Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Prepared for the future

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p en hoger(Ik speel nu op een scherm van 1920x1200 maar ik ga later pas een nieuw scherm halen) Vooral games zoals total war mmo`s en eigenlijk alles wel wat te krijgen is voor de pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max prijs is 1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn beeldscherm toetsenbord+muis speakers en voor storage 1tb hdd mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat 1 videokaart genoeg is maar wel eentje waarmee ik een tijdje door mee kan het zelfde voor mijn cpu( Denk nu zelf aan een 1080 en ryzen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur en sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eisen zitten vooral in het genoeg hebben van gpu geheugen en de snelheid van de clockspeeds en genoeg cores die op hoge ghz draaien, Ook een moederboard waar mee ik niet achter zal gaan lopen als ik wilt gaan upgraden.
Ga je overklokken?
Ja ik wil graag dat ik genoeg speel ruimte heb om te kunnen overclocken met mijn gpu en cpu.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht simpelweg goed aankoop advies en hulp bij punten die verbeterd kunnen worden, Ik zoek echt een gaming pc waarmee ik lang door kan gaan en op hoge resoluties kan spelen met een stabiele fps count van tenminste boven de 60fps.

De vraag die ik ook nog wel heb is of ik bij dit alles cpu koeling paste krijgt en of ik alle snoeren hierbij krijgt om alles aan te kunnen sluiten.
*Ik heb eerder een topic gemaakt op dit forum maar heb nu wat beter onderzoek gedaan voor dat ik opnieuw op een mening van jullie ging vragen, Ik heb lang gespaard om eindelijk een nieuwe gaming pc te kunnen kopen en ben daarom nogal erg onzeker en voorzichtig in wat ik precies moet gaan halen* Alvast bedankt voor het lezen!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 256,50€ 256,50
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 117,50€ 117,50
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 571,-€ 571,-
1Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass€ 91,23€ 91,23
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.456,98

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Als je toch gaat overklokken kun je net zo goed een gewone pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nemen aangezien Ryzen chips allemaal maar tot de 4.0 Ghz OC kunnen komen ongeacht of het een 1800X of 1600 is.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Even het advies van @Tim2010 meenemen en bestellen maar. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar er staat dat die maar max tot 3,6 Ghz gaat?

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Dat is de standaard clockspeed, je kunt hem zelf verder overklokken.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Dit past misschien net wat beter bij de kleuren van je moederbord, en is wat goedkoper:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor het advies, Zou ik bij die amd cpu apart cooling paste moeten kopen of zit dit er al bij?

En zitten alle benodigde snoeren overal bij of moet ik nog iets los bestellen?

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-11 19:53
les 1: is altijd deftige koelpaste gebruiken.
De standaard koelpasta voor intel / AMD zijn meestal niet zo goed.

De betere koelpasta zijn:
- pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram
(wel zorgen dat je geen koelpasta morst op je moederbord)
- pricewatch: Thermal Grizzly Kryonaut
(Deze koelpasta is de beste koelpasta. Word gebruikt door overclockers, maar zonder te overclocken is een goede koelpasta altijd een noodzaak. Wat een koelere CPU is een betere CPU.)

Tussen die 2 koelpasta's en de standaard koelpasta kan het soms tot 10°C verschil opleveren.
YouTube: What's The Best Thermal Paste? | Thermal Paste Comparison 2017

Les 2: Alle snoeren zitten er bij.
je moet in principe geen extra bekabeling kopen.

Les 3: Het is aan te raden, om 1 specifiek merk te kiezen voor moederbord & grafische kaart bij het samenstellen van een PC. Zeker als je voor een temperend glass case kiest.
Dit is vooral vanuit RGB perspectief.
Want de RGB verlichting van een Gigabyte moederbord zal niet samenwerken met een MSI/ASUS grafische kaart. Dus vanuit esthetisch perspectief, zorg dat je moederbord & grafische kaart van hetzelfde merk is.
M'n advies is voor een asus moederbord te gaan, zal je mooie resultaten opleveren in combinatie met de asus grafische kaart. Ofwel gigabyte moederbord met gigabyte grafische kaart.

(ik heb dezelfde fout gemaakt, door een asus moederbord te combineren met een msi grafische kaart. Beiden werken perfect, maar ik kan op geen enkele manier de RGB van beide componenten laten samenwerken.)

[ Voor 50% gewijzigd door Qinshi op 05-06-2017 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Qinshi schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:48:
les 1: is altijd deftige koelpaste gebruiken.
De standaard koelpasta voor intel / AMD zijn meestal niet zo goed.

De betere koelpasta zijn:
- pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram
(wel zorgen dat je geen koelpasta morst op je moederbord)
- pricewatch: Thermal Grizzly Kryonaut
(Deze koelpasta is de beste koelpasta. Word gebruikt door overclockers, maar zonder te overclocken is een goede koelpasta altijd een noodzaak. Wat een koelere CPU is een betere CPU.)

Tussen die 2 koelpasta's en de standaard koelpasta kan het soms tot 10°C verschil opleveren.
YouTube: What's The Best Thermal Paste? | Thermal Paste Comparison 2017

Les 2: Alle snoeren zitten er bij.
je moet in principe geen extra bekabeling kopen.

Les 3: Het is aan te raden, om 1 specifiek merk te kiezen voor moederbord & grafische kaart bij het samenstellen van een PC. Zeker als je voor een temperend glass case kiest.
Dit is vooral vanuit RGB perspectief.
Want de RGB verlichting van een Gigabyte moederbord zal niet samenwerken met een MSI/ASUS grafische kaart. Dus vanuit esthetisch perspectief, zorg dat je moederbord & grafische kaart van hetzelfde merk is.
M'n advies is voor een asus moederbord te gaan, zal je mooie resultaten opleveren in combinatie met de asus grafische kaart. Ofwel gigabyte moederbord met gigabyte grafische kaart.

(ik heb dezelfde fout gemaakt, door een asus moederbord te combineren met een msi grafische kaart. Beiden werken perfect, maar ik kan op geen enkele manier de RGB van beide componenten laten samenwerken.)
Oke heel erg bedankt voor het advies!! Ik heb het aangepast met dit moederboard.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 256,50€ 256,50
1Asus Prime X370-Pro€ 154,-€ 154,-
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 571,-€ 571,-
1Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass€ 92,-€ 92,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.494,25

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:33
Mooi systeem om te bestellen, alleen nog even die goede koelpasta die aangeraden werd ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
SuperVeloce schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:42:
Mooi systeem om te bestellen, alleen nog even die goede koelpasta die aangeraden werd ;)
is de pasta die scythe meelevert met een pcgh versie daar zo sterk inferieur aan dan?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Topicstarter
SuperVeloce schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:42:
2 problemen die ik nu heb is dat ik hoe dan ook niet boven 1,499 uit mag komen *reden lastig uit te leggen*

1.koelingpaste gaat er boven uit

2.Er zit geen dvi aansluiting op dat moederboard en ik heb een scherm met op het moment alleen een dvi stekker erbij.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:46:
[...]

2 problemen die ik nu heb is dat ik hoe dan ook niet boven 1,499 uit mag komen *reden lastig uit te leggen*

2.Er zit geen dvi aansluiting op dat moederboard en ik heb een scherm met op het moment alleen een dvi stekker erbij.
Als het echt niet in je budget past kun je de pasta van de scyte gebruiken. Heb je in huis geen tv die je eventueel kan gebruiken met HDMI als het echt nodig is?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:46:
[...]

die gtx 1080 heeft toch gewoon een dvi-d uitgang?

Wat betreft koelpasta: nergens voor nodig voor normaal overklokken van een 1600x, zo heet wordt dat ding echt niet bij voltages die veilig zijn voor gebruik op lange termijn.

[ Voor 16% gewijzigd door foppe-jan op 05-06-2017 12:04 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:08
foppe-jan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Ja maar dan moet die wel meteen herkend worden. Anders val je eerst terug op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
foppe-jan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:02:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 Sorrie had denk ik even een tekort aan brein cellen.

Klopt inderdaad ja sorrie =p

Verwijderd

alwind schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:04:
[...]

Ja maar dan moet die wel meteen herkend worden. Anders val je eerst terug op je moederbord.
Alleen zal dat lastig gaan aangezien zowel het moederbord als de CPU geen grafische chip aan boord heeft ;).

Verwijderd

Topicstarter
Klopt allemaal, Had er gewoon even niet over nagedacht.

Nu dus het zal allemaal prima zo zijn, Als er voor de rest geen aanmerkingen zijn op deze build, Dan allemaal heel erg bedankt voor het advies.
Pagina: 1