Chromecast als internet radio?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,

Ik heb een harman kardon 135 avr waarvan de FM ontvangst wat tegenzit. Aangezien we binnenkort toch moeten overstappen naar DAB+ dacht ik eraan direct de overgang naar internet radio te maken. Ik had al wat gegoogled naar manieren en kwam hierbij een chromecast tegen. Of natuurlijk Chromecast audio en audiocast (die waarschijnlijker beter werken omdat ik geen hdmi aansluiting heb). Ik weet niet als er nog alternatieven bestaan die binnen dit concept passen?

Nu was m'n vraag in welke mate deze te gebruiken zijn voor een internet radio? Vraagt het streamen veel van je batterij capaciteit? Want aangezien de radio vaak opstaat is het natuurlijk niet de bedoeling dat je smartphone plots maar enkele uren mee gaat.

Groetjes

Beste antwoord (via rrutgerr op 02-06-2017 22:52)

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 20:45
Het streamen van muziek/internetradio naar een Chromecast heeft vrijwel geen impact op de accuduur van je telefoon of tablet. De Chromecast speelt namelijk zelf de stream af, en je telefoon dient puur als afstandsbediening. Je zou je telefoon na het starten van een stream gewoon uit kunnen zetten en dan blijft de stream verder spelen.

Wat betreft je vraag, thuis gebruik ik ook een Chromecast Audio om radio en Spotify te streamen. Voor radio gebruik ik meestal de TuneIn app, die is er voor zowel iOS als Android, heeft Chromecast ondersteuning en heeft gigantisch veel zenders.

Ik weet niet of er veel gelijkaardige alternatieven zijn, je zou een misschien internetradio kunnen kopen die je dan aansluit op je versterker, maar dan heb je niet het gemak dat je vanaf je telefoon de stream kan starten/stoppen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Een Chromecast werkt anders. In feite geeft je smartphone aan de Chromecast door welke url gestreamed moet worden. Als de stream eenmaal hoeft de telefoon niet meer gebruikt te worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 20:45
Het streamen van muziek/internetradio naar een Chromecast heeft vrijwel geen impact op de accuduur van je telefoon of tablet. De Chromecast speelt namelijk zelf de stream af, en je telefoon dient puur als afstandsbediening. Je zou je telefoon na het starten van een stream gewoon uit kunnen zetten en dan blijft de stream verder spelen.

Wat betreft je vraag, thuis gebruik ik ook een Chromecast Audio om radio en Spotify te streamen. Voor radio gebruik ik meestal de TuneIn app, die is er voor zowel iOS als Android, heeft Chromecast ondersteuning en heeft gigantisch veel zenders.

Ik weet niet of er veel gelijkaardige alternatieven zijn, je zou een misschien internetradio kunnen kopen die je dan aansluit op je versterker, maar dan heb je niet het gemak dat je vanaf je telefoon de stream kan starten/stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-06 16:24
TuneIn Radio via Chromecast = Da bomb! Moet je natuurlijk wel HDMI hebben op jouw set.

Zie nu net dat je dat niet hebt en dat je eigelijk over de Chromecast Audio hebt.

[ Voor 72% gewijzigd door pasarica op 02-06-2017 20:06 ]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
Bedankt voor de antwoorden!
Een echte internet radio was natuurlijk ook een optie, maar dan is het zonde van versterker, geen streaming en ook budgetair gesproken minder aantrekkelijk.

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de chromecast of de chromecast audio. Ze kosten beide evenveel maar bij de audio kan je geen video streamen. En dit leek me wel een leuke optie (maar ik ga dit waarschijnlijk niet vaak gebruiken). Dus ik dacht nog aan een audio extracter te nemen en alsnog de chromecast te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 19:10

IJsrace

null

Chromecast audio heeft wel mogelijkheid om hem optisch aan te sluiten mocht je hier interesse in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Mocht je er een 2e hands willen hebben, ik heb er nog 1 over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
Ik dacht om eentje via aliexpress te bestellen? Amper 17 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 17:55
rrutgerr schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:52:
Ik dacht om eentje via aliexpress te bestellen? Amper 17 euro :)
Dat kan geen Chromecast zijn. Ik vermoed eerder dat je dan een Miracast apparaat hebt, wat echt iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:58

Trackerfire

BTC HODLER

Danny.G schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:03:
[...]

Dat kan geen Chromecast zijn. Ik vermoed eerder dat je dan een Miracast apparaat hebt, wat echt iets anders is.
Dit, en je je wil wel een Chromecast vanwege de enorme massa intergraties die feilloos zijn. Miracast werkt aardig, maar heeft stukken minder integraties... ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
https://nl.aliexpress.com...pm=2114.010208.0.0.1D9J5f

Ziet er als een chromecast uit, maar misschien inderdaad wel te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 11:50 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
Moet echt beter leren lezen :X

Bedankt!
Pagina: 1