Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mac mini 2012 server geen WiFi KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07
Mijn oude mac mini 2012 heb ik bij mijn ouders neergezet en alles werkt, behalve de WiFi. Bij mij thuis kon ik prima connecten en ik kan ook van de mac mini naar een adhoc WiFi punt op mijn MacBook connecten. De macmini ziet het WiFi punt van de KPN wel, vraagt ook om het wachtwoord maar connect domweg niet. Mijn MacBook (2013) werkt wel perfect op dezelfde KPN WiFi router. Ik heb het nu maar even bekabeld aangesloten, maar iemand enig idee wat hier mis kan zijn/wat ik nog kan testen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Check even of het niet toevallig kanaal 13 gebruikt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

Welk kanaal, hoe staat beveiliging op WiFi ingesteld, worden ergens meldingen op de Mac gelogd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobinF schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:31:
Check even of het niet toevallig kanaal 13 gebruikt.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit het probleem is. Als een apparaat een kanaal niet ondersteunt zal het ook geen netwerken tonen op dat kanaal. Hier is het netwerk wel zichtbaar, alleen het associeren ermee wil niet lukken.

Overigens, hoezeer kanaal 13 zelden beste keuze is, is het toch het apparaat dat in EU draait en er niet mee overweg kan dat in de fout is.

Oslik blyat! Oslik!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:22
(jarig!)
Klinkt gek, maar misschien een MAC filter op de WiFi router ingesteld?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07
Geen kanaal 13 en gewoon WPA/WPA2 alles KPN default, dus ook geen mac filtering.

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 04-06-2017 15:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1