DivX onder Linux ?

Pagina: 1
Acties:

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet precies of dit hoort in NOS of AVH, maar aangezien hier meer word gevraagd over DivX probeer ik het hier maar :)

Ik wil onder Linux mijn Road Trip [DivX] afspelen, nu moet ik daar een :

a) codec (?)
b) AVI afspeler hebben, die ook die codec ondersteund

voor hebben, weet iemand waar deze te krijgen zijn? Of is er een andere manier om DivXjes af te spelen in Linux ?

(RedHat 7.1 / X / KDE 2.1.2)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
MPlayer is een goede, alleeen moet je die wel zelf compileren. Zoek maar even op Freshmeat.net.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat er in NOS meer mensen rondlopen die er verstand van hebben. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eej stoer :) Vakantiemod :D

btw:
code:
1
2
3
4
5
6
[laurent@localhost MPlayer-0.18pre3]$ ./configure
You can get detailed help on configure with: ./configure --help
Please wait while ./configure discovers your software and hardware environment!
Checking version of gcc ... 2.96, bad
Please downgrade(upgrade) gcc compiler to gcc-2.95.2+ or gcc-3.0+ version
[laurent@localhost MPlayer-0.18pre3]$

Bij MPlayer-0.18pre3

Laat maar: zit nu MPlayer-0.17 te compie"en (hoe doe je dat in linux :? ).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik ben net begonnen aan een supersimpele howto voor divx en dvd (voor mandrake 8.0, zal ook wel werken voor veel andere distro's zoals rh 7.x)

http://www.xsynergy.net/linux_divx_dvd_howto.html

Is in 5 min gemaakt dus verwacht er niet teveel van...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Hmm vreemde compiler fout. Heb je redhat 7 ofzo? Ik heb mplayer gecompiled onder Debian stable en debian unstable gcc en dat werkt prima echter moet ik wel de --disable-directshow parameter meegeven.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
RedHat is ge-wel-dig! RedHat geeft linux een geweldige naam *kuch kuch*. Effe voor de duidelijkheid, RedHat gebruikt een C/C++ compiler die nog onder ontwikkeling was toen RedHat 7.0 uitgebracht werd. Er zaten nog de nodige "fouten" in, en sommige programma's kunnen dus niet gecompileerd worden. Dit is er blijkbaar 1 van. Je zal dus of een oudere, of een nieuwere moeten installeren, maar ook dat kan problemen leveren.

Ik heb helaas geen simpele oplossing voor je, misschien iemand anders wel. Succes!

edit:

shit wat een typo's....

Verwijderd

avifile krijgt van mij een warme aanrader: http://www.toon.eu.org/divx/

Laatste CVS (v0.6) is net stabiel geworden; instructies voor het ophalen daarvan staan op sourceforge.

Gebruik 'm zelf voor het capturen in DivX+MP3 (videorecorder dus, middels het vcr (http://www.stack.nl/~brama/vcr/) proggie.) en het afspelen.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Ik gebruik ook avifile. Dat is een pakket met de benodigde libs en een eenvoudige player. Ik heb hem niet zelf gecompiled, maar dat zou op zich wel moeten lukken. Je hebt wel de windows .dlls nodig (die moeten in /usr/lib/win32/ iirc). Verder kan mplayer beter gebruik maken van hardware acceleratie, dus als avifile het niet trekt moet je toch eens mplayer proberen.

Verwijderd

Waar al die aversie tegen redhat vandaan komt snap ik niet helemaal. Het is natuurlijk oerstom om gcc-2.96 alpha/cvs in je stable op te nemen, maar die fout heeft mandrake nu ook gemaakt. De meeste fouten zijn eruit gehaald.

Dat mplayer weigert te compilen is hun stomme fout, niet die van redhat. Een if version==2.96 is overigens zo uit die configure te halen, moet je ff de betreffende regels in configure.in verwijderen en ./atuogen.sh runnen.

Voor degenen die segfaults hebben met zelf-gecompileerd spul op RH-7.1, dit is geen fout in gcc maar in nasm, ik heb de patch op mijn HD en kan voor de geinteresseerden RPMs geven (komen binnenkort ook wel in de updates/rawhide).

Verwijderd

Ik heb net avifile gecompiled en geinstalleerd, en nou geeft ie bij mijn divxjes wel geluid maar geen beeld. Is er hier iemand met hetzelfde probleem en vooral: wat doe ik eraan?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je mist de codecs (duh :P )
Download dat ff van de site en zet ze op de goede plek. Er is een installatie-howto voor.

Misschien moet je "root" zijn om erbij te kunnen. Check dat voor de zekerheid ook ff.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Of down en compile mplayer, die heeft tegenwoordig een opensource decoder (en depend dus niet meer op de windows DLLs, hoewel hij ze nog wel kan gebruiken).

Ik ben best over mplayer te spreken.

mplayer.sourceforge.net

Verwijderd

Mja, sorry Valium, ik draai nu precies 1 week linux en vandaag is het voor het eerst gelukt om uberhaupt iets te compileren dus ik ben allang blij :) maar iig bedankt voor het advies. Zal het proberen...

mplayer heb ik ook geprobeerd maar die zeurt dat mn gcc niet de goede versie is, en ik heb ff geen zin om daar iets aan te doen :)

Verwijderd

Probeer net MPlayer te compilen met gcc 3.0.1;
zou voor mij de eerste keer zijn dat'ie goed compiled.

Voorheen altijd probz gehad, ook met divx4linux en avifile.
Van andere gebruikers kreeg ik te horen dat dit een 2.4-probleem zou zijn, onder 2.2 verliep alles soepel...

apropos:

Voor slackware zijn de win32-codecs als *.tgz verkrijgbaar op www.linuxmafia.org ,'t is maar dat je't weet.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 11:05 schreef beelzebubu het volgende:
Waar al die aversie tegen redhat vandaan komt snap ik niet helemaal. Het is natuurlijk oerstom om gcc-2.96 alpha/cvs in je stable op te nemen, maar die fout heeft mandrake nu ook gemaakt. De meeste fouten zijn eruit gehaald.

Dat mplayer weigert te compilen is hun stomme fout, niet die van redhat. Een if version==2.96 is overigens zo uit die configure te halen, moet je ff de betreffende regels in configure.in verwijderen en ./atuogen.sh runnen.

Voor degenen die segfaults hebben met zelf-gecompileerd spul op RH-7.1, dit is geen fout in gcc maar in nasm, ik heb de patch op mijn HD en kan voor de geinteresseerden RPMs geven (komen binnenkort ook wel in de updates/rawhide).
Ik zou RH eigenlijk moeten bedanken. Dankzij het gcc-debacle in RH7.0 draai ik nu debian

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sjonny

Fratser

Op vrijdag 06 juli 2001 11:05 schreef beelzebubu het volgende:
en daar hebben ze nou van die leuke opties voor in het script gemikt dat je het niet zelf er uit hoeft te slopen.
check met --help naar een --ignore-gcc-check of --dont-check-gcc oid. :7

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Pagina: 1