Desktop vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-03-2022
Hoi Tweakers.
Ik ben al een tijdje gretig gebruik aan het maken van deze geweldige website maar maak vandaag men eerste post op het forum.

Ik zit namelijk met zeer specifieke vragen over mijn desktop. Ik heb hem al enkele jaren en heb reeds enkele keren wat componenten vervangen. Helaas is nog niet alles vernieuwd de laatste 6 Jaar dus zoek ik nu naar info en kennis van zaken voor mijn volgende aankopen. Het systeem draait nog redelijk goed. Draait Witcher 3 en Guild wars 2 op hoge settings. Dit zijn de meest veeleisende zaken die ik doe. Zoals je wel kan afleiden is het een Game PC. Ik doe haast niets anders behalve wat series en streams bekijken.

Ik kan niet echt klagen over performance, howel het vast beter kan, maar 1 ding is wel zeker: Tijdens langer sessies op zwaardere games maakt mijn PC ENORM veel lawaai. Hoewel ik het totaal niet erg vind dat ik wat hoor, is het de laatste tijd wel wat erg en maak ik me dus ook zorgen over goede koeling. Mijn case is verouderd en die ga ik zonder twijfel vervangen. Ik zou graag de componenten die oud zijn aan jullie voorstellen en dan kunnen jullie me zeggen of ik ze best vervang of het nog geen zin heeft. Ik heb een ruim budget maar aangezien ik een oude computer probeer te redden en geen volledig nieuw systeem zou ik de kosten toch beperken. Ik zal per component aangeven wat ik er aan zou willen uitgeven.

1)
Wat ik zonder twijfel vervang is de behuizing... momenteel heb ik een oude midi toren van cooler master maar zoals ik al zei koelt hij niet echt goed meer. Ik zou graag een "openere" kist hebben en aangezien men PC op de bureau staat lust het oog ook wel wat ;). Belangrijkste is dat de componenten er in gaan (uiteraard) en dat hij goede koeling toelaat. BUDGET: max. 100 euro

Wat is er +-6 jaar oud? Als je vindt dat ik deze component beter behoud, des te beter.

2)
Moederbord: Momenteel gebruik ik een low end ASUS moederbord (Model M5A78L LE ( https://www.asus.com/be-nl/Motherboards/M5A78L_LE/ )) BUDGET: max. 150 euro

3)
Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz ( pricewatch: AMD Phenom II X6 1055T Boxed ) BUDGET: Max 200 euro

4)
Voeding: Momenteel zit er een Corsair CX600 in ( pricewatch: Corsair Builder CX600 Bronze ) BUDGET: max 100 euro

5)
RAM geheugen x2: CORSAIR VENGEANCE 4 GB DIMM DDR3-1600 CL 9 ( http://www.corsair.com/en...mory-kit-cmz4gx3m1a1600c9 ) BUDGET: 50 euro (eventuele uitbreiding)

Al deze stukken zijn best oud maar lijken me nog goed te werken, met uitzondering van het moederbord dat me de boel wat lijkt te beperken. Alles kan eventueel blijven zitten als jullie denken dat er voor het beschreven budget niets beter zal zijn. Liefst behoud ik uiteraard zoveel mogelijk.

Wat ik niet vermelde omdat het redelijk recente aankopen zijn:

Grafische kaart: Gigabyte GeForce GTX 750 2048mb GDDR5 (ik vind ze niet online heeft 1 grote fan)

HDD: Kingston 250gig SSD

Deze componenten zou ik 100pct willen behouden.
Ik geloof niet dat mijn rand apparatuur van belang is maar indien het wel nodig is laat het me zeker weten. (schermen werken met de graphcard en de andere werken allemaal met een grote range USB aansluitingen)

Bedankt voor alle vormen van hulp en feedback. _/-\o_

Groeten Joris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt een budget van €600,-?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 225,50€ 225,50
1ASRock AB350M Pro4€ 84,45€ 84,45
1Fractal Design Define Mini C Window€ 76,50€ 76,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 75,75€ 75,75
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,15

Probleem is nu je videokaart wat een giga bottlekneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Ok dit is interessant als ik alles vervang. Denk je dat dat het beste is? Ik hoopte niet meteen alles te vervangen maar zoveel mogelijk te behouden en de oudere dingen te vervangen... Als je denkt dat dag geen zin heeft kan ik al beter een volledig nieuwe Pc kopen en spaar ik liever verder om met een budget van 1000 aan de slag te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:26
aangezien we met nieuwe chipsets en DDR4 geheugen zitten is het idd beter om alles te vervangen.. (op de case na misschien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Deathaspire schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:28:
aangezien we met nieuwe chipsets en DDR4 geheugen zitten is het idd beter om alles te vervangen.. (op de case na misschien...)
Ok, Dus ik gebruik deze pc tot iets het volledig begeeft en koop een volledig nieuwe? Als ik de vraag nu aanpas en vraag of ik met een budget van 200 euro het leven/performance van de pc net iets kan verbeteren. Is het antwoord dan nog steeds gewoon verder doen tot ie op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
Dit is een heel mooi budget systeem. Dit is het maximale wat je krijgt voor je geld. Als je wat reviews op zoekt zie je dat je er wel enorm op vooruit gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 167,50€ 167,50
1ASRock AB350M Pro4€ 84,45€ 84,45
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 149,95€ 149,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 75,75€ 75,75
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,55

[ Voor 3% gewijzigd door deurmatje op 03-06-2017 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is het niet waard nog iets aan je huidige systeem te vervangen. Het is 6 jaar oud en relatief traag. Ik adviseer alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:26
^ wat hij zei..

je systeem is gewoon te oud... ofwel spaar je door voor een degelijk systeem,
ofwel koop je het systeem hierboven aangegeven, dat is zeker een degelijk budget systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Ok gents dat is duidelijk... Dan spaar ik even door voor een volledig nieuw systeem bedankt voor jullie hulp. Goedeacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je videokaart mag dan een recente aankoop zijn, hij is echt niks meer waard qua performance. Dit is echt een kwestie van niets doen of alles vervangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Ok , top stel dat ik een systeem met budget 800 euro wil. Wat raden jullie dan aan. Doel is gamen. Maar ik ben geen snob qua graphics etc... Snelheid stilte duurzaamheid dat zijn dingen die ik wel apprecieer... Prijs qualiteit voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisDeVos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:04:
Ok , top stel dat ik een systeem met budget 800 euro wil. Wat raden jullie dan aan. Doel is gamen. Maar ik ben geen snob qua graphics etc... Snelheid stilte duurzaamheid dat zijn dingen die ik wel apprecieer... Prijs qualiteit voorop.
Het lijstje wat ik hierboven heb gepost aangevuld met een pricewatch: Gigabyte AORUS Radeon RX570 4G of pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB als ze weer enigszins leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Sorry dat ik mijn eigen topic weer oppikken met een verder vraag. Maar een volledig nieuw topic lijkt me gek. Had nog 1 vraag. In hoeverre is het mogelijk de behuizingen die hier gesuggereerd staan te gebruiken om men oud systeem in te steken tot ik funds heb om alles te veranderen? Het gaat dan om louter hygiënische redenen. Of beperk ik mijn toekomstige aankoop mogelijkheden dan te veel? Deze Cas wilde ik misschien graag omdat ie ook mooi oogt bij mijn set up (blauwe leds): https://www.alternate.be/...duct/1265797?event=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
JorisDeVos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:23:
Sorry dat ik mijn eigen topic weer oppikken met een verder vraag. Maar een volledig nieuw topic lijkt me gek. Had nog 1 vraag. In hoeverre is het mogelijk de behuizingen die hier gesuggereerd staan te gebruiken om men oud systeem in te steken tot ik funds heb om alles te veranderen? Het gaat dan om louter hygiënische redenen. Of beperk ik mijn toekomstige aankoop mogelijkheden dan te veel? Deze Cas wilde ik misschien graag omdat ie ook mooi oogt bij mijn set up (blauwe leds): https://www.alternate.be/...duct/1265797?event=search
Dat gaat wel passen. Besef je wil dat hij bij maxict momenteel 1/3 goedkoper is :) pricewatch: NZXT Source 220 (blauwe leds)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Oh top ja had nog niet vergeleken gewoon even gekeken wat er allemaal was en hem het eerst bij Alternate gezien! Maar bedankt voor de heads up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
Hello Tweakers

Hier ben ik na amper een dag al terug met een geheel nieuw plan. Na het allemaal bekeken te hebben en de dingen samen te hebben gelegd kom ik tot de conclusie dat ik liever een nieuw systeem aan een klein budget koop. Ik spaar momenteel voor een woonst en kan dus geen PC van 2k verantwoorden. Dit is echter wat ik over een jaar of 2-3 wel wil kopen. Omdat men huidig systeem oud en niet upgradebaar is gebleken na mijn vorige post ben ik dus van plan om een eenvoudig systeem te assembleren met beperkt budget die toch nog enigzins een upgrade is.

het systeem dat ik momenteel gebruik en waar we dus (al is het maar een beetje) op willen vooruitgaan.

Oude CM case
Moederbord: (Model M5A78L LE ( https://www.asus.com/be-nl/Motherboards/M5A78L_LE/ ))
Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz ( pricewatch: AMD Phenom II X6 1055T Boxed )
Voeding: Momenteel zit er een Corsair CX600 in ( pricewatch: Corsair Builder CX600 Bronze )
RAM geheugen x2: CORSAIR VENGEANCE 4 GB DIMM DDR3-1600 CL 9 ( http://www.corsair.com/en...mory-kit-cmz4gx3m1a1600c9 )
grafische kaart: Gigabyte GeForce GTX 750 2048mb GDDR5 (ik vind ze niet online heeft 1 grote fan)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga gamen. Niet op max settings maar zoek wel ok frames te halen (dat lukt me met dit systeem redelijk goed)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is een 300 euro. Het mag wat meer zijn (350 bijvoorbeeld of meer als dat me een enorme performance boost geeft als dat niet zo is is budget koning)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de grafische kaart (Gigabyte GeForce GTX 750 2048mb GDDR5) behouden en mijn ssd (Kingston 250gig) is momenteel de primaire hdd en moet die blijven. Het systeem zou dus idealiter het maximum uit deze componenten halen en laat hen zeker niet de bottleneck worden. Wederom als dit beter berijkt wordt met 400 euro dan is dat zeker ok.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

moederbord, processor, voeding, ram (8?)... Een case. (de case mag mooi zijn met wat blauwe leds of iets dergelijk. Mijn setup staat in de woonkamer en mag van mij indrukwekkender lijken dan ie is :p maar uiteraard is een case net iets waar we makkelijk op kunnen besparen dus absoluut geen prioriteit. wel liefst zwart)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

geen enkele voorkeur. zolang het allemaal lekker werkt met de 2 bestaande componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
groote is niet van belang, zoals ik al zei looks ook niet echt stilte is natuurlijk leuk maar "beggers can't be choosers" zeg ik altijd dus maakt me niet echt uit.

Ga je overklokken?
no way

Wat verwacht je van ons?[i]
Wie o wie dan ook die zen oor en oog bij de markt houd en zijn kennis van zaken kan aanbieden om me nog 2 jaartjes te doen overbruggen tot ik een echt groot budget kan vrij maken voor men droom PC.

grtz Joris _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door JorisDeVos op 03-06-2017 16:53 . Reden: niet werkende links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Heb je al in de pricewatch gekeken? Stel je even in op het soort moederbord dat je erin wil, het maximaal bedrag dat je uit wil geven, en ga je dan lekker kijken welke je mooi vindt. Wellicht nog mooiere kasten ertussen dan je nu hebt gekozen.

Maar... deze kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:36
Wat zijn de games die je zoal speelt? Ik vermoed namelijk dat je door de CPU te vervangen, de bottleneck op de GPU slechts versterkt wordt. De resolutie is 1080p, gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
elbowlessgoat schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:00:
Heb je al in de pricewatch gekeken? Stel je even in op het soort moederbord dat je erin wil, het maximaal bedrag dat je uit wil geven, en ga je dan lekker kijken welke je mooi vindt. Wellicht nog mooiere kasten ertussen dan je nu hebt gekozen.

Maar... deze kan natuurlijk ook :)
hey ja idd maar ik heb net weer men plannetje bijgestuurd na wat wikken en wegen als je graag mee denkt:

JorisDeVos in "Low end overbruggings rig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
lactaxative schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:04:
Wat zijn de games die je zoal speelt? Ik vermoed namelijk dat je door de CPU te vervangen, de bottleneck op de GPU slechts versterkt wordt. De resolutie is 1080p, gok ik?
Het meest veeleisende spel dat ik echt vaak speel is Guild Wars 2. zoals ik al zei max ik het nooit echt uit. en ik laat alles idd 1080p staan. meestal toch :). mag ik dan uit je comment afleiden dat deze GPU men CPU nu al bottlenecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Om heel eerlijk te zien, als ik zo kijk en je vorige topic heb gelezen, zie ik weinig dat je echt kan verbeteren zonder een goede overhaul van je systeem.

Mijn aanrader is dan ook: vervang je systeem.

Als je op 1080p speelt kun je met een 800-1000 euro al uitkomen met een systeem dat ook nog eens de komende paar jaar goed te upgraden blijft en waarvan je het oude onderdeel dan nog kan doorverkopen.
Zo spreid je die 2k over meerdere jaren uit.
Mijn vriendin heeft gister een systeem in elkaar geklikt van net over de 1000 euro (dat is wel met ssd erbij) en daar speelt ze met gemak recente games op 1080p op high/ultra.

Over een paar jaar vervang je wat je wil vervangen, al denk ik dat je hier echt nog superlang mee uit de voeten komt, als je het niet erg vindt om over een tijd een stapje terug naar medium te doen.

Systeempje dat op het hare lijkt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 225,50€ 225,50
1Asus Prime B350-Plus€ 97,95€ 97,95
1Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5€ 267,67€ 267,67
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,62

Hier zit overigens nog geen kast bij, just FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Waarom haal je niet een leuk sandy bridge setje van VA of marktplaats? Met een 2500k en 8gb ram met die videokaart die je al hebt kun je voor die prijs best wat leuks hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Voor GW2 is de CPU mogelijk wel de bottleneck. Dit kun je nakijken (bijv. in taakbeheer) terwijl je aan het spelen bent. Als de CPU zo rond de 80-100% zit in bijvoorbeeld drukke gebieden, kun je spreken van een CPU bottleneck. Dit zou al verholpen kunnen worden door een simpele G4560+B250+8 GB ram upgrade van zo'n 220 euro.

Overigens vind ik het vrij onaardig om iemand met een ondiepe portemonnee aan te bevelen om vele malen boven zijn budget te gaan, zonder dat hier ook maar enige aanleiding toe is. Ik denk dat TS prima begrijpt dat je voor 1000 euro meer kunt kopen dan voor 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
@elbowlessgoat Ik begrijp je feedback helemaal maar ik kan er nu niet 800 euro aan uitgeven ook niet. Ik weet dat 800-1k een geweldige prijs kwaliteit range is maar dat heb ik op de moment niet om uit te geven aan men hobby. spijtig genoeg. leuk setje maar ik ben er even niets mee. stel nu dat ik zeg ok laat die videokaart eruit en maak me een budget game systeempje van 400 euro. (ik behoud dus enkel de ssd. en eventueel een ander componentje.) kan je daar wat mee?

@indifined1 sorry voor mijn domheid. maar waar kijk ik verder om met je antwoord wat te zijn? ergo, wat koop ik waar om een sandy bridge setje bij elkaar te krijgen? :D

bedankt voor de replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
lactaxative schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:50:
Voor GW2 is de CPU mogelijk wel de bottleneck. Dit kun je nakijken (bijv. in taakbeheer) terwijl je aan het spelen bent. Als de CPU zo rond de 80-100% zit in bijvoorbeeld drukke gebieden, kun je spreken van een CPU bottleneck. Dit zou al verholpen kunnen worden door een simpele G4560+B250+8 GB ram upgrade van zo'n 220 euro.
Heb het net even gecheckt en GW2 op mijn medium settings in actieve gameplay duwt me naar 72 procent
processor gebruik.. als ik dan een streampje ofzo laat lopen ga ik richting 90... hopelijk ben je daar wat mee...
wat is een G4560? processor? ik zou in theory ram kunnen bijplaatsen I geuss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
[b]

@indifined1 sorry voor mijn domheid. maar waar kijk ik verder om met je antwoord wat te zijn? ergo, wat koop ik waar om een sandy bridge setje bij elkaar te krijgen? :D

bedankt voor de replies
Sandy bridge is de intel generatie van zeg rond 2011, processors die met 2 beginnen, al hoewel dit allemaal al wat ouder is, zijn het nog prima processors, zeker de overklokbare K modellen met een moederbord die met een p of met een z begint.

Ik zag snel even in de vraag en aanbod en zag bijvoorbeeld dit setje:

V&A aangeboden: Upgradeset i7 2600k 16gb ram, Asus p8z68 deluxe

Heb je high-end spul van een paar jaar terug, voor geld waar je met nieuw behoorlijk mee aan de onderkant zit. Ik denk dat je met deze set of vergelijkbaar je behoorlijk goed kan gamen, een i5 zou ook kunnen, maar zag deze zo snel te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
indifined1 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Ik zag snel even in de vraag en aanbod en zag bijvoorbeeld dit setje:

V&A aangeboden: Upgradeset i7 2600k 16gb ram, Asus p8z68 deluxe
Ok dat zou inderdaar heel interessant kunnen zijn maar ik woon in Belgie (Antwerpen) en ik kan moeilijk naar Amsterdam. Kan wel kijken of ik iets meer in de buurt vind maar 2de hands kopen van componenten is me in het verleden niet steeds meegevallen. Kan natuurlijk pure pech zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
JorisDeVos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Heb het net even gecheckt en GW2 op mijn medium settings in actieve gameplay duwt me naar 72 procent
processor gebruik.. als ik dan een streampje ofzo laat lopen ga ik richting 90... hopelijk ben je daar wat mee...
wat is een G4560? processor? ik zou in theory ram kunnen bijplaatsen I geuss.
Als je graag streams kijkt naast GW2, heeft een CPU upgrade inderdaad zien. Tweedehands is al genoemd, hier kun je natuurlijk meer waard voor je geld krijgen. Als je dit ziet zitten, vooral doen.

Het upgradesetje waar ik het over had, is

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 62,-€ 62,-
1ASRock B250M-HDV€ 68,95€ 68,95
1Team Group TMDR48192M2133€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,56

Je zou later een tweede RAM stick en een i5 of i7 kunnen kopen, en dan heb je in principe een volwaardig setje voor de komende 5-7 jaar.

Heb je de voeding trouwens een paar jaren geleden vervangen? De voeding die je linkt was namelijk niet te koop in de tijd dat de rest van de componenten te koop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
@lactaxative Ja het zou die moeten zijn... misschien een oudere versie met dezelfde naam? misschien heb ik hem vervangen en ben ik dat compleet vergeten maar ik betwijfel het. de rest van je post spreekt me enorm aan aangezien ik nog wat budget over houd voor een case en een voeding. zou je me daar ook een nieuwe kunne sugereren.

Misschien kan een extra latje ram er dan ook wel meteen af of heeft dat geen zin bij deze processor. :) al enorm bedankt voor deze suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
JorisDeVos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:12:
@lactaxative Ja het zou die moeten zijn... misschien een oudere versie met dezelfde naam? misschien heb ik hem vervangen en ben ik dat compleet vergeten maar ik betwijfel het. de rest van je post spreekt me enorm aan aangezien ik nog wat budget over houd voor een case en een voeding. zou je me daar ook een nieuwe kunne sugereren.

Misschien kan een extra latje ram er dan ook wel meteen af of heeft dat geen zin bij deze processor. :) al enorm bedankt voor deze suggesties.
Het zit er dan dik in dat het pricewatch: Corsair Builder CX600 V2 of pricewatch: Corsair Builder CX600 betreft, die inmiddels wel een keer aan vervanging toe zijn. De beste lange termijn koop qua voeding is momenteel pricewatch: Corsair Vengeance 400W, al is die soms niet leverbaar. Iets goedkoper kan ook pricewatch: Corsair CX450M, maar de kwaliteit is iets minder.

Een tweede RAM stick heeft natuurlijk ook zin. Ik zou hiervoor bekijken hoeveel je nu gebruikt, en als je boven de 6 GB komt, snel voor 2x8 kiezen.

Mooie behuizingen heb ik helaas geen verstand van, ik ben een beetje saai en degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
@lactaxative Ok top man! is er een technisch aspect aan de mooie behuizing die ik niet over hoofd mag zien? :p ik zou een midi toren nemen... dus qua ruimte zit dat wel goed... ik neem er dan al snel een extra latje bij en dan ben ik komende 2-3 jaar zoet. moest ik dan niet naar een super high end systeem kunnen/willen gaan kan ik de gesugereerde upgrades mss nog doen om een jaartje of 2 verder te gaan.

ik kreeg de laatste dagen veel goeds te horen hier en elders over Be quiet voeding. bijvoorbeeld deze pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W ik zou het wel willen testen tenzij jij zegt dat de corsairs veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem ook DAA beleid en Handleiding Pricewatch even door, zodat je zelf een lijst kan maken met onderdelen, waarvan jij denkt dat die goed zijn. Op die manier kunnen wij jou veel betere feedback geven, al is 300 euro wel een karig budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
CH40S schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:30:
Neem ook DAA beleid en Handleiding Pricewatch even door, zodat je zelf een lijst kan maken met onderdelen, waarvan jij denkt dat die goed zijn. Op die manier kunnen wij jou veel betere feedback geven, al is 300 euro wel een karig budget.
Ok bij deze maak ik een overzicht van wat ik nu denk te kopen:
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed
pricewatch: ASRock B250M-HDV of pricewatch: MSI H110M ECO
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of pricewatch: Corsair Vengeance 400W

en daarbij zet ik deze bestaande dingetjes
grafische kaart: Gigabyte GeForce GTX 750 2048mb GDDR5 (ik vind ze niet online heeft 1 grote fan)

dit alles in een nog nader te bepalen case... hoogstwaarschrijnlijk een midi toren... dat zal me eerder bij 350 a 400 euro brengen maar dan denk ik dat ik een leuk/goed systeempje heb

enkel nog een knoop door te hakken bij de voeding en het moederbord. Zien jullie verder nog problemen of alternatieven?

[ Voor 3% gewijzigd door JorisDeVos op 03-06-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als voeding zou ik de Be Quiet! nemen. Die is ietsjes goedkoper zo te zien en is volgens mij ook ietsje beter dan de Corsair voeding. Qua moederbord maakt het niet zo heel veel uit, voor performance in elk geval niet, het verschil zit hem in de features. Volgens mij heeft de H110 wel RAID en de B250 niet. Voordeel met de B250 is wel, dat je dan de nieuwste generatie chipset hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
@CH40S ok Dus de nieuwere chipset is een nadeel, hoezo? Dan ga ik idd voor de keuzes die je me aanraadt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@JorisDeVos Euh, ik denk dat je even nogmaals moet lezen wat ik precies schrijf. Ter aanvulling: de B250 mist alleen RAID, maar als je dat toch niet gebruikt, mis je er ook niets aan. ;) Ik denk dat je dan beter de B250 kan nemen, dan heb je de nieuwste generatie chipset. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDeVos
@CH40S ow ja helemaal verkeerd gelezen sorry ik weet wat me te doen staat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Het is wellicht ook verstandig om naar een 2e hands systeem te kijken. Ik kom deze tegen in V&A, leuk systeem voor het geld; V&A aangeboden: Mooie nette pc

Beide GPU's verkopen en er met de rest van het budget een 1050ti of RX570 aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door MadDogMcCree op 03-06-2017 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
H110 heeft geen RAID. Deze feature bestaat alleen op H170, H270, Z170 en Z270 borden. B250 is de aanrader boven H110, omdat je dan niet hoeft te vragen om een BIOS upgrade (wat vaak een tientje kost). Ook heb je 2 usb ports extra achterop, ik vind 4 persoonlijk net iets te karig.

De Pure Power 10 is ongeveer van dezelfde kwaliteit als de CX450M. De Vengeance 400 W wordt over het algemeen als iets beter, maar ook iets duurder gezien. Eigenlijk maakt het allemaal vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima door in je vorige topic. Merge.
Pagina: 1