Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperimental
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:20
Hoi allemaal,

Ik heb een defecte Onkyo TX-SR507 van een vriend gekregen. Ik wilde deze in eerste instantie bewaren voor reserve onderdelen voor mijn eigen receiver. (uit dezelfde serie), tot ik nieuwsgierig werd naar de oorzaak.

Probleem:
Na het indrukken van de power knop knippert de standby een aantal keer en de display blijft zwart.

Ik lees op internet dat waarschijnlijk de microprocessor de boosdoener is en dat zo'n reparatie prijzig is. (Dit is ook de reden dat hij hem weg heeft gedaan.)

Ik heb de kast open geschroefd om de condensatoren te controleren en de microprocessor te vinden.
Ik ben geen "ontplofte" condensatoren tegen gekomen, maar wanneer ik een printplaat omdraaide zag ik dit:
Onkyo TX-SR507 Printplaat 01

Kan ik hieruit opmaken dat deze condensatoren vervangen dienen te worden en wellicht het probleem zijn?

Andere vraag:
Ik ben opzoek naar een website voor Onkyo onderdelen, wie weet er een? (mag ook tweedehands en ja Marktplaats ed ken ik.. ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Op eBay staan soms gebruikte / gerepareerde printen.
Het lijkt er idd op dat een aantal elcos zijn gaan lekken.
Netjes los solderen.....print reinigen met spiritus (daarna droog maken anders blijft er een witte waas achter)
En dan nieuwe elcos erop.
Bij voorkeur iets van Panasonic....en dan low esr....anders zijn ze zo weer stuk.
Koop je voordelig bij reichelt in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Onkyo... Die dingen hebben echt veel problemen met elco's. In ieder geval de goedkope lijn dan.
Ik denk dat je inderdaad de gehele printplaat moet vervangen. Kijk inderdaad even op Ebay. Kost je misschien een paar tientjes. Let wel op dat je de juiste plaat koopt. Staat er niet ergens een serienummer op? Die platen kunnen per model erg minimaal verschillen, dus laat je niet verleiden door een printplaat voor een iets ander model te kopen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Nyarlathotep schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:58:
In ieder geval de goedkope lijn dan.
Nope, elke serie kan dit treffen. Ook Integra pre/pro's leggen het loodje. Dat zijn apparaten van zo'n 2500 euro.

Ik weet niet welk board defect is maar ik zou de receiver proberen aan te melden bij Onkyo. Het is nog geen 2018, dus de coulance loopt nog. De TX-SR507 valt zeker in de series van de probleemmodellen/-jaren. Let wel dat ze dan het board vervangen en het probleem terug kan keren.

Kebe.nl is de reparateur van onder andere Onkyo. Op hun site staat ook het stappenplan om een receiver aan te melden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.