Vervangen Skytec versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 818125

Topicstarter
Hi Tweakers,

Zojuist heeft Skytec SPL 500EQ het begeven (Doorgebrand), dus ben ik opzoek naar een nieuwe versterker.
De nieuwe versterker moet kunnen omgaan met 2 Philips FB 698 speakers .

Het liefste ga ik niet nog een keer voor de Skytec versterker want ik had het gevoel dat die niet het maximale uit mijn speakers kon halen. Hopelijk kunnen jullie mij een goed alternatief aanbevelen.

Wat is je budget?
Max €300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deze speakers zijn niet bedoeld voor een feest, het meeste gebruik ik ze voor eigen gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

En wat heb je zelf al gevonden? Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. De template die je te zien krijgt bij het openen van een nieuw topic is er niet voor niets...

Ik vraag me sowieso af waarom je een (B-merk) PA versterker gekocht hebt als je aangeeft dat het voor normaal thuisgebruik is.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 03-06-2017 16:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Skytek is dan ook een hakkietakkiemerk. Het is eigenlijk zonde om die mooie Philips'en daar aan te hangen (ik ken ze goed).
Iedere goede stereoversterker zal voldoen. Ze zijn bij mijn weten redelijk makkelijk aan te sturen, al geeft Philips ze standaard voor 6 Ohm op iirc.

Met 300 euro heb je een mooi budget voor een stereoversterker. Ben zelf wel fan van Denon, je zou eens naar een PMA520 of PMA720 kunnen kijken, dan hou je ws nog geld over ook :)
Mocht 2e hands ook een optie zijn, kijk dan naar een goede jaren 90 versterker. Philips FA930 moet voor dat geld kunnen. Philips FA880 (stiekem een Marantz uit de goede tijd) of zijn kleinere broertje de FA670 zou nog mooier zijn, dan heb je hem periode correct zoals Philips ze destijds in de markt zette ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er zelf helaas niet zo gek veel verstand van, maar ik zie dat de wattage van de versterkers niet echt in de buurt komen van wat de speakers aankunnen. Gaan ze dan wel het maximale uit de speakers halen? Of zie ik dit verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Anoniem: 818125 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:40:
Ik heb er zelf helaas niet zo gek veel verstand van, maar ik zie dat de wattage van de versterkers niet echt in de buurt komen van wat de speakers aankunnen. Gaan ze dan wel het maximale uit de speakers halen? Of zie ik dit verkeerd? :)
Voordeel is dat je je speakers niet zomaar opblaast ;).

Op hoeveel vermogen gebruik je je speakers doorgaans? Als je je vorige versterker meestal op standje 11 hebt staan ga je hier wel tekort aan hebben.

Maar gezien het hier om thuisgebruik gaat, gaat met 70 danwel 85 watt ook wel heel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:09
SONY STR-DH130 is ook nog een optie. deze heeft 2 x 100 watt.
en past ook binnen je budget. sony is ook geen verkeerd merk.
alleen niet zo goed als denon of pioneer.
skytec is een b merk pa versterker met overdreven specieficaties.
bijv 2 x 125 watt kan uiteindelijk maar 2 keer 70 watt zijn.
of de eindtrap is wel in orde maar de voeding van de eindtrap is ontoereikend.
bij een goede hifi versterker is 100 watt rms gewoon 100 watt rms . die overdrijven niet.
hiernaast kan je op een hifi versterker meer instellen. dan op een pa versterker.
hiernaast geven ze meer kleur aan het geluid een warmer geluid.
en net zoals de post hierboven zegt voor thuis gebruik is 70-85 watt voldoende.

ik zie dat ik nog wat vergeten ben.
je speakers mogen 120 watt continu hebben oftewel rms 120 watt bij 6 ohm.
sony geeft ongeveer gerekendt op die weerstand ongveer 120/130 watt rms af.
(verbeter me maar als ik er naast zit.)

[ Voor 30% gewijzigd door miciel op 06-06-2017 10:12 . Reden: wat vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
L0we schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:
[...]

Voordeel is dat je je speakers niet zomaar opblaast ;).

Op hoeveel vermogen gebruik je je speakers doorgaans? Als je je vorige versterker meestal op standje 11 hebt staan ga je hier wel tekort aan hebben.

Maar gezien het hier om thuisgebruik gaat, gaat met 70 danwel 85 watt ook wel heel erg hard.
De meeste tijd had ik mijn versterker niet volle bak open staan, het wou wil is voorkomen dat ik hem maximaal gebruikte maar dan begon de versterker wel vlug aan zijn maximaal vermogen te zitten.

Voor mijn gevoel kan ik dan beter voor de SONY STR-DH130 gaan? Aangezien die net iets meer vermogen kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een Hi-Fi versterker zou wel een upgrade zijn. Tweedehands kun je wel leuke versterkers kopen, zoals deze NAD C352 voor € 150: https://www.marktplaats.n...-nad-c352-versterker.html. Dat is een prima match voor de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
staar je niet blind op de opgegeven vermogens.
met een paar watt aan vermogen heb je doorgaans al genoeg.

de speakers zijn redelijk makkelijk aan te sturen door hun gevoeligheid van 89 db/w
dus met 1 watt aan vermogen heb je op een meter afstand 89 decibel aan herrie.

normaal luisteren doe je waarschijnlijk al vaak minder luid.

De Nad van hierboven idd een mooie versterker hiervoor

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Nad is helaas geen optie. Dat is namelijk iets tever weg voor mij om die op te halen.

@da_stiech bedankt voor je reactie, op die manier kijk ik toch anders naar Denon versterker.

Ik ga vanavond nog even wat reviews lezen van de Denon en Sony en op basis daarvan ga ik een keuze maken.

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1