Hallo allemaal,
Mijn vraag
...
Ik heb al een tijdje een Asus Xonar DGX geluidskaart die ik gebruik voor mijn surround set. Deze geluidskaart heeft altijd in het enige PCIe x16 slot gezeten wat zich op mijn moederbord bevindt. I.v.m. met de aanschaf van een videokaart moet ik de geluidskaart verplaatsen naar een PCIe 1x slot, dit zou geen probleem moeten zijn omdat de geluidskaart hiervoor gemaakt is.
Echter werkt de geluidskaart hierop niet, m'n PC herkent de geluidskaart in het PCIe 1x slot niet? Ik heb ze al in beide PCIe 1x sloten geprobeerd maar beide werken niet.
Ik vraag me af of dat de PCIe 1x slots wel werken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Geluidskaart: Asus Xonar DGX
Uitgang: Optische kabel (SPDIF OUT)
MOBO: Intel Chipset B75
Surroundset: Logitech Z5500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Verschillende drivers geïnstalleerd (zowel die van Asus als die van UNI)
- In de BIOS gecheckt of de PCIe-slots enabled zijn
- Alle stuurprogramma's voor PCIe sloten in apparaatbeheer bijgewerkt
Alvast bedankt!
Mijn vraag
...
Ik heb al een tijdje een Asus Xonar DGX geluidskaart die ik gebruik voor mijn surround set. Deze geluidskaart heeft altijd in het enige PCIe x16 slot gezeten wat zich op mijn moederbord bevindt. I.v.m. met de aanschaf van een videokaart moet ik de geluidskaart verplaatsen naar een PCIe 1x slot, dit zou geen probleem moeten zijn omdat de geluidskaart hiervoor gemaakt is.
Echter werkt de geluidskaart hierop niet, m'n PC herkent de geluidskaart in het PCIe 1x slot niet? Ik heb ze al in beide PCIe 1x sloten geprobeerd maar beide werken niet.
Ik vraag me af of dat de PCIe 1x slots wel werken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Geluidskaart: Asus Xonar DGX
Uitgang: Optische kabel (SPDIF OUT)
MOBO: Intel Chipset B75
Surroundset: Logitech Z5500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Verschillende drivers geïnstalleerd (zowel die van Asus als die van UNI)
- In de BIOS gecheckt of de PCIe-slots enabled zijn
- Alle stuurprogramma's voor PCIe sloten in apparaatbeheer bijgewerkt
Alvast bedankt!