat zit alleen op de MacBook van 2015 of later of de MacBook Pro 2016 of later.
Dankje, voor de Ultrafine zou ik denk ik toch niet gaan vind het nogal aan de prijzige kant moet ik eerijk zeggen.
Maar heb mijn ogen laten vallen op twee 4k monitoren waar ik over twijfel LG 27UD58 of Aoc U2777PQU.
Het liefst zou ik voor een ACD 27 inch gaan, alleen ze vragen echt hoofdprijzen voor een monitor van 2010, 2011 of 2013. Vind dat een beetje teveel van het goeie om er voor neer te leggen.
Pagina: 1