Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd: HighEnd Workstation/Gaming Build Max2500

Pagina: 1
Acties:

• Freez1n
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-07 01:37
Hallo iedereen! :)

Nadat mijn huidige workstation ongeveer een 2-tal weken geleden spijtig genoeg de geest gegeven heeft, ben ik er op uit om deze maand een nieuwe high end workstation/gaming pc ineen te zetten.
Daarvoor wou ik jullie hulp inschakelen. Sinds mijn laatste build 6 jaar geleden zijn er al heel wat veranderingen, en door alles wat op een afstand te volgen is het nogal een chaos om mijn weg te vinden in de hele resem nieuwe producten.

Hopelijk willen jullie wat tijd spenderen aan een goed advies, dit zou mij heel wat tijd besparen en mij enorm vooruit helpen!

Without further ado, het doel van de PC:

1) Workstation voor werkgerelateerde zaken:
Ik ben software tester van beroep waardoor ik enorm veel multitask.
Ik run een virtual machine voor mijn automatisatie tests, gebruik verschillende software voor rapporten op te stellen, heb verschillende word/excel instances openstaan, wat programmeren, video recording, tabbladen in internetbrowsers openen als een gek, etc...

2) Workstation voor hobby:
Zbrush/3DSMax/Keyshot/Unreal/etc..

3) Gaming

Naar welke ervaring ben ik op zoek:

-Werkgerelateerde zaken kunnen uitvoeren, terwijl er een render draait op de achtergrond met nog wat hobbygerelateerde software in de achtergrond open, en dat ik nog wat bijkomende zaken doe.
-No work without play, kunnen gamen zonder mij te hoeven zonder maken over of ik 1 of 2 setting moet loweren om een goede game ervaring te hebben is een pluspunt voor mij.
-Heel belangrijk voor mij: WIFI, maakt niet uit of dit onboard is of extern.

Wat intresseert mij niet:

-Overclocken

Wat gebruik ik van randapparatuur momenteel:

-2 27 inch monitoren (beide 1440p)
-Printer/Scanner
-DAC + 2 Headsets (1 voor mijn audiofiel kantje, 1 voor VOIP gesprekken)
-Keyboard + Muis

Welke componenten wil ik zeker:

1) Grafische Kaart: GTX1080 ti (Merk maakt mij niet uit)
Waarom een TI? Alhoewel ik besef dat dit voor 1440p gewoon overkil is, heb ik heel recent mijn zinnen gezet om een ultrawide aan te schaffen. Op die resolutie kan de extra power wel van pas komen voor ease of mind gaming voor de komende jaren.
2) Geheugen: minimum 32GB, de andere specificaties laat ik aan jullie over
3) Processor: Ryzen 1800x

Voorbeeldlijst van een build die ik zou samenstellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 501,-€ 501,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon AC€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 797,-€ 797,-
1WD Blue SSHD (2,5"), 1TB€ 124,99€ 124,99
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart€ 171,-€ 171,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-32GTZSK€ 387,50€ 387,50
1be quiet! Dark Power Pro 11 650W€ 160,-€ 160,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.345,-

Over de volgende componenten had ik nog graag advies gekregen:
1) Voeding: Is het wattage voldoende om deze build op full load to kunnen voorzien?
2) SSD/M.2
3) CPU Koeler: Momenteel heb ik gekozen voor de Scythe Mugen, aangezien deze redelijk stille specificaties had. Zou een 120/140mm AIO koeler over the top zijn voor mijn gebruiksdoeleinden? Aangezien overclocken niet iets voor mij is.
4) Moederbord: Het moederbord vind ik het moeilijkste om te kiezen. Wat ik vooral zoek: een no-nonsense bord van goede kwaliteit. Dingen zoals een bios reset switch zijn misschien handig maar denk ik niet aan mij besteed. Momenteel heb ik de MSI Gaming Pro Carbon AC versie staan dat nog moet gereleased worden sinds deze WIFI heeft.
Wat is jullie mening over een goed AM4 bord dat momenteel op de markt is?
5) Geheugen: Is dit overkill? Ik heb 3200Mhz genomen sinds de Ryzen processor hier wel kan van profiteren.

Budget: 2500 incl BTW (zit nog maximum 100-200 rek op)

Alvast alle mensen bedanken die hier even willen mee brainstormen!

[ Voor 47% gewijzigd door Freez1n op 04-06-2017 11:51 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van september, november, januari, maart en mei.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik weet niet hoe het zit met SSHD's, maar ik hoor er hier niemand over. Het lijkt mij de oplossing als je het geld niet hebt voor een SSD, maar wel hoge snelheid wil. Ik heb even naar wat benchmarks van onze buren gekeken, soms zijn de resultaten gelijk en soms is de SSHD beter. Ze testen de 4TB varianten, maar ik neem aan dat de verschillen ook gelden voor 1TB opslagmedia.Je voeding is veel te duur en heeft een te hoog vermogen. Neem een Bitfenix Whisper BWG450M.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
2. m.2 kan, en kost in casu die 525gb crucial hetzelfde, dus waarom niet.
3. Mugen 5 pcgh is uitstekende keuze, aio zinloos/onnodig.
4. No-nonsense goede kwaliteit is helaas niet MSI; m.i. is pricewatch: Asus Prime X370-Pro hier je beste optie.
5. ja, medunkt is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 x2 afdoende; kan me niet echt voorstellen dat meer dan 32gb voor jou ik de komende paar jaar van belang zal worden.

sshd wordt me niet echt van duidelijk waarom je ervoor kiest. Waarom geen gewone wd blue 2tb oid?

mbt wifi pcie kaarten heb ik geen suggesties, sorry.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years