Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

No video input & defecte harde schijf(?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn PC onderhand zo'n 1 1/2 jaar en heb in die tijd geen problemen gehad.

Een maand geleden begon echter de ellende, eerst viel de PC een aantal keren uit met de melding 'no video input' als ik deze na een tijdje weer aanzette deed hij het meestal weer normaal en dit probleem deed zich eindelijk zelden meer voor.

Ongeveer een week later startte de pc vaak op met de melding: 'beschadigde bestanden repareren', hierna startte de pc normaal op, dus ik negeerde de melding grotendeels.

Totdat er enkele dagen geleden de melding: 'Schijffouten worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren' verscheen. Sindsdien heb ik de pc niet meer kunnen opstarten (tot op het bureaublad) en blijft hij eindeloos op dit scherm staan totdat de pc uitvalt en de melding 'no video input' wederom verschijnt.

Weet iemand misschien waaraan dit alles ligt en of het eventueel te verhelpen is?

Ik ben geen computer-expert dus hulp in Jip-En-Janneketaal zou prettig zijn.

Mvg,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 20:29 ]

Alle reacties

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Tja kan aan veel liggen maar de informatie die je geeft is nogal karig... dus meld de systeem specs je voeding videokaart alles.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit kan van alles zijn. Al zijn gecombineerde problemen vaak het gevolg van problemen met voeding, moederbord of geheugen. Dit is voor een leek lastig om te testen, de beste manier om er achter te komen is om onderdelen te wisselen en te testen, net zo lang tot je het defecte onderdeel te pakken hebt.

Zo kan slecht geheugen of slechte condensators op het moederbord er ook voor zorgen dat data verkeerd wordt weggeschreven naar een verder gezonde harddisk.

Als je er niet uit komt, bespaart het je veel stress en kopzorgen door het systeem terug te brengen naar de winkel en het daar te laten onderzoeken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
'no video input' is een melding van je beeldscherm, niet van je PC. Het betekent dat je PC gewoon 'uit' is gegaan of de videokaart 'uit' is gegaan. Dat je PC daarna zegt dat er bestanden beschadigd zijn betekent waarschijnlijk dat het systeem niet goed afgesloten is. Dat ligt in lijn met de plotselinge uitval, als je systeem opeens zonder stroom zit kan je deze symptomen allebei.

Waarschijnlijk is je voeding of je moederbord stuk, het is niet heel waarschijnlijk dat het aan je harde schijf zelf ligt, of aan je CPU of behuizing. RAM zal waarschijnlijk ook niet verantwoordelijk zijn voor zo'n harde crash. Een losse videokaart zou wel een probleem kunnen zijn als die bijvoorbeeld via een PCIe power connector van extra stroom voorzien wordt.

Een andere situatie die soms ontstaat is oververhitting. Normaal zou de computer dan gewoon wat langzamer moeten gaan werken en harder koelen, met pas in uitzonderlijke gevallen een directe poweroff.

Samengevat:

- PSU waarschijnlijk, om dat alles op stroom duidt
- Moederbord of GPU kunnen ook tot uitval zorgen als ze defect zijn
- Kleine kans met sommige CPU's en firmware dat je computer een poweroff doet als de temperatuur te lang to hoog blijft

Dit is dus naar alle waarschijnlijkheid een probleem met je hardware en is niet magisch over internet op te lossen zonder meer informatie over je hardware te krijgen.