Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik hoop dat jullie nog tips hebben voor mij. Ik heb de panasonic gf7 gehad. Deze is kapot gegaan doordat ik hem liet vallen (erg dom van mij). Ik heb dus een nieuwe nodig. Hij beviel op zich prima en wil hem best opnieuw kopen. Ik ben echter wel benieuwd of er iets vergelijkbaars is die net wat prettiger is (voor ca max dezelfde prijs 380,-). Ik had het idee dat de vergelijkbare toestellen de sony rx100 of de canon g7x was, alleen dan een stuk duurder.

Ik gebruik het toestel voor gezin/vakantie. Kleine kinderen, dus veel beweging. Daarnaast wil ik ook binnen mooie foto's maken. Het scherpte-diepte effect wil ik ook graag. De panasonic kon dat ook in kleine mate.
Mijn ervaring tot nu toe met panasonic: lastig vasthouden met 1 hand door weinig grip. Scherpe foto's. Scherpte-diepte mag groter (maar ik weet niet of dat mogelijk is voor dat budget). formaat toestel wel erg prettig. Omklapbaar scherm prettig voor selfies. Bediening prima. Binnen goede foto's. Foto's van bewegende objecten prima. Object ver weg inzoomen, wat minder goed. MAar is iets wat minder belangrijk is, vergeleken met mijn andere eisen). Verwisselbare lenzen: ik had de standaard lens 12-32mm. Ik hoef niet perse een verwisselbare lens te hebben (ben ik tot nu toe niet gewend).
ik zal niet foto's in RAW bijwerken.

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

Groetjes Marieke

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Voor iets meer heb je de GX80 ga je een stap mee vooruit . 4K video en foto zeker foto kan erg makkelijk zijn , geen omklapbaar scherm wel kantelbaar

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor het snelle antwoord! Ziet er inderdaad wel uit als een goed toestel, maar prijs is wel een flink stuk hoger alsi k het zo zie.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Binnen foto's maken en een minder scherpe achtergrond ligt aan de lens en niet het toestel zelf (om precies te zijn heb je een groot diafragma nodig). Die lenzen zijn op zichzelf al prijzig maar er zijn in verhouding een paar redelijk betaalbare opties voor m43 camera's zoals je GF7. Die kun je dan naast je 12-32 gebruiken die natuurlijk wat flexibeler is.

- Olympus 45mm f/1.8 voor ongeveer 280 euro
- Panasonic 25mm f/1.7 voor ongeveer 180 euro

Maar dan moet je dus ook nog een camera kopen. Je kunt ook een occasion kopen. Panasonic M43 en Olympus M43 camera's hebben uitwisselbare lenzen. Kamera Express heeft wel betaalbare occasions zoals de Olympus e-pl-5, Panadonic gx7 of Panasonic g6

Goede camera's met ingebouwde lens komen inderdaad wat boven je budget uit.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
-ligt aan de lens en niet het toestel zelf

Is wel erg kort door de bocht hoor , de maat van de sensor in het toestel speelt ook een grote rol .

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
Het is uiteraard een combinatie van de 2. Punt is dat je ook met een GF7 een kleine scherptediepte kunt bereiken, als je er maar een lichtgevoelige lens op zet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik snap het. Ik ga me goed verdiepen in de andere toestellen. Ik vind tweedehands wel een risico trouwens, maar misschien onterecht. Maar het is wel goed om te weten dat ik met de gf7 een betere scherptediepte kan bereiken met een andere lens.
De gx80 is toch niet zo duur ik keek verkeerd (met een andere lens).Nadeel is niet omklapbare scherm.
Pagina: 1