Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Laptop Advies 800-1300 ( Flexibel )

Pagina: 1
Acties:

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 22:23
Ik ben opzoek naar een laptop voor game doelen en het reguliere muziek luisteren etc.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?: Steam/Games als Call of Duty , Farcry 3/4/5 , Watchdogs , Batman . Video's of foto's bewerken? : Lichte video bewerking maar niks speciaals .

Wat is je budget?
na een beetje rondneuzen zie ik de voor bij komen voor rond de 800 en 1300 euro dus rond dat bedrag

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ! maar dan wel in de auto , op het moment gaat dat prima met de macbook pro 2016 touchbar

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Euhm nou er zijn een aantal eisen , i7 baby Lake is denk ik geen luxe in de prijs klassen , 8 GB ram minimaal maar 16 is ook niet overbodig , 4 GB Vram denk ik ? gezien mijn desktop altijd over de 3 heen gaat ook . en een SSD + HDD is wel gewenst ( of groote SSD )

dus kort samengevat leuke game laptop voor erbij ( heb al een goeie desktop )
- i7 sky/kaby lake ( tenzij een i5 voldoet ? )
- 8GB Ram minimaal
- Grootte SSD of SSD+HDD
- iets van verlichting in het keyboard ook RGB is toegestaan
- beetje normaal geluid voor muziek luisteren etc
- 4GB videogeheugen tenzij jullie aangeven dat dit niet nodig is

zelf kwam ik met deze opties :
i5 opties :
pricewatch: Medion Erazer X6601 (30020959 NL)
pricewatch: Acer Aspire VX-591G-54PD

i7 Opties:
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-DM666T
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY089T
pricewatch: Acer Aspire VX-591G-78J8

• glydoscoop
Bedankt voor de hulp , de keuze is gevallen op een Alienware 15 , 7700HQ en de 1070 8GB .

Groet

Stef

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:44
Dat is nogal een budget verhoging :P

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Verwijderd

bjvdven schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:42:
Dat is nogal een budget verhoging :P
Dat verbaasde mij ook al om eerlijk te zijn. 8)7

@glydoscoop Veel plezier met je nieuwe aanwinst. d:)b

• glydoscoop
Jaa dat klopt 😁, maar ik zag dat je voor beetje leuke settings ( dekstop is op t moment ryzen 7 + gtx 980 ,) je toch snel een 1060 met 6 GB nodig hebt voor de laptops , en gezien de prijzen daarvan had ik zo iets dan maar in 1 keer goed en gelijk met de RGB Mode mee . Zo veel duurder zijn ze niet hoor ik hect ook veel aan de looks en kwaliteit van behuizing etc

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:44
Heel veel plezier ermee. Ben stinkend jaloers :P

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• glydoscoop
bjvdven schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:25:
Heel veel plezier ermee. Ben stinkend jaloers :P
hij komt begint volgende week binnen denk ik , ik zal een fotootje plaatsen

Bedankt !

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
heb je een linkje waar je gekocht hebt?

Verwijderd

@glydoscoop

Ik ben net als Baelrog inderdaad wel nieuwsgierig waar je hem gekocht hebt. :)

• glydoscoop

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-11 15:46
Je kan ook even kijken bij mijn advertentie, zeker een aanrader ;P
V&A aangeboden: Clevo P650SE met 3K scherm, 970M, 16GB RAM en PCI-SSD

Verwijderd

Met alle respect Defi, maar je bent echt veel te duur met deze Clevo van 22 maanden oud. Tevens heb je voor praktisch hetzelfde geld een laptop met een GTX10.. serie GPU. Een 3K scherm klinkt leuk, maar heeft niet echt aanzienlijke meerwaarde ten opzichte van een FHD laptopscherm.

Edoch wens ik je veel succes met de verkoop. :)

• glydoscoop
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:36:
[...]
Met alle respect Defi, maar je bent echt veel te duur met deze Clevo van 22 maanden oud. Tevens heb je voor praktisch hetzelfde geld een laptop met een GTX10.. serie GPU. Een 3K scherm klinkt leuk, maar heeft niet echt aanzienlijke meerwaarde ten opzichte van een FHD laptopscherm.

Edoch wens ik je veel succes met de verkoop. :)
ik was minder kwijt dan die advertentie en heb een 1070 .. 7700HQ .. en uiteraard helemaal nieuw incl carantie en de nieuw pret tegenover iets waar iemand al mee heeft zitten spelen . ( dit komt trouwens mede door de 12% korting op het moment bij dell die er nog af gaat en dan heb ik toch liever een alienware (dell)

ps. ik ben voor FHD gegaan in plaats van het 4K Gsync paneel omdat op die manier de GPU constant aangesproken word in plaats van de IGPU waardoor spotify streaming tijden etc drastisch achteruit gaan.

voor mij dus nog geen 4K ... ik heb van de zaak de nieuwe MacBook pro touch bar met daarop dual boot windows maar ik vind nog steeds Windows niet altijd even fijn onder hogere resoluties met alle scaling problemen daarbij ....

[ Voor 21% gewijzigd door glydoscoop op 07-06-2017 19:54 ]

Verwijderd

glydoscoop schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:51:
[...]

ik was minder kwijt dan die advertentie en heb een 1070 .. 7700HQ .. en uiteraard helemaal nieuw incl carantie en de nieuw pret tegenover iets waar iemand al mee heeft zitten spelen . ( dit komt trouwens mede door de 12% korting op het moment bij dell die er nog af gaat en dan heb ik toch liever een alienware (dell)

ps. ik ben voor FHD gegaan in plaats van het 4K Gsync paneel omdat op die manier de GPU constant aangesproken word in plaats van de IGPU waardoor spotify streaming tijden etc drastisch achteruit gaan.

voor mij dus nog geen 4K ... ik heb van de zaak de nieuwe MacBook pro touch bar met daarop dual boot windows maar ik vind nog steeds Windows niet altijd even fijn onder hogere resoluties met alle scaling problemen daarbij ....
Zoals gezegd...@Defi15 is gewoon veel te duur met zijn Clevo van bijna 2 jaar oud. Als hij er €500,00 voor krijgt, dan mag hij echt zijn handen dichtknijpen....

Clevo valt namelijk onder Low Budget behuizing en het geluid uit de zogenaamde Onkyo speakertjes klinkt echt erbarmelijk slecht....

Heel veel plezier met je nieuwe AW15 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 07:03 ]

• glydoscoop
Super bedankt

Ik plaats direct bij ontvangst een fototje

Verwijderd

glydoscoop schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:56:
Super bedankt

Ik plaats direct bij ontvangst een fototje
Zou je naast een fotootje ook een korte review willen schrijven? Gewoon m.b.t. het scherm...kleurechtheid e.d. en ook qua warmteproductie en of de fans niet te luidruchtig worden voor jouw gevoel na minimaal 50 minuten intensieve gameplay van o.a. Battlefield 1 of iets in die trend? In ieder geval wel een spel wat 'iets' vraagt van de CPU en GPU?

Als ik namelijk de review lees van Henri uit Zwolle, dan ben ik benieuwd hoe jouw AW zich 'gedraagt'. ;)

https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

• glydoscoop
Dat zal ik doen ik ben voorral benieuwd naar temperaturen out of the box , en prestatie verschil met/ zonder bloatware ( als die er is ) . Veder wil ik hem vergelijken met mijn desktop : ryzen 1700 / gtx980 / 16GB grafisch gezien zou die toch echt sterker moeten zijn en sincle core ook zeker .

Veder ben ik benieuwd of de 8GB voldoet ?
Zo niet hoe compatible is de laptop met een random 2400mhz stick uit de pricewatch .

Ik hou je op de hoogte

Bedankt voor de intressen

Stef.

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik denk dat je beter er een extra 8gb stickje in kan zetten.
Puur omdat dan alles sneller draait en dat het dan gelijk is.

• glydoscoop
Thomaskrop schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:20:
Ik denk dat je beter er een extra 8gb stickje in kan zetten.
Puur omdat dan alles sneller draait en dat het dan gelijk is.
Was mijn plan ook alleen dell vroeg hiervoor iets rond de 120 euro extra dus ik dacht dat doen we thuis goedkoper , en dan hebben we meteen het gevoel toch nog iets zelf gebouwd te hebben aan de laptop .

Nu moet ik zeggen dat bij mijn desktop 8-16Gb niks heeft uitgemaakt behalve bij games als batman arkham knight waar nu wel 10GB totaal in gebruik is maar ik heb in de laptop 8GB videoram tegenover de 4 in mijn desktop

• glydoscoop
Hij is binnen ! De review gaat eraan komen .
Pagina: 1