Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maz D-con
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-03 07:01
Mijn vraag

Hallo, mijn monitor is kapot gegaan en ik heb moet een nieuwe kopen. De monitor die ik nu had was de LG 24M35H-B die mij erg bevalen is. Nu zat ik tussen twee nieuwe monitoren te twijfelen de LG 24MP59G en de IIYAMA PROLITE XUB2492HSU-B2

Ik gebruik de monitor vooral voor films kijken en Pc/xbox one gamen. Ik zoek dan ook voor een verbetering of hetzelfde minimaal in elk gebied vergeleken met de LG 24M35H-B.

Mijn vraag dan is welke voor mij de beste keuze is. En zijn deze twee schermen in beeld kwaliteit beter dan mijn vorige? Dus kwa games, Beeldkwaliteit, kleuren en contrast?

Toen ik rond keek zag ik wel bij sommige LG schermen zoals LG 22M47VQ had ik gezien dat de beeld kwaliteit erg laag is en een erg licht een kleurloos beeldscherm. Zou dit bij de LG 24MP59G hetzelfde zijn of is deze wel beter zoals de LG 24M35H-B?

Relevante software en hardware die ik gebruik

LG 24M35H-B, Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik weet al dat ik een 24 inch monitor wil. En gebruik vaak een headset voor het geluid van mijn xbox.

Ik heb gehoord dat IPS erg goed is voor kwaliteit. en aangezien ik soms niet recht er voor zit leek mij dit handig. ook heb ik nooit een probleem gehad met 5ms op mijn vorige scherm.

Ik hoop dat ik dit juist heb ingevuld en geplaats.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via maz D-con op 04-06-2017 11:35)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
maz D-con schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:15:
Mijn vraag

Hallo, mijn monitor is kapot gegaan en ik heb moet een nieuwe kopen. De monitor die ik nu had was de LG 24M35H-B die mij erg bevalen is. Nu zat ik tussen twee nieuwe monitoren te twijfelen de LG 24MP59G en de IIYAMA PROLITE XUB2492HSU-B1

Ik gebruik de monitor vooral voor films kijken en Pc/xbox one gamen. Ik zoek dan ook voor een verbetering of hetzelfde minimaal in elk gebied vergeleken met de LG 24M35H-B.

Mijn vraag dan is welke voor mij de beste keuze is. En zijn deze twee schermen in beeld kwaliteit beter dan mijn vorige? Dus kwa games, Beeldkwaliteit, kleuren en contrast?
Simpel gezegd, je vorige monitor was poepkwaliteit. Deze zijn veel beter.
Toen ik rond keek zag ik wel bij sommige LG schermen zoals LG 22M47VQ had ik gezien dat de beeld kwaliteit erg laag is en een erg licht een kleurloos beeldscherm. Zou dit bij de LG 24MP59G hetzelfde zijn of is deze wel beter zoals de LG 24M35H-B?
Dit zijn compleet andere panelen, en zelfs een compleet andere soort panelen. De vergelijking op merk slaat hier volledig nergens op.

Ik weet al dat ik een 24 inch monitor wil. En gebruik vaak een headset voor het geluid van mijn xbox.

Ik heb gehoord dat IPS erg goed is voor kwaliteit. en aangezien ik soms niet recht er voor zit leek mij dit handig. ook heb ik nooit een probleem gehad met 5ms op mijn vorige scherm.
5 ms is inderdaad niets, en alleen relevant als men competitief CS:GO speelt oid.

Alvast bedankt!
Ik zou de LG pakken aangezien dit op het moment de goedkoopste 24" FreeSync monitor is, met een vrij groot FreeSync bereik. Een goede review is er nog niet, dus mogelijk dat de kleuren t.o.v. andere IPS monitoren tegen vallen. T.o.v. je oude monitor is het eigenlijk gegarandeerd beter.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
maz D-con schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:15:
Mijn vraag

Hallo, mijn monitor is kapot gegaan en ik heb moet een nieuwe kopen. De monitor die ik nu had was de LG 24M35H-B die mij erg bevalen is. Nu zat ik tussen twee nieuwe monitoren te twijfelen de LG 24MP59G en de IIYAMA PROLITE XUB2492HSU-B1

Simpel gezegd, je vorige monitor was poepkwaliteit. Deze zijn veel beter.
Dit zijn compleet andere panelen, en zelfs een compleet andere soort panelen. De vergelijking op merk slaat hier volledig nergens op.

5 ms is inderdaad niets, en alleen relevant als men competitief CS:GO speelt oid.

Alvast bedankt!
Ik zou de LG pakken aangezien dit op het moment de goedkoopste 24" FreeSync monitor is, met een vrij groot FreeSync bereik. Een goede review is er nog niet, dus mogelijk dat de kleuren t.o.v. andere IPS monitoren tegen vallen. T.o.v. je oude monitor is het eigenlijk gegarandeerd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maz D-con
lactaxative schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:25:

[...]

Dank je voor je antwoord! Ik denk dat mijn standaard dan niet erg hoog was. :P
Ik zag dat veel statistieken hetzelfde waren van de twee lg monitoren en dat liet mij denken dat het mischien hetzelfde er uit zou zien. Maar goed op te weten dat het anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maz D-con
lactaxative schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:25:

[...]

Oh ik zag dat ik de verkeerde had opgegeven het ging dus tussen de lg en de PROLITE XUB2492HSU-B1

Deze dus: https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2492hsu-b1/

Is de LG 24MP59G dan nog steeds het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
De B1 en B2 zijn praktisch dezelfde monitoren, dus ja.