Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede GamePC +- 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag in mijn vrije tijd gaan gamen, waaronder de games Minecraft en GTA V. Graag wil ik hoge FPS in Minecraft hebben. Later hoef ik niet iets te vervangen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is daarbij ook 650 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel verstand van computers heb ik niet. Ik speel er liever mee dan dat ik naar onderdelen kijk. Graag wil ik hoge FPS in games en een lekkere speel ervaring op hogere instellingen. Design maakt bij mij niets uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een computer willen hebben die niet al te veel herrie maakt. Energieverbruik maakt niet heel veel uit. Hoge FPS in een game is toch wel mijn droom.

Ga je overklokken?
Tevreden met de huidige computer. (Tegen die tijd)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand mij kan helpen om een goede game PC te kopen. Ik ben al een lange tijd op zoek naar goede PC's en ik wilde bijna een game PC via een site kopen. Maar ik werd net op tijd tegen gehouden door een persoon die zei dat dat veel te duur was.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 Neem dit lijstje, vervang het moederbord voor een b250 moederbord, en vervang de videokaart voor een rx 570.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
600 is erg weinig,maar het kan, zoals hierboven aangegeven. Maar alleen als je echt niet meer dan 600 euro wil uitgeven.

Wat ook belangrijk is, op welke resolutie game je, en welke setting in de games gebruik je; high/ultra of is medium quality ook goed.

Onze best buy is een goede koop, maar gaat een stukje over je budget
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Reepje schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:17:
Wat ook belangrijk is, op welke resolutie game je, en welke setting in de games gebruik je; high/ultra of is medium quality ook goed.
Beetje onzinnige vraag vind ik, zo hoog mogelijke kwaliteit natuurlijk. Verde kun je er ook vanuit gaan dat mensen die het niet over resolutie hebben en een budget lager dan 800 euro hebben, op 1080p willen gamen.

Dit lijstje had ik nog staan.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 62,-€ 62,-
1MSI H110M ECO€ 51,50€ 51,50
1Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5€ 267,67€ 267,67
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Thermaltake Versa H15 Window€ 44,99€ 44,99
1Crucial CT8G4DFD8213€ 54,95€ 54,95
1Corsair Vengeance 400W€ 60,20€ 60,20
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 54,57€ 54,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,83

Eventueel een goedkopere videokaart pakken en een B250/H270 moederbord dat direct uit de doos met de CPU (G4560) werkt.

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Mocht je 2e hands geen probleem vinden heb deze gevonden voor volgens mij wel een redelijke prijs.

V&A aangeboden: Compacte Skylake Game PC (i5 6500, GTX 780, 250GB SSD)

Moet je maar even kijken of je er misschien nog wat van de prijs kan halen.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:08
Menno02 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Beetje onzinnige vraag vind ik, zo hoog mogelijke kwaliteit natuurlijk. Verde kun je er ook vanuit gaan dat mensen die het niet over resolutie hebben en een budget lager dan 800 euro hebben, op 1080p willen gamen
Euh, wat? Wat is dit nu weer voor rare opmerking, natuurlijk is resolutie van groot belang en 'ergens vanuit gaan' is al helemaal de grootste fout die je hier kan maken. Ik vraag me af waar jij je advies steeds vandaan haalt, ik heb al heel wat tenenkrommende adviezen van je voorbij zien komen en zelfs onwaarheden verspreidt (bijvoorbeeld dat Z270 enkel tot 3000mhz DDR4 ondersteund en dat de MSI Gaming X RX 580 slecht zou koelen, beide klinkklare onzin).

Resolutie en performance wensen zijn van het grootste belang m.b.t. de keuze voor een grafische kaart.

• Menno02
natuurlijk is resolutie van groot belang en 'ergens vanuit gaan' is al helemaal de grootste fout die je hier kan maken.
Noem een topic met een budget van <€800 waar de verwachting (achteraf) was dat er op 1440p of 4K gegamed zal gaan worden.
Ik vraag me af waar jij je advies steeds vandaan haalt.
Het meeste komt van andere Tweakers, soms zoek ik zelf iets op op internet.
bijvoorbeeld dat Z270 enkel tot 3000mhz DDR4 ondersteund
Het is *ondersteunt, maar dat terzijde.

Ik weet dat iemand anders dit advies heeft gegeven, of ik heb het verkeerd onthouden of diegene had het fout.
en dat de MSI Gaming X RX 580 slecht zou koelen
Inderdaad, andere kaarten (Sapphire Pulse/Nitro+) koelen beter, dan koelt de MSI dus slecht als je het vergelijkt met de rest.
ik heb al heel wat tenenkrommende adviezen van je voorbij zien komen en zelfs onwaarheden verspreidt
Die zin klopt helaas niet, je zegt nu "ik heb al heel wat tenenkrommende adviezen van je voorbij zien komen en (ik heb) zelfs onwaarheden verspreidt." Je zegt dus dat jij onwaarheden verspreidt.

Jij weet vast meer van hardware (mag ook wel als je meer dan 6 jaar op Tweakers.net zit) en zal vast altijd gelijk hebben, maar grammaticaal kan er nog wat verbeterd worden. ;)

_/-\o_ _/-\o_

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Met dit budget haal je zoveel meer uit 2e hands. Als je wat tijd erin wil steken kan je zelfs een midrange 1440p systeempje bouwen.

Echter zal je bij 2e hands vaak geen garantie hebben. Vaak als je met een dergelijk budget zit dan is dat ook wel fijn.

• MadDogMcCree
Menno02 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:43:
[...]

Noem een topic met een budget van <€800 waar de verwachting (achteraf) was dat er op 1440p of 4K gegamed zal gaan worden.

[...]

Het meeste komt van andere Tweakers, soms zoek ik zelf iets op op internet.

[...]

Het is *ondersteunt, maar dat terzijde.

Ik weet dat iemand anders dit advies heeft gegeven, of ik heb het verkeerd onthouden of diegene had het fout.

[...]

Inderdaad, andere kaarten (Sapphire Pulse/Nitro+) koelen beter, dan koelt de MSI dus slecht als je het vergelijkt met de rest.

[...]

Die zin klopt helaas niet, je zegt nu "ik heb al heel wat tenenkrommende adviezen van je voorbij zien komen en (ik heb) zelfs onwaarheden verspreidt." Je zegt dus dat jij onwaarheden verspreidt.

Jij weet vast meer van hardware (mag ook wel als je meer dan 6 jaar op Tweakers.net zit) en zal vast altijd gelijk hebben, maar grammaticaal kan er nog wat verbeterd worden. ;)

_/-\o_ _/-\o_
:') Tja, als je bijdehand wilt gaan doen.. Dat kan ik zelfs in dit topic al pareren, maar daar zie ik het nut niet zo van in, backspacen, mobiele apparaten en snelle reacties zorgen bij eenieder wel eens voor foutjes, ook bij jouw posts zo te zien. Correct advies lijkt mij hier eerder gewenst.

Iedereen die zich inleest kan advies geven en daar is niks mis mee. Jij geeft echter regelmatig verkeerd advies of baseert je op verkeerde aannames én onjuistheden. Een fantast heet dat. Het aantal jaar dat een account oud is, is overigens totaal niet relevant en zegt niets over technische kundigheid van de betreffende tweaker.

• Menno02
MadDogMcCree schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:00:
[...]

:') Tja, als je bijdehand wilt gaan doen.. Dat kan ik zelfs in dit topic al pareren, maar daar zie ik het nut niet zo van in, backspacen, mobiele apparaten en snelle reacties zorgen bij eenieder wel eens voor foutjes, ook bij jouw posts zo te zien. Correct advies lijkt mij hier eerder gewenst.

Iedereen die zich inleest kan advies geven en daar is niks mis mee. Jij geeft echter regelmatig verkeerd advies of baseert je op verkeerde aannames én onjuistheden. Een fantast heet dat. Het aantal jaar dat een account oud is, is overigens totaal niet relevant en zegt niets over technische kundigheid van de betreffende tweaker.
Nee oke, dat snap ik. Maar wel jammer dat je niet op mijn vragen/bevelen reageert. Ik wil je in ieder geval wel bedanken voor het geheugen support van Z270, had toch echt tot 3000mhz in mn hoofd. Maarja, met de MSI RX580 heb ik gelijk.

En ik denk dat sinds je op Tweakers.net zit al alles van een computer weet, ik wist in 2016 niet eens alle onderdelen van een PC op te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Menno02 op 03-06-2017 18:07 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Vecht het aub uit in persoonlijke berichten in plaats van dit zielige gedoe.

Gaat er hier gewoon om TS zo goed mogelijk advies te geven.

Wat daarvoor wel belangrijk is is feedback. Dus laten we allemaal even daarop wachten of als iemand nog iets handige kan toevoegen.

• MadDogMcCree
Menno02 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Nee oke, dat snap ik. Maar wel jammer dat je niet op mijn vragen/bevelen reageert. Ik wil je in ieder geval wel bedanken voor het geheugen support van Z270, had toch echt tot 3000mhz in mn hoofd. Maarja, met de MSI RX580 heb ik gelijk.

En ik denk dat sinds je op Tweakers.net zit al alles van een computer weet, ik wist in 2016 niet eens alle onderdelen van een PC op te noemen.
Zucht, ik zou eigenlijk niet moeten reageren, @speuler heeft gelijk, maar je attitude is dusdanig vervelend (bevelen?) dat je alsnog een reactie van mij krijgt.

Nee, je hebt geen gelijk wat betreft het afraden van een MSI RX580 Gaming X(+). Deze kaart heeft out of the box een fancurve die wat (en dat is bijzonder relatief) snel gaat/ging draaien (nogmaals, relatief, hier gaat het om 0,5-1 decibel idle, dat is verwaarloosbaar), maar dit kan je inmiddels opgelossen via een BIOS update (of gewoon zelf de fancurve aanpassen). Deze kaart maakt echt geen herrie, het gaat om een verschil van 1-2 decibel, op full load. Echter jij stelt dat hij slecht koelt, en dat echt dikke onzin, 72 graden celcius op full load is een prima resultaat. De MSI Gaming X koelers zitten in het topsegment van GPU koelers en absoluut nooit een miskoop wanneer de prijs (en dat geldt voor iedere GPU) ongeveer gelijk is met de beste concurenten. Het is overigens vooral aan te raden de RX580 aan te schaffen die op voorraad is.

Ontopic: zolang OP geen resolutie aangeeft is het lastig componenten aan te raden.

• Menno02
speuler schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:33:
Vecht het aub uit in persoonlijke berichten in plaats van dit zielige gedoe.

Gaat er hier gewoon om TS zo goed mogelijk advies te geven.

Wat daarvoor wel belangrijk is is feedback. Dus laten we allemaal even daarop wachten of als iemand nog iets handige kan toevoegen.
TS heeft nog niet gereageerd, dus daar moeten we nog even op wachten.

@MadDogMcCree, oke, maar de Sapphire Nitro+/Pulse doet het nog beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Menno02 op 03-06-2017 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor het helpen iedereen!
Pagina: 1