IJsblokjes machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Zijn er mensen die ervaring hebben met tafelmodel ijsblokjesmachines?
De armerkaanse koelkast heeft het bij ons niet gehaald. :-(, dus ik zoek naar een alternatief. Blokjes in de vriezer maken vind ik teveel gedoe. Daarnaast zit de vriezer na de boodschappen helemaal vol.

De consumenten apparaten zitten tussen 100-200 euro, dat vind ik het wel waard.

Alleen ik kan nergens vinden wat ze aan stroom gebruiken, sommige zijn 90W andere 165W, maar is dit continue?

Ik zag er eentje van MOA (? nooit van gehoord) , die zelfs de blokjes in een glas kan laten vallen. Ervaringen met dit apparaat ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:30
Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb er wel regelmatig naar gekeken maar ze zijn nog vrij groot voor op je aanrecht. Hoeveel ze verbruiken hangt ook af van hoeveel ze bij moeten koelen en hoevaak je het gebruikt. Echt zuinig is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:10
Ik haal af en toe een zak ijsblokjes bij de supermarkt, net zo makkelijk... https://www.ah.nl/producten/product/wi212118/ah-ijsblokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54

Dido

heforshe

nielsgaastra schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:25:
Ik haal af en toe een zak ijsblokjes bij de supermarkt, net zo makkelijk... https://www.ah.nl/producten/product/wi212118/ah-ijsblokjes
Alleen jammer dat die net op warme dagen uitverkocht zijn, en zo'n zak is net genoeg voor twee G&T's, dus om nou hele vriezer altijd vol t ehebben liggen is ook weer zo wat.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:06
Wij hebben de ProfiCook ijsblokjesmachine en moet zeggen dat dat goed bevalt. Ijsblokjes komen er snel en goed uit. Het zijn kleinere ijsblokjes, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
Dido schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Alleen jammer dat die net op warme dagen uitverkocht zijn, en zo'n zak is net genoeg voor twee G&T's, dus om nou hele vriezer altijd vol t ehebben liggen is ook weer zo wat.
Jij doet een halve kilo ijs in een gin-tonic? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

MicGlou schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:32:
Jij doet een halve kilo ijs in een gin-tonic? 8)7
Nee, maar ik hou niet genoeg over voor een tweede ronde :)
Ja, met een hele zak die koud getransporteerd is kan ik er waarschijnlijk wel 4 uitpersen, maar in de praktijk valt dat toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
Dido schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:35:
[...]

Nee, maar ik hou niet genoeg over voor een tweede ronde :)
Ja, met een hele zak die koud getransporteerd is kan ik er waarschijnlijk wel 4 uitpersen, maar in de praktijk valt dat toch tegen.
Dan drink je flinke grote glazen g&t's... ik haal die zakken regelmatig en krijg een 0,7l fles bacardi op met 1 zak en de glazen telkens helemaal gevuld met ijs. En voor die 80 cent per zak... dat echt liever dan een dergelijk apparaat in mijn keuken.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan nog, een kilo gebruiken op een avond is best veel volgens mij? :)

Mn vriendin heeft op Kreta een cocktail leren maken die we hier ook willen proberen. De machines vind ik zelf echter te duur, 100-200 euro om wat cocktails te maken ... no thanks.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

redfoxert schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:43:
Dan nog, een kilo gebruiken op een avond is best veel volgens mij? :)
Kwestie van oefenen :X
Mn vriendin heeft op Kreta een cocktail leren maken die we hier ook willen proberen. De machines vind ik zelf echter te duur, 100-200 euro om wat cocktails te maken ... no thanks.
Als je echt goede cocktails wil maken is die 200 euro maar een klein deel van wat je hobby gaat kosten :X
Behalve je set hardware (shakers, strainers, jigger) zijn er je glazen, en vervolgens je ingredienten (bitters, sappen, suikers, zouten, garnituren, etc.) en dan komt het duurste: je drank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Dido schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Kwestie van oefenen :X

[...]

Als je echt goede cocktails wil maken is die 200 euro maar een klein deel van wat je hobby gaat kosten :X
Behalve je set hardware (shakers, strainers, jigger) zijn er je glazen, en vervolgens je ingredienten (bitters, sappen, suikers, zouten, garnituren, etc.) en dan komt het duurste: je drank :+
Maar het wordt geen hobby :) Daarom is zo'n zak ijs ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Famous last words :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370659

Geen hobby?
Glazen - Check
Jigger - Check
Ice crusher - Check
Strainer, niet nodig
Only thing missing is the Rum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Oh shit, she found me ...

Magoed, je moet toch al heel wat ijs willen maken om de machine eruit te halen. Dan is een (grote) zak ijs bij een lokale verkoper een stuk eenvoudiger lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
[knip] De hk bevindt zich een paar deuren verder op.

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 05-06-2017 01:44 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Zullen we nu weer on-topic verder gaan met de vraag van ts?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:29:
Wij hebben de ProfiCook ijsblokjesmachine en moet zeggen dat dat goed bevalt. Ijsblokjes komen er snel en goed uit. Het zijn kleinere ijsblokjes, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Heb je hem altijd aan staan? Als het ijsvak vol is, slaat dan het hele apparaat af, totdat er door smelten weer ruimte is vrij gekomen, of blijft hij draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19
Ik gebruik altijd van die ijsblokzakken, dat werkt ook goed. Als je die s ochtends vult dan heb je s Avonds goede blokjes

https://www.ah.nl/producten/product/wi55068/ah-ijsblokzakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:06
MeTooPV schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Heb je hem altijd aan staan? Als het ijsvak vol is, slaat dan het hele apparaat af, totdat er door smelten weer ruimte is vrij gekomen, of blijft hij draaien?
Als we hem gaan gebruiken zetten we hem aan. Hij blijft volgens mij lopen totdat ie vol zit? Maar met een 6 koppig huishouden is hij eigenlijk altijd leeg.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Nu online
Om de discussie even af te maken.
Inmiddels heb ik een Moa ijsblokjes machine gekocht.
Deze geeft de ijsblokjes direct in je glas als je dat eronder houd.

Prima apparaat, geeft snel blokjes. Als het reservoir vol zit stopt de productie. Het reservoir met blokjes wordt niet gekoeld, dus de ijsblokjes smelten langzaam, (water loopt terug in water reservoir).

De machine werkt met een compressor en maakt holle blokjes. Op stand "groot" is het formaat wel acceptabel.
De blokjes zijn niet diep gevroren. Uit een amerikaanse koelkast komen hardere blokjes.

Enige echte nadeel van het apparaat is de ventilator. Die gaat draaien tijdens het koelen en maakt een ongelofelijk kabaal. Gelukkig is het een normale 12V computer ventilator, dus die heb ik al snel vervangen door een stillere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17
Klinkt niet heel handig, als dat ding dus continu aan staat dat smelten de blokjes langzaam en maakt hij weer nieuwe aan omdat er weer ruimte in het reservoir zit?

Gebruikte zelf jarenlang gewoon zakken klontjes van de supermarkt, om het gemd hoef je dat niet te laten. Heb nu sinds enkele maanden een groot model koelkast/vriezer met ijsklontjes dispenser. Ding was iets van 600-700 euro en kan ik liefhebbers van ijsklontjes sterk aanraden. Ding maakt helaas wel een pokke herrie, daar had ik bij aanschaf echt ook op moeten selecteren. Heeft verder een wateraansluiting dus bijvullen niet nodig. Doet naast klontjes ook crushed ice en koud water.
Pagina: 1