Toon posts:

Hoe mini iPad casten naar chromecast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een mini iPad, en wil graag weten of je die met een bijvoorbeeld bepaalde app kunt casten naar mijn Chromecast.
Weet dat het officieel niet kan, alleen Android, maar als ik het probleem Google zeggen sommigen van wel, en anderen weer van niet.

Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer, dus vandaar dat ik het op deze manier probeer, dus wie zou mij van goed advies kunnen voorzien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordanvanbergen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04-2024
Wat wil je casten? Het hele scherm of vanuit apps? Vanuit apps moet standaard out-of-the-box werken. Zo kun je vanuit YouTube of Ziggo Go direct casten naar je Chromecast.

Als je het hele beeld wil casten geldt dat ik ook niet weet hoe dit moet. Hopelijk kunnen anderen dit wel vertellen.

Laten we dit een ipad -> naar -> chromecast thread maken.

Ik heb namelijk nog een andere vraag. Ik kijk via IPTV naar tv kanalen en dit zijn .ts streaming formaten die de chromecast niet aan kan. Wie kan mij vertellen hoe je een IPTV .ts (= MPEGTS) kunt casten naar de chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordanvanbergen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04-2024
Hier alvast een reactie op het Google Forum: Apple does not allow mirroring from their iOS devices through Chromecast. My guess is because they want to sell their Apple TV devices. This is not a Google decision. If and when they ever open this option, I'm sure Google will jump on that opportunity. For now, use one of the many apps available to cast through.

Does het hele scherm casten (mirroring) is niet mogelijk op dit moment. Je kunt wel een "dirty trick" toepassen waarbij je op je PC/desktop server software installeert die jouw ipad laat mirroren naar de PC en waarbij de PC op zijn/haar beurt het hele scherm cast naar de chromecast. Dan werkt het wat je wil maar met een enorme LAG (vertraging). Het kan dus maar alleen via een smerige omweg en met 3 apparten, ipad, pc en chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Vanaf iOS11 kun je wel opnames maken in iOS zelf overigens wel vanaf iPad mini2 mogelijk. Ik denk echter niet dat het gebruik door derden zoals Google (Chromecast) mogelijk zal zijn om je gehele iPad te delen.
Uiteraard kun je wel losse (vooral video en muziek) apps casten naar Chromecast als deze de functie hebben ingebouwd.

Daarnaast bestaan er ook apps die je browser kunnen delen met Chromecast om zo ook video's van website te bekijken op een tv als een dienst geen app heeft of een app heeft zonder Chromecast functionaliteit.