Problemen installeren nieuwe GPU Drivers op Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Beste tweakers,

Ik heb een hp 8570w (van het laptopproject van de TU Delft 2012-2013) en ben hier al lange tijd tevreden mee. Sinds ik hier echter Windows 10 op heb gezet heb ik op één of andere manier problemen met het installeren van nieuwe graphics drivers. Zodra ik een nieuwe driver installeer krijgt mijn videokaart een error 43 en stopt ermee.

In principe is dit geen probleem, omdat ik dan prima op een oudere driver kan blijven. De laatste driver die wel werkt komt uit maart 2016, maar om één of andere reden kan ik met deze driver niet meer de brightness van mijn scherm aanpassen. Is er een manier om hier iets aan te doen? Ik heb alle driver versies geprobeerd die op de website van HP te vinden zijn, en heb van Nvidia ook al drivers geprobeerd, maar bij geen één lijk ik de brightness adjustment werkende te krijgen. Mijn scherm staat nu continu op 100% brightness en het doet gewoon pijn aan mijn kop zo fel is het. Overdag niet zo'n ramp maar 's avonds erg vervelend.

Tips zouden meer dan welkom zijn.

Groet,
JensFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

een workaround, maar mogelijk effectief tegen de hoofdpijn, is een tooltje dat werkt als een kleurendimmer en de blauwe gloed verminderd naar gelang het donkerder wordt buiten, bijv.: https://justgetflux.com/

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Werkt het met oudere drivers wel normaal? Heb je een specifieke applicatie die merkbaar beter werkt op nieuwere drivers?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Het vreemde is dat het eerst wel altijd gewerkt heeft, op drivers die nu denk ik 1,5-2 jaar oud zijn.

De prestaties boeien me eigenlijk niet zoveel, aangezien ik toch weinig intensief werk doe op deze laptop. Ik zou zeker bereid zijn om met oude minder optimale drivers te werken als ik daardoor wel mijn screen brightness kan aanpassen. Op één of andere manier krijg ik het nu alleen helemaal niet meer voor elkaar om deze functie werkend te krijgen, ongeacht de drivers die ik installeer.

Ik vraag me af of een schone Windows installatie een oplossing zou kunnen bieden, echter studeer ik over 3 weken af en ga ik het liefst op dit moment niet met dergelijke zaken lopen klooien. Misschien moet ik het tot die tijd dan maar even zo volhouden en daarna probereren.

@MrJayMan, bedankt wel voor de suggestie. Het maakt het wit zeker wat minder fel aan mijn ogen, dus dat is tijdelijk misschien een oplossing, dank je!

[ Voor 9% gewijzigd door JensFC op 03-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Goed nieuws!

Na nog even door te hebben gekloot kwam ik op youtube een filmpje tegen waarin iemand het programma Display Driver Uninstaller aanraadde. Hiermee heb ik alles wat maar met Nvidia te maken had weten te verwijderen en vervolgens nam ik de gok om gewoon de nieuwste driver van de Nvidia site zelf te installeren. Eerst leek het probleem te blijven, maar na twee keer opnieuw opstarten werkte ineens alles weer zoals het hoort.

Ik had al via CCleaner ook geprobeerd alles te verwijderen en een schone installatie te doen, maar dit werkte dus niet. Dus Display Driver Uninstaller is zeker een aanrader!

Dank voor de hulp, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
Ik had er eigenlijk vanuit gegaan dat het om een schone installatie ging.. Volgende keer melden dat het om een Update gaat. Maar goed dat het is opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 03-06-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Je hebt gelijk, nu ik het nog eens lees zie ik dat mijn formulering misschien niet helemaal duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Bij nader inzien blijkt na twee dagen het probleem weer terug te zijn gekomen. Ik denk dat het probleem dus hardwarematig ligt aangezien na het opnieuw opstarten het lijkt alsof mijn videokaart af en toe niet helemaal lekker werkt. Display Driver Uninstaller blijft een goed programma en heeft zijn werk wel gedaan, maar mijn probleem is dus niet opgelost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lind2
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-11-2024
Voor de HP 8570W met videokaart Firepro m4000 is via de HP support de driver sp72377 te downloaden.
Dit bracht bij mij in windows 10 de instelbaarheid van de schermhelderheid weer terug.
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp72001-72500/sp72377.exe

Deze installeert driver: 15.200.1060.0
(Met overigens nog weer wat ander klein ongemak!)
Pagina: 1