Afgelopen donderdag nieuwe onderdelen opgehaald bij Azerty
's avonds alles gemonteerd, systeem lijkt te booten (fans spinnen op, verlichting brand)
Alleen: Geen beeld (no signal detected, monitor lampje blijft oranje)
Aansluiting was via VGA (dvi vga connector) Dus andere kabel erop (DVI D) geen beeld.
via HDMI op de tv: Geen beeld.
Alles minimaal aangesloten, 2 andere videokaarten geprobeerd, same: Geen beeld.
Andere voedingen geprobeerd, videokaart in ander systeem, werkt daar prima.
2 latjes RAM in elke sleuf geprobeerd, allebei single. Geen resultaat.
Een dag later naar Azerty teruggegaan met het moederbord en processor. Met de vraag of ik een ander moederbord kon krijgen, maar het moest eerst getest worden door de TD, dus TD is 20 minuten (a raison €17.50) bezig geweest om moederbord en processor te testen. En daar geeft het wel beeld...
Linkje naar de onderdelen
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjc0NTIzOTtpOjE7fQ==
Enige optie die ik nog kan bedenken is het RAM wat niet compatible is, ondanks dat het bij Gigabyte wel als zodanig aangegeven wordt.
's avonds alles gemonteerd, systeem lijkt te booten (fans spinnen op, verlichting brand)
Alleen: Geen beeld (no signal detected, monitor lampje blijft oranje)
Aansluiting was via VGA (dvi vga connector) Dus andere kabel erop (DVI D) geen beeld.
via HDMI op de tv: Geen beeld.
Alles minimaal aangesloten, 2 andere videokaarten geprobeerd, same: Geen beeld.
Andere voedingen geprobeerd, videokaart in ander systeem, werkt daar prima.
2 latjes RAM in elke sleuf geprobeerd, allebei single. Geen resultaat.
Een dag later naar Azerty teruggegaan met het moederbord en processor. Met de vraag of ik een ander moederbord kon krijgen, maar het moest eerst getest worden door de TD, dus TD is 20 minuten (a raison €17.50) bezig geweest om moederbord en processor te testen. En daar geeft het wel beeld...
Linkje naar de onderdelen
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjc0NTIzOTtpOjE7fQ==
Enige optie die ik nog kan bedenken is het RAM wat niet compatible is, ondanks dat het bij Gigabyte wel als zodanig aangegeven wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door red_arrow op 04-06-2017 11:29 ]