Toon posts:

Aankoopadvies Samsung tv's line-up 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
49 inch Tv van het merk Samsung uit de MU serie

Wat is je budget?
max. €1399

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om tv mee te kijken en heb er een Xbox One S op aangesloten

Wat heb je zelf al gevonden?
- Samsung UE49MU6470 (€1099)
- Samsung UE49MU7070 (€1399)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag jullie mening hebben over deze twee tv's welke jullie zouden adviseren/beste prijs-kwaliteitsverhouding heeft. Ik wil gewoon een degelijke tv hebben, niet super duur, maar wel die van goede beeldkwaliteit is en ook over ong. 5 jaar nog mee zou moeten kunnen in de specificaties.
Ik kijk met een CI+module.
Ik zie dat mijn tweede keus als extra's heeft (tegenover 1) dat er het dubbele geluid in zit (maar heb nog geen problemen bevonden met 20 watt, dus weet niet of daar veel voordeel in zit), de PQI is iets hoger (maar scheelt niet veel, 1600 tegenover 2000, maakt dat verschil tijdens het tv kijken?) Verder zwart is echt zwart en nog wat kleine dingen, maar is dit wel €300 extra waard? denk het op eerste opzicht niet, maar heb er ook niet zoveel verstand van als jullie (: Vandaar mijn vraag!

Het liefst wil ik rond de €1099 uitgeven voor een nieuwe tv, maar indien de toestellen rond dat bedrag, niet geweldig zijn, dan moet ik het dus een stapje hoger zoeken.

Dus is mijn vraag is de UE49MU6470 een goed toestel, met goed beeldkwaliteit/specificaties? Of zit ik dan met een toestel te kijken die niet genoeg is, en ik dus beter een type hoger had moeten pakken.

Ik hoor het graag (wel graag suggesties van het merk Samsung, maar andere types zijn ook welkom, wel onder mijn max. bedrag)!, alvast bedankt!
Jelle van der Linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Misschien geen goede toevoeging voor jou maar ik weet niet of je er van op de hoogte bent dat LG oled tv's van 2016 (55 inch) dichtbij jou maximum budget (1600 euro) liggen en je het misschien zou kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tomas123 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:50:
Misschien geen goede toevoeging voor jou maar ik weet niet of je er van op de hoogte bent dat LG oled tv's van 2016 (55 inch) dichtbij jou maximum budget (1600 euro) liggen en je het misschien zou kunnen overwegen.
Bedankt voor je reactie, daar ben ik inderdaad wel van op de hoogte, maar die Oled gaat het niet worden voor mij, vind de prijs te duur, de inch maat te groot, en vindt de kleur van een Oled te vel qua kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat laatste is toch gewoon een kwestie van instellingen wijzigen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:32:
Dat laatste is toch gewoon een kwestie van instellingen wijzigen?
Ja, aan de ene kant wel. Maar ga toch voor een Samsung, daar misschien ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Je bent beter af met samsung KS7000 of KS8000 serie van 2016, die zijn beter dan die MU modellen, of je moet gaan voor de Q 2017 serie, alleen nogal prijzig.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amaze86 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:32:
Je bent beter af met samsung KS7000 of KS8000 serie van 2016, die zijn beter dan die MU modellen, of je moet gaan voor de Q 2017 serie, alleen nogal prijzig.
Bedankt voor je reactie, ik had eerst de Samsung UE49KU6470, maar daar had ik heel veel problemen mee, dus die ga ik nu daarom ruilen bij de dealer voor een nieuwe. En dat gaat dus zeker niet een worden in de KS/KU/K serie, vandaar de keuze voor de MU serie, want vindt de Qled toch wel te prijzig (tegenover de tv die ik eerst had - €1049)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Ja, aan de ene kant wel. Maar ga toch voor een Samsung, daar misschien ervaring mee?
Helaas geen enkele.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders hier misschien een mening over?
Alvast bedankt,
Jelle van der Linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De 7000 serie zijn 100(120)Hz modellen tov 50(60)Hz in de 6000 ... (al zijn de 49" mogelijk een uitzondering en ook 50(60)Hz)
Zwart is bovendien lang niet 'echt zwart' op de MU7000, daar zal je weinig verschil in zien al heeft ie wel een beperkte vorm van local dimming (merk op dat de hier MU8000 genoemde tv, bij ons de 7000 is):

edit: ik zie dat de 49" MU6470 weer het IPS paneel heeft wat ook in de KU64xx zat dus die kan je beter links laten liggen. Misschien is de Panasonic 50EX700 wel rond die prijs? pricewatch: Panasonic Viera TX-50EXW734 http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1494309442 (maar die lijkt nauwlijks beter dan een MU6000)

[ Voor 112% gewijzigd door apis29 op 07-06-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik had eerst de Samsung UE49KU6470, maar daar had ik heel veel problemen mee, dus die ga ik nu daarom ruilen bij de dealer voor een nieuwe. En dat gaat dus zeker niet een worden in de KS/KU/K serie, vandaar de keuze voor de MU serie, want vindt de Qled toch wel te prijzig (tegenover de tv die ik eerst had - €1049)
Er zit nogal verschil tussen de KU en de KS.. Je kan inderdaad beter voor de KS 7000 of 8000 gaan. 2 van de beste tv's die er zijn. Beter dan de MU serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superboer1986 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:07:
[...]

Er zit nogal verschil tussen de KU en de KS.. Je kan inderdaad beter voor de KS 7000 of 8000 gaan. 2 van de beste tv's die er zijn. Beter dan de MU serie.
Bedankt voor je reactie, mag ik ga dat risico niet wagen, want er is een regionaal probleem bij al die serie's, van 2016 waardoor er volumevertraging/beeldvertraging en problemen met de teletekstknop voorkomen. Vandaar dat ik nu moet gaan switchen van de KU naar een ?, en heb al getest dat met de toestellen van dit jaar die problemen niet voorkomen (vandaar dat ik daar naar neig). Want de vorige tv was op de problemen na goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:16:
De 7000 serie zijn 100(120)Hz modellen tov 50(60)Hz in de 6000 ... (al zijn de 49" mogelijk een uitzondering en ook 50(60)Hz)
Zwart is bovendien lang niet 'echt zwart' op de MU7000, daar zal je weinig verschil in zien al heeft ie wel een beperkte vorm van local dimming (merk op dat de hier MU8000 genoemde tv, bij ons de 7000 is):

[video]
edit: ik zie dat de 49" MU6470 weer het IPS paneel heeft wat ook in de KU64xx zat dus die kan je beter links laten liggen. Misschien is de Panasonic 50EX700 wel rond die prijs? pricewatch: Panasonic Viera TX-50EXW734 http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1494309442 (maar die lijkt nauwlijks beter dan een MU6000)
Bedankt voor je reactie, zo veel verstand heb ik er zelf niet van, dus heb nog een enkele vraag.
Wat ik uit jouw verhaal haal is dat ik de 49MU6470 zeker moet laten afvallen vanwege het IPS paneel. IPS paneel????
Dus je zou eerder voor de 49MU7070 gaan (kijkend naar het merk Samsung, -€1399), ook al heb je daar ook een beetje vraagtekens bij qua kwaliteit, maar die is dus wel een stuk beter dan de 6470 zoals ik uit je reactie haal, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Enige tijd geleden ben je er al eens op gewezen dat het niet de bedoeling is om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Het geven van dergelijke "schop reacties" aan een topic is niet gewenst.

Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de 'wijzig'-knop. Ook het plaatsen van meerdere quotes in één post is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:54:
[...]

Bedankt voor je reactie, zo veel verstand heb ik er zelf niet van, dus heb nog een enkele vraag.
Wat ik uit jouw verhaal haal is dat ik de 49MU6470 zeker moet laten afvallen vanwege het IPS paneel. IPS paneel????
Dus je zou eerder voor de 49MU7070 gaan (kijkend naar het merk Samsung, -€1399), ook al heb je daar ook een beetje vraagtekens bij qua kwaliteit, maar die is dus wel een stuk beter dan de 6470 zoals ik uit je reactie haal, klopt dat?
De 49 inch KU6470 heeft hetzelfde IPS paneel dus je kan zelf beoordelen of je de zwartwaarden goed genoeg vond. En ik las per toeval gister dat de 49 inch MU7000 ipv 100(120) maar 50(60)Hz zou zijn maar echt bewijs heb ik er nog niet van gezien (ook nog niet naar gezocht), maar er valt iig wel op dat het PQI cijfer van Samsung lager is voor de 49 dan de 55 en 65 inch. Dan blijft er eigenlijk alleen over dat de MU7000 en VA paneel heeft tov de vreemd gekozen IPS voor de MU6470 wat het meteen geen gelijkwaardig alternatief meer maakt anders had je idd zo 300 euro kunnen besparen ....

Ik zou zelf de Sony 49XE9005 nemen maar dan moet je Android TV voor lief nemen (zie het 2017 Sony topic bij de laatste posts waar je een goede prijs kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:21:
[...]

De 49 inch KU6470 heeft hetzelfde IPS paneel dus je kan zelf beoordelen of je de zwartwaarden goed genoeg vond. En ik las per toeval gister dat de 49 inch MU7000 ipv 100(120) maar 50(60)Hz zou zijn maar echt bewijs heb ik er nog niet van gezien (ook nog niet naar gezocht), maar er valt iig wel op dat het PQI cijfer van Samsung lager is voor de 49 dan de 55 en 65 inch. Dan blijft er eigenlijk alleen over dat de MU7000 en VA paneel heeft tov de vreemd gekozen IPS voor de MU6470 wat het meteen geen gelijkwaardig alternatief meer maakt anders had je idd zo 300 euro kunnen besparen ....

Ik zou zelf de Sony 49XE9005 nemen maar dan moet je Android TV voor lief nemen (zie het 2017 Sony topic bij de laatste posts waar je een goede prijs kan vinden)
Bedankt voor je reactie, Ik merk op deze tv, niet op dat zwartwaarden zoveel lager zijn, maar dat komt ook omdat je er niet op let en ik nooit een toestel heb gehad die beter is dan deze (hiervoor hadden we nog een koelkast) Dus als waarschijnlijk de MU7070 ook een IPS paneel heeft, kan ik toch beter voor de MU6470 gaan begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:11:
[...]

Bedankt voor je reactie, Ik merk op deze tv, niet op dat zwartwaarden zoveel lager zijn, maar dat komt ook omdat je er niet op let en ik nooit een toestel heb gehad die beter is dan deze (hiervoor hadden we nog een koelkast) Dus als waarschijnlijk de MU7070 ook een IPS paneel heeft, kan ik toch beter voor de MU6470 gaan begrijp ik?
De MU7000/7070 heeft niet het IPS paneel maar een VA dus daar komt uiteindelijk de keuze op neer aangezien ze allebei 50 (60) Hz modellen zijn. De 49" heeft niet het extra voordeel dat ie ook 100 (120) Hz is zoals de grotere maten.
Als je het IPS paneel niet erg vindt kan je dus idd net zo goed voor de MU6470 gaan ... (als je het bij Samsung wilt houden iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:50:
[...]

De MU7000/7070 heeft niet het IPS paneel maar een VA dus daar komt uiteindelijk de keuze op neer aangezien ze allebei 50 (60) Hz modellen zijn. De 49" heeft niet het extra voordeel dat ie ook 100 (120) Hz is zoals de grotere maten.
Als je het IPS paneel niet erg vindt kan je dus idd net zo goed voor de MU6470 gaan ... (als je het bij Samsung wilt houden iig).
Bedankt, laatste vraag:
Wat is het nadeel dan van een IPS paneel tegnover een VA panel?

Iemand?
Pagina: 1