[Duits toetsenbord] Gebruik ALT-0128

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik heb een poos terug een keyboard in Duitsland gekocht (de saturn) samen met wat andere toebehoren zoals een nieuwe headset en dat soort dingen.

Keyboard is een speedlink SL-6432 BK uitvoering en heeft erg mooie verlichting zoal in het donker, en het typt veel fijner voor mijn gevoel. Ondanks de iets andere layout (DE) let ik er eigenlijk niet zo op omdat ik toch blind typen kan ermee.

Echter, het gebruik van ALT-0128 (het euroteken) lukt me voor geen meter op dit plankje. Er staat bijv op http://eurosymbol.eu/keyboard gebruik van meerdere keycodes om het euroteken naar boven te brengen, maar geen van allen werkt.

Hoe komt dat? Is het omdat het om een duits toetsenbord gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 17:31
De link die jij geeft moet een eu teken opleveren, meer combies zijn er niet. Ipv AltGr de Alt proberen en op het numpad de cijfers ook al geprobeerd?
En werk je wel op een windows? (even een dubbel check haha)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Windows 7 X64. Vorig keyboard werkte prima met de combi ALT-0128 via Numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 17:31
Oke en numpad wel aan? (Num Lock drukken)
Ja moeten even checken natuurlijk. om uit te sluiten

edit en wat gebeurd er als je ctrl + shift (taal switch) doet en dan weer probeert?
(tbord wisselt dan van land, als je een 2de land als optie hebt)

[ Voor 43% gewijzigd door Mel33 op 03-06-2017 10:30 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Zet je toetsenbordindeling op VS-Intl en doe gewoon rechter alt+5, werkt prima ;)

I reject your reality and substitute my own