Beste tweakers,
In januari 2016 heb ik een nieuwe pc aangeschaft die ik in overleg met een computerwinkel heb samengesteld en daar heb laten installeren. Enkele maanden later is deze winkel failliet gegaan, waardoor ik met mijn vragen en problemen helaas niet meer daar terecht kan. Mijn technische kennis over hardware is beperkt, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De laatste tijd merk ik dat mijn computer niet erg snel is wanneer ik zwaardere programma's of games draai. Samen met een vriend heb ik nog eens naar de specificaties gekeken en daar viel op dat ik erg weinig RAM geheugen heb, namelijk maar 4 gb.
Op de factuur staat het RAM geheugen als volgt beschreven:
"Kingston 1x4GB, DDR3 SODIMM, PC12800, CL11, LV"
Volgens software met de volgende eigenschappen:
Type DDR3
Size 4096 MBytes
Manufacturer Crucial Technology
Max Bandwidth PC3-12800 (800 MHz)
Ik kan hier geen link van vinden op Tweakers pricewatch, anders had ik deze kunnen posten.
Overige systeeminformatie:
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit SP1
CPU: Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz: 39 °C
Haswell 22nm Technology
RAM: 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC. B85M-G (SOCKET 1150): 5 °C
Graphics: ASUS VX239 (1920x1080@60Hz)
X2210WAS (1680x1050@60Hz)
3072MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner): 52 °C
Storage: 232GB Samsung SSD 850 EVO 250G SCSI Disk Device (SSD): 39 °C
Mijn vraag luidt als volgt:
Wat is voor mij de beste optie om het RAM geheugen (en/of andere onderdelen) te upgraden waardoor mijn PC zwaardere programma's beter kan draaien? Kan ik het beste nieuw RAM geheugen kopen en mijn huidige vervangen, of vergelijkbaar RAM geheugen kopen en dit toevoegen? Ik heb hier en daar gelezen dat het wordt afgeraden om verschillende types bij elkaar te zetten, maar hier weet ik zelf het fijne niet van. Ook heeft een vriend van mij het volgende RAM geheugen over:
pricewatch: Kingston HyperX KHX18C9T2K2/8X
Ook hiervoor de vraag of ik deze zou kunnen toevoegen aan mijn huidige RAM geheugen, of dat ik dit alleen ter vervanging zou kunnen gebruiken. Mocht ik mijn RAM moeten vervangen dan leek mij bijvoorbeeld het RAM geheugen uit de mainstream desktop best-buy guide een goede mogelijkheid:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Wat zouden jullie van deze oplossing vinden en past deze bijvoorbeeld wel bij mijn overige specificaties?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Mocht ik nog informatie over de specificaties o.i.d. missen dan zal ik dit achteraf toevoegen.
Bij voorbaat dank!
In januari 2016 heb ik een nieuwe pc aangeschaft die ik in overleg met een computerwinkel heb samengesteld en daar heb laten installeren. Enkele maanden later is deze winkel failliet gegaan, waardoor ik met mijn vragen en problemen helaas niet meer daar terecht kan. Mijn technische kennis over hardware is beperkt, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De laatste tijd merk ik dat mijn computer niet erg snel is wanneer ik zwaardere programma's of games draai. Samen met een vriend heb ik nog eens naar de specificaties gekeken en daar viel op dat ik erg weinig RAM geheugen heb, namelijk maar 4 gb.
Op de factuur staat het RAM geheugen als volgt beschreven:
"Kingston 1x4GB, DDR3 SODIMM, PC12800, CL11, LV"
Volgens software met de volgende eigenschappen:
Type DDR3
Size 4096 MBytes
Manufacturer Crucial Technology
Max Bandwidth PC3-12800 (800 MHz)
Ik kan hier geen link van vinden op Tweakers pricewatch, anders had ik deze kunnen posten.
Overige systeeminformatie:
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit SP1
CPU: Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz: 39 °C
Haswell 22nm Technology
RAM: 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC. B85M-G (SOCKET 1150): 5 °C
Graphics: ASUS VX239 (1920x1080@60Hz)
X2210WAS (1680x1050@60Hz)
3072MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner): 52 °C
Storage: 232GB Samsung SSD 850 EVO 250G SCSI Disk Device (SSD): 39 °C
Mijn vraag luidt als volgt:
Wat is voor mij de beste optie om het RAM geheugen (en/of andere onderdelen) te upgraden waardoor mijn PC zwaardere programma's beter kan draaien? Kan ik het beste nieuw RAM geheugen kopen en mijn huidige vervangen, of vergelijkbaar RAM geheugen kopen en dit toevoegen? Ik heb hier en daar gelezen dat het wordt afgeraden om verschillende types bij elkaar te zetten, maar hier weet ik zelf het fijne niet van. Ook heeft een vriend van mij het volgende RAM geheugen over:
pricewatch: Kingston HyperX KHX18C9T2K2/8X
Ook hiervoor de vraag of ik deze zou kunnen toevoegen aan mijn huidige RAM geheugen, of dat ik dit alleen ter vervanging zou kunnen gebruiken. Mocht ik mijn RAM moeten vervangen dan leek mij bijvoorbeeld het RAM geheugen uit de mainstream desktop best-buy guide een goede mogelijkheid:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Wat zouden jullie van deze oplossing vinden en past deze bijvoorbeeld wel bij mijn overige specificaties?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Mocht ik nog informatie over de specificaties o.i.d. missen dan zal ik dit achteraf toevoegen.
Bij voorbaat dank!