Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 10:48
Hallo allen,

Ik krijg als het goed is vandaag een i7 7700k binnen ,nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest of ik die zonder problemen kan vervangen onder windows 10.
Ik zie wel dat er mogelijk problemen zijn indien er moederborden en processoren vervangen worden, maar ik kom er niet niet uit wat er gebeurd met alleen de processor.
Ik heb een gekochte licentie op het moment.

wat zijn de beste opties.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vervangen is geen probleem. Dat heeft geen effect op je activatie van je licentie, tenzij je het moederbord ook vervangt, maar dat lijkt niet het geval.

Je kunt deze gewoon vervangen en je bent klaar :)

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-11 21:43
Je zou deze zonder problemen moeten kunnen installeren. Alleen weet je wel zeker dat je moederbord Z270 is of Z170 met een firm ware update? Zo niet zal dit wel een problemen kunnen worden.

• Pindope
ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord

ATX - LGA1151 Socket - Z170 - USB 3.0, USB 3.1, USB-C - Gigabit LA

dit is het moederbord wat ik heb
En ik heb volgens mij de laatste firm update gehad (kan ik dit nog controleren) EZ update toevallig??

[ Voor 4% gewijzigd door Pindope op 03-06-2017 15:42 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Pindope schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:41:
ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord

ATX - LGA1151 Socket - Z170 - USB 3.0, USB 3.1, USB-C - Gigabit LA

dit is het moederbord wat ik heb
En ik heb volgens mij de laatste firm update gehad (kan ik dit nog controleren) EZ update toevallig??
Zorg dat je de nieuwste bios hebt (of in elk geval een na de versie met de nieuwe cpu's). Dan werkt hij gewoon. Wel netjes nieuwe pasta. Anders is het erg jammer als je binnen de eerste secondes al je nieuwe CPU roostert. :)

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-06-2017 15:50 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Pindope
ik gebruik artyc silver 5 pasta

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Zorg dat je de nieuwste bios hebt (of in elk geval een na de versie met de nieuwe cpu's). Dan werkt hij gewoon. Wel netjes nieuwe pasta. Anders is het erg jammer als je binnen de eerste secondes al je nieuwe CPU roostert. :)
Bwa overdrijven is ook een vak. De cpu zet zijn eigen eerder uit bij veel te hoge temperatuur dan dat een mens het kan ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pindope
update gefixt nu wachten op post nl :)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Nah, cpu gaat gewoon throttlen op 92/95 graden. Gedowncloked naar 0,6ghz kan hij gewoon passief blijven draaien. Is in ieder geval sinds sandy bridge al zo.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Damic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:14:
[...]
Bwa overdrijven is ook een vak. De cpu zet zijn eigen eerder uit bij veel te hoge temperatuur dan dat een mens het kan ;)
Dan loop ik al weer achter en was niet heel serieus bedoelt. ;) Ik heb, denk ik, een oude ADM Athlon gesloopt door de koeler er niet goed op te bevestigen. 8)7 Maarja dat is veel ouder dan Sandy Bridge.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:12:
[...]

Dan loop ik al weer achter en was niet heel serieus bedoelt. ;) Ik heb, denk ik, een oude ADM Athlon gesloopt door de koeler er niet goed op te bevestigen. 8)7 Maarja dat is veel ouder dan Sandy Bridge.
Ja dat klopt in het athlon 64 tijdperk was amd iets later met de thermische limiet dan de intel P4. Maar sinds exact die tijd is het eigenlijk niet meer mogelijk een cpu te vermoorden door oververhitting, overvolten kan nog steeds wel. ;p * backtotopic -f

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1