• Victor Oornc
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zoek een?
Smartphone ter vervanging van door auto overreden Motorola Moto X (2014). Was zeer tevreden over deze telefoon. Nadeel vond ik wel het (kleine) beschikbare geheugen van 16GB.

Wat is je budget?
Ik kan tot 500,- uitgeven, maar dat vind ik wel heel veel geld. De duurste smartphone die ik tot nu toe heb gekocht was de Moto X 2014 voor 200,- (in 2015 gekocht). Als het goedkoper kan, graag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
must - Één belangrijke eis is dat ik een uitstekende camera heb om foto's en filmpjes te maken van familie ed. En ook de ruimte om deze op te slaan.
must - 4G
nice - Op mijn Moto X maakte ik gebruik van contactloos betalen via NFC, en een vingerafdrukscanner is gewenst, maar niet noodzakelijk.
nice - ik wil er op internetbankieren, en de liefst 3+ jaar gebruiken, dus nieuwe/veilige software die zo lang mogelijk patches krijgt is een plus
Verder gebruik ik hem als normale gebruiker, ik speel nauwelijks games bijvoorbeeld en geef niet om beeldscherm- of audio kwaliteit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung S6 en S7 zijn binnen mijn budget, maar ik kijk er niet naar uit Samsung software te gebruiken. Van LG G4 bijvoorbeeld weet ik ook dat er een goede camera op zit, maar daar speelt een boot loop issue. Van iPhone/Windows Phone heb ik geen verstand, maar sta er wel open voor.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus eigenlijk vooral benieuwd welke opties ik heb voor een top camera in mijn budget. Ik vind het lastig om hierop te zoeken want megapixels zeggen mij niet zo veel, en ik weet ook niet precies waar ik dan wel op moet letten.

Op dit moment gebruik ik een iPhone 4S die wij nog in een lade hadden liggen.

Alvast bedankt voor alle hulp!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Als je bereid bent het risico te nemen dat het OS niet helemaal afsterft, zou je goed uit zijn met een Lumia 950. Voor ong €300 te koop en heeft misschien wel de allerbeste camera aan boord. Check de site http://allaboutwindowspho...Mark_top_10_phone_cam.php voor vergelijkingen tussen de 950 en veel andere toestellen. Ik heb zelf een 950 en de foto's zijn echt top.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
Wellicht wil je even wachten voor de Oneplus 5? Dan heb je wel een hele mooie telefoon met hele goede specs voor een goede prijs..

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Met de wens om lange software updates te krijgen kom je sowieso niet uit bij android. Binnen je budget vallen de Iphone 6 en 6plus. Beiden hebben geen slechte camera. Apple pay is wel nog weinig geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000544431.png

| live and give like no one else |

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Voor je contactloos betaalwens vallen alle dual SIM, iPhones en Windows phones af volgens mij in de huidige markt.
Dan geef je een voorkeur geen Samsung te nemen vanwege de schil, maar je was erg tevreden met Motorola.

Met die info zou ik kijken naar een Moto G5 plus, volgens mij zit daar eenzelfde camera sensor in als in de Samsung S7, en heeft deze 32 GB opslag plus prijs is in de pricewatch vanaf 265 euro.
pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

P_Tingen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:44:
Als je bereid bent het risico te nemen dat het OS niet helemaal afsterft, zou je goed uit zijn met een Lumia 950. Voor ong €300 te koop en heeft misschien wel de allerbeste camera aan boord. Check de site http://allaboutwindowspho...Mark_top_10_phone_cam.php voor vergelijkingen tussen de 950 en veel andere toestellen. Ik heb zelf een 950 en de foto's zijn echt top.
Ik heb zelf ook een 950, en ben/was een echte MS-fan, maar iemand die zijn smartphone ook echt als smartphone met tig apps wil gebruiken raad ik geen WM meer aan. ABN AMRO heeft de app al gepulled, SNS gaat het ook doen, dan blijven ING en Rabo over, maar ik zie het nog wel gebeuren dat over een jaar ook niet meer in de store staan.

Maar, de camera van de 950 is wel vreselijk geweldig ja, zeker voor de prijsklasse, maar ja, als het hele ecosysteem er om heen gewoon niet best meer is :/

Aan de andere kant: updates en android is ook niet echt een goede combi, zeker als je 3 jaar lang goede support verwacht van de fabrikant.

Aan weer een heel andere kant: Is een compactcamera niet iets voor je TS? Ja, de camera van de 950 is heel tof, maar een beetje degelijke compact wint het wel, zeker zodra je zoom nodig hebt. Nadeel is dan wel dat je met twee apparaten rondloopt.

People as things, that’s where it starts.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:45
De camerasensor zegt niet alles, hoe de software er mee omgaat is ook belangrijk. Sowieso, to be fair... íedere smartphone van een redelijke prijs heeft tegenwoordig een goede camera. Wat is goed? Het is ook enorm een kwestie van smaak. Kijktip ter illustratie: YouTube: Top 5 Smartphone Cameras: The Blind Test!

Een S7 (Edge) past binnen je budget en voldoet aan al je eisen. Samsung heeft flinke stappen gemaakt qua software en biedt ook de S6 nu nog regelmatig security patches aan. Het voordeel aan het breed gebruikte Samsung is een goed aanbod op gebied van accessoires en brede support voor VoLTE en inderdaad draadloos betalen. Heeft meer opslagruimte én een microSD-kaartslot. Ik denk dat het toestel je zeer zeker zal bevallen.
Maar oke, het is niet zo clean als je Motorola en ik denk dat je maximaal 2 jaar security support vanaf nu zal ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/xlarge_wm_brw/public/article_images/2016/04/Galaxy-S7-edge-1.jpg?itok=xtc7-uRO
Super nutteloos natuurlijk om de afbeelding van een toestel te plaatsen, al helemaal als het een iPhone is. Iedereen weet hoe die dingen eruit zien. Het rekt de pagina ontzettend uit. Maar hey, ik wil ook opvallen!

Maar: als ik jou was zou ik nog twee weekjes wachten, tot de OnePlus 5 wordt aangekondigd. Zeer waarschijnlijk valt deze binnen jouw pricetag en dan heb je een 2017 flagship qua hardware. De Oneplus 3T, zijn voorganger, is op dit moment (samen met Google's Pixel) de meest snelle Android nu verkrijgbaar. Op cameragebied is de OP5 veelbelovend! Er is een samenwerking met DXO, wat zo langzamerhand de 'benchmark' op cameragebied aan het worden is.

Windows Phone zou ik je afraden, het is überhaupt de vraag of dat OS nog 3 jaar bestaat. Steeds minder banken hebben nog een WP-app.

iPhone voldoet net zo goed aan je eisen en hebben de voordelen die Samsung ook heeft, doordat ze breed gebruikt worden. Een langer updatebeleid waarschijnlijk. Toch: Apple killt dit jaar ook de iPhone 5/5C en de iPhone 6 is maar 2 jaar nieuwer. Het is een vrij oud toestel met redelijk matige specs voor toch een hoop geld. Met bovendien ontzettend weinig opslagruimte, wat je in je huidige toestel ook irriteerde.
Mocht je het kleine scherm van je huidige iPhone bevallen: check dan liever de iPhone SE! Veel nieuwere hardware, sneller en een betere camera.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 04-06-2017 00:02 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 19:26
Ik had zelf een Moto X Play vanwege de goede camera destijds en stock Android. Nu inmiddels een paar maanden een Samsung S7 en die bevalt me onverwacht goed. Echt een fantastische camera en de Samsung software valt me echt mee. Prijs is nu ook te doen al blijven het dure toestellen. Tot nu toe elke cent echt waard.

• Victor Oornc
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Dank voor alle uitstekende en behulpzame reacties tot nu toe! Er zijn een aantal alternatieven genoemd waar ik zelf niet aan gedacht had, die ga ik zeker meenemen in mijn beslissing!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
S7 of OnePlus 5 zou ik zeggen

Ik was ook Anti-Samsung, maar heb nu een S8 en TouchWiz valt tegenwoordig wel mee.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Durf ook eens kijken naar 2dehands.
Ik koop meestal een iPhone van 1-2 jaar oud. Voor een nieuwe ben ik te gierig.
Nu gebruik ik een iPhone6 met 64GB. Gescoord aan 350€, en toestel was volledig krasloos.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1