Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een monitor voor op mijn bureau waarop ik mijn macbook pro 13 inch uit 2015 2.7 GHz i5 op kan aansluiten. De monitor qua inch heb ik het liefst in 24 of 27 inch, meer inches wil ik ook niet zoals 34 scherm is te breed en niet fijn. De resolutie die de monitor mag hebben is ook wel van belang voor wat mijn macbook aan kan. Mijn bezigheden zijn vooral social media, surfen, film kijken (netflix), muziek (spotify), mailen, internetten, documenten bewerken (word, excel en powerpoint) verder geen zware programma's.

Wat is je budget?
Budget dat ik voorover heb is 400 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen Philips andere merken mogen van mij apart wel. Momenteel heb ik een apple led cinema display 24 of 27 op het oog, alleen weet ik niet hoelang ze mee kunnen gaan omdat de meeste van 2009 zijn. En ze zijn nogal prijzig voor het geen wat men vraagt kan ik misschien iets beters vinden. Vind het mooier bij mijn apple producten en accessoires staan die ik allemaal heb.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil mijn macbook graag aan de monitor pluggen zodat ik comfortabeler kan werken. Maak veel tijd door achter mijn bureau en is een grote monitor wel zo fijn om mee te werken. Monitor zal niet verplaatst worden en zal alleen op mijn bureau blijven staan bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
@Verwijderd beste mogelijkheid is deze pricewatch: LG 27UD58-B Zwart , als het goed is heeft je mac een hdmi poort, als je dan hdmi 2.0 kabel eraan sluit heb je 4k 60hz, dat betekent extreem veel schermruimte in een niet zo extreem groot scherm. mocht 4k niet je ding zijn, dan is er altijd nog 1440p, best in jouw budget is deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart , is niet alleen goed maar het design (vind ik) is erg mooi, wil je nets iets groter dan zou ik deze pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart , heeft namelijk dunne bezels (randen) en dat staat net iets mooier

[ Voor 4% gewijzigd door leon538 op 04-06-2017 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

De U2515H is nog altijd een populair scherm, goede kleuren etc. Bij dat scherm zit standaard een DisplayPort kabel geleverd (DP naar mDP), die kun je aansluiten op de Thunderbolt aansluiting (ondersteund ook mDP) van de Mac.

Ook heeft de Dell een USB-hub, wat misschien ook wel handig kan zijn als je meerdere smaken randapparatuur met één USB-kabel aan de Mac wilt verbinden. Daarnaast vind ik 1440p op 25' persoonlijk ook lekker scherp, maar niet te klein.

Mijn persoonlijke ervaringen met Dell schermen zijn goed. Op het werk heb ik 2 van deze schermen aan een computer hangen en privé heb ik de opvolger (UP2516D) aan een Mac Mini hangen. Tot nu toe zakelijk en privé erg tevreden over.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik er trouwens achter of mijn macbook wel een 4k monitor aan kan en kan aansluiten?

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee monitoren gevonden als voorkeur LG 27UD58 of Aoc U2777PQU. Het liefst zou ik voor een ACD 27 inch gaan, alleen ze vragen echt hoofdprijzen voor een monitor van 2010, 2011 of 2013. Vind dat een beetje teveel van het goeie om er voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
+1 voor de Dell U2515H. Ik heb hem 2 weken geleden gekocht viir mijn PC, maar macbook kan er ook aan hangen. Genoeg ingangen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:30:
Hoe kom ik er trouwens achter of mijn macbook wel een 4k monitor aan kan en kan aansluiten?
Apple heeft een webpagina met informatie over het gebruik van 4K en 5K schermen: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1