Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenWrt op Netgear WNDR4700 : Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik wilde ook eens Open wrts proberen...

Img geinstalleerd op mijn Netgear en gaan ,dacht ik.. nou mooi niet.

Situatie:
Ubee in bridge met een Netgear erachter (de kabel van de Ubee zit in de Internetpoort van de Netgear)
(in de oude situatie kon ik mijn Netgear met 192.168.1.1 benaderen)
Netgear was mijn DHCP server met alle devices eraan.

Instellingen in LEDE (Luci)
LAN : static, ip 192.168.1.1, netmas 255.255.255.0 en DHCP server aan.
WAN: met zowel als DHCP Client als static krijg ik geen verbinding met internet..
Ik heb geen idee wat ik nou waar moet veranderen....

Ik zou graag wel weer willen kunnen internetten eigenlijk.....

Beste antwoord (via VAnTurenhout op 06-06-2017 13:02)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
VAnTurenhout schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:38:
Ik kon in de router niet zien dat er een IP adres was uitgedeeld. Mijn Ubee is al door Ziggo in bridge laten zetten.
Inloggen op je OpenWRT box, bij mij krijg ik dan een statusvenster te zien. Dan bij 'network' kijken naar de IPv4 WAN status, daar wordt dan een adres genoemd. Als die begint met '192.168', dan staat je Ubee nog NIET in bridge. Misschien handig om het adres (exclusief de laatste cijfers) hier te noemen, zal hier vast wel iemand zijn die dan kan beoordelen of je een geldig Ziggo adres hebt gekregen.
Ik weet echt niet wat ik zou moeten invullen voor WAN en voor LAN. Bij WAN had ik DHCP client en Static IP adres gezet, met als static 192.168.178.1
Helaas werkte dat ook niet.
WAN:DHCP client. Je wilt immers dat Ziggo je een WAN IP-adres toewijst, dat is geen fixed adres dus de WAN interface moet een DHCP client opzetten.
Voor het LAN IP-adres is 192.168.178.1 wel een goede keus. En dan wil je waarschijnlijk wel een DHCP server aan hebben - als je naar beneden scrollt bij 'interfaces - LAN', dan heb je daar het stuk waar je de DHCP server kan instellen.

Maar eigenlijk is volgens mij de default out-of-the-box installatie al goed genoeg voor de meeste toepassingen.
Omdat ik toch echt wel internet nodig had, en geen reserve router heb liggen, heb ik de router maar weer teruggezet naar de Stock firmware.
Mja, begrijpelijk, maar dan schiet het niet echt op...

Overigens heb ik ook Ziggo en kan je dus in elk geval vertellen dat OpenWRT prima kan samenwerken met een Ubee, zonder dat je daar veel moeite voor zou moeten doen. :)

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zegt je ISP over hoe je je WAN interface moet configureren? Krijgt je WAN interface een IP toegewezen in DHCP modus?

[ Voor 31% gewijzigd door TommyboyNL op 03-06-2017 20:11 ]

• VAnTurenhout
Mijn ISP is Ziggo. Die zegt dat ik 192.168.178.254 moet gebruiken. Maar ik dacht wel een en ander van netwerken te weten, schijnbaar niet dus.

Ik kan bij WAN DHCP-client aan en uitzetten.... is dat wat je vraagt?

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:02
Het beste kun je Ziggo bellen en de router uit laten zetten in de uee. Dan is het alleen een modem en kun je je netgear ddwrt als Main router gebruiken. Zo heb ik het thuis ook.

• Mijzelf
  • Niet online
Àls je de WAN DHCP aanzet, krijgt je router dan een IP adres? Zo ja, welke?

• VAnTurenhout
Ik kon in de router niet zien dat er een IP adres was uitgedeeld. Mijn Ubee is al door Ziggo in bridge laten zetten.

Ik weet echt niet wat ik zou moeten invullen voor WAN en voor LAN. Bij WAN had ik DHCP client en Static IP adres gezet, met als static 192.168.178.1

Omdat ik toch echt wel internet nodig had, en geen reserve router heb liggen, heb ik de router maar weer teruggezet naar de Stock firmware.

Ik wil het uiteindelijk nog wel eens gaan proberen.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • Beste antwoord

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
VAnTurenhout schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:38:
Inloggen op je OpenWRT box, bij mij krijg ik dan een statusvenster te zien. Dan bij 'network' kijken naar de IPv4 WAN status, daar wordt dan een adres genoemd. Als die begint met '192.168', dan staat je Ubee nog NIET in bridge. Misschien handig om het adres (exclusief de laatste cijfers) hier te noemen, zal hier vast wel iemand zijn die dan kan beoordelen of je een geldig Ziggo adres hebt gekregen.
WAN:DHCP client. Je wilt immers dat Ziggo je een WAN IP-adres toewijst, dat is geen fixed adres dus de WAN interface moet een DHCP client opzetten.
Voor het LAN IP-adres is 192.168.178.1 wel een goede keus. En dan wil je waarschijnlijk wel een DHCP server aan hebben - als je naar beneden scrollt bij 'interfaces - LAN', dan heb je daar het stuk waar je de DHCP server kan instellen.

Maar eigenlijk is volgens mij de default out-of-the-box installatie al goed genoeg voor de meeste toepassingen.
Mja, begrijpelijk, maar dan schiet het niet echt op...

Overigens heb ik ook Ziggo en kan je dus in elk geval vertellen dat OpenWRT prima kan samenwerken met een Ubee, zonder dat je daar veel moeite voor zou moeten doen. :)
Pagina: 1