Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen wifi repeater

Pagina: 1
Acties:

• Analim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-10-2021
Hoi,

ik heb een wifi repeater aangeschaft alleen ik kom niet verder dan de setup..je moet naar een site gaan maar ik krijg dan een foutmelding:
''Deze site is niet bereikbaar

Het DNS-adres van de server van edimaxext.setup kan niet worden gevonden.
Zoek op Google naar edimax set up
ERR_NAME_NOT_RESOLVED''

in de handleiding staat:
''If you cannot access http://edimaxext.setup, please make sure your computer is set to use a dynamic IP address. For more information...''

ik heb een vaste IP adres gecreëerd (?) alleen werkt mijn verbinding niet meer, hij maakt geen verbinding met het internet.. als ik mijn IP adres weer verander naar ''Via DHCP'' (dus een IP adres toegewezen krijg -als ik t goed heb begrepen-) dan doet mijn internet het wel weer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom heb je het vastgezet? De handleiding geeft juist aan dat hij dynamisch moet zijn...

Geef eens aan exact welk apparaat dit is (iets van Edimax vermoedelijk), hoe het netwerk er verder uit ziet (een repeater moet een signaal van een ander AP hebben om te repeaten) en wat voor client device je hebt waar je je IP om onduidelijke redenen vastgezet hebt.

Waarschijnlijk doet dat apparaat DNS-poisoning en werkt dat om een of andere reden niet. Wat je dan moet doen is opzoeken (in je router, of via tools als nmap) welk IP je repeater heeft, dan kun je het op IP benaderen.

Oslik blyat! Oslik!

• Analim
dion_b schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:37:
Waarom heb je het vastgezet? De handleiding geeft juist aan dat hij dynamisch moet zijn...

Geef eens aan exact welk apparaat dit is (iets van Edimax vermoedelijk), hoe het netwerk er verder uit ziet (een repeater moet een signaal van een ander AP hebben om te repeaten) en wat voor client device je hebt waar je je IP om onduidelijke redenen vastgezet hebt.

Waarschijnlijk doet dat apparaat DNS-poisoning en werkt dat om een of andere reden niet. Wat je dan moet doen is opzoeken (in je router, of via tools als nmap) welk IP je repeater heeft, dan kun je het op IP benaderen.
Het apparaat is een: Edimax EW-7438RPn Mini en onze router is een Draytek Vigor2132. Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wat ik moet doen haha

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Analim schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:41:
[...]

Het apparaat is een: Edimax EW-7438RPn Mini en onze router is een Draytek Vigor2132. Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wat ik moet doen haha
OK, heb de manual van de Edimax EW-7438RPn erbij gepakt op hun website. Wat je hier in je topicstart beschrijft is stap 4 van de installatie. Om dat te kunnen doen moet je via WiFi met het apparaat verbonden zijn. Als je zegt dat je met dynamisch IP een internetverbinding hebt, dan ben je dat niet en ben je nog verbonden met de Vigor 2132.

Oftewel, terug naar stap 3: verbinden met het Edimax-SSID. Pas als je dat gedaan hebt heeft het zin om stap 4 te proberen.

Oslik blyat! Oslik!

• Analim
dion_b schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:51:
[...]

OK, heb de manual van de Edimax EW-7438RPn erbij gepakt op hun website. Wat je hier in je topicstart beschrijft is stap 4 van de installatie. Om dat te kunnen doen moet je via WiFi met het apparaat verbonden zijn. Als je zegt dat je met dynamisch IP een internetverbinding hebt, dan ben je dat niet en ben je nog verbonden met de Vigor 2132.

Oftewel, terug naar stap 3: verbinden met het Edimax-SSID. Pas als je dat gedaan hebt heeft het zin om stap 4 te proberen.
Oh ja ik zie t nu, bedankt! Stap 3 heb ik inderdaad overgeslagen, maar hoe moet je je Wi-Fi device connecten met de SSID EdimaxEXT.Setup?

In mijn wifi lijst zie ik idd een open wifi EdimaxEXT.Setup

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, daarop klikken dus zoals bij willekeurig welk ander WiFi-netwerk 8)7

Als je eenmaal ermee verbonden bent (waarschijnlijk met geel driehoekje omdat je nog geen werkende internetverbinding erover hebt) verder gaan met stap 4, dus een webbrowser openen en gaan naar http://edimaxext.setup/ of als dat om een of andere reden niet werkt naar http://192.168.9.2/ - zoals op de sticker en onderaan pagina 6 van de handleiding staat.

Oslik blyat! Oslik!

• Analim
dion_b schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:11:
Nou, daarop klikken dus zoals bij willekeurig welk ander WiFi-netwerk 8)7

Als je eenmaal ermee verbonden bent (waarschijnlijk met geel driehoekje omdat je nog geen werkende internetverbinding erover hebt) verder gaan met stap 4, dus een webbrowser openen en gaan naar http://edimaxext.setup/ of als dat om een of andere reden niet werkt naar http://192.168.9.2/ - zoals op de sticker en onderaan pagina 6 van de handleiding staat.
HIJ DOET HET eindelijk, je bent een baas _/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Analim schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:25:
HIJ DOET HET eindelijk, je bent een baas _/-\o_
In het land der blinden is eenoog koning...

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1