WBK38 op 7 volt of FOP32-1 op 12 volt?

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ivm het de laatste tijd erug warm hier op zolder is en ik toch niet echt te stellen was op de temps van me cpu (nu 67 graden) met een coolermaster :r , ben ik van plan een WBK38 of een FOP32-1 te kopen. WBK38 zou je natuurlijk zeggen, maar ik heb gelezen dat de WBK38, net als de FOP38 flink wat geluid produceert :( . Dus wat is beter een WBK38 op 7 volt zetten (gaat dan het toerental omlaag, en zo ja hoeveel ong. <- ben newbie met 7 volt :) ) of een Fop32-1 en die gewoon op 12 volt zetten. plz zinnige reacties en liefst ook nog eigen ervaringen :P

Oja, ik heb nog nooit een cpu-cooler gemonteerd, is het dan aan te raden om een spacer te kopen of zijn die niet nodig met deze 2 koelers?

Verwijderd

Ik heb zelf een globalwin fop 38 gehad en de nieuwe is iets stiller maar ook minder krachtig.

Wil je goede resultaten behalen en ook nog stil?

Dan is de zalman gold of coppper een goede keus.

Nog ietsje beter is de silverado.
De zalamn is het stliste en is 2 graden warmer dan de silverado.
Alleen moet je wel een bigtower hebben voor de zalman copper.

Ik zou je wel aanraden om een copperspacer te gebruiken. Ik heb mijn tbird 800 al gesloopt.
Trouwens ik heb hier nog een liggen en die is te koop.

De fop32 is iets stiller maar ook een stuk minder sterk.

Wat voor een processor wil je trouwens kopen?

Verwijderd

Ik heb mijn WBK38 ook al op 7 volt gehad maar ik hoor geen verschil.

En hij maakt echt een boel lawaai. Maar jah die hele kast van mij is een straaljager met 2 sunon 120mm 85 cfm@40db en 1 keer titan 120mm weinig lawaai weinig cfm.

• ubermaestro
Ik draai nu (zie ook me system specs) een AMD Thunderbird 1200 Mhz. Me casetemp ligt nu rond de 39, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat me cputemp zo hoog is. Ik wil ook nie teveel geld besteden ong. 80 piek voor de cooler aangezien ik ook nog arctic silver en dan een spacer moet halen

Verwijderd

ureal,

Probeer die "gesloopte" Athlon 800 toch maar eens terug te brengen naar de leverancier of desnoods met AMD zelf contact op te nemen.

You'll be surprised... :D

• ubermaestro
Ik denk dat ik dan voor de Fop32-1 ga, want ik heb geen zin in de t*fus herrie, ik heb nu wel 2 Delta 80MP fans in me kast zitten, in hoeverre kan die WBK38 daarmee vergeleken worden (veel harder/zacher, ongeveer gelijk enz.)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 01:17 schreef ubermaestro het volgende:
Ik denk dat ik dan voor de Fop32-1 ga, want ik heb geen zin in de t*fus herrie, ik heb nu wel 2 Delta 80MP fans in me kast zitten, in hoeverre kan die WBK38 daarmee vergeleken worden (veel harder/zacher, ongeveer gelijk enz.)
Volgens het rekenen met dBa is de Delta 60 HP fan (die op de FOP38 zit) ruim 3x zo hard als die 80MP (46.5dBa tegen 40dBa).
En ik zeg je, die 60HP is echt een kloteherrie, op het werk hoorde ik dat ding gister boven alle andere computers uit. En toen ik em ff hier in deze comp had zitten hoorde ik em op de verdieping beneden nog, zo hard draait ie |:( . Ik heb em er maar weer uitgehaald want die 5 graden wegen niet op tegen het geluid (57 graden ipv 62...)

Verwijderd

neem geen FOP32, ding koelt teringslecht(op duron @ 1000 meer dan 65 graden. Neem gewoon een wbk38 die je zowel naar 12V als 7V kunt schakelen. Terwijl je gamez speelt heb je toch geen last van het geluid, althans ik niet >:) .

mijn FOP32 krijgt aan t einde van de maand een schop omhoog dmv een delta 60mm HP fan. eens kijken wat tie dan doet.

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik had een wbk 38 en ik vind hem een klere herrie maken. De fan ligt nu ergens in de hoek en heb een lichtere fan gemonteerd (koelt nu dus ook klote). Op 7 volt wilde de 7000 rpm fan niet eens opstarten dus dat schoot bij mij niet op. Ter indicatie Geluid: een kruimeldief softzuigertje lijkt er wel op. Montage is overigens bij de wbk38 wel goed te doen.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik heb de wbk38 ook, en hij maakt idd een klereherrie, maar hij koelt echt retegoed! :9~

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ubermaestro
Op zaterdag 07 juli 2001 13:54 schreef Mad-Max het volgende:
Ik had een wbk 38 en ik vind hem een klere herrie maken. De fan ligt nu ergens in de hoek en heb een lichtere fan gemonteerd (koelt nu dus ook klote). Op 7 volt wilde de 7000 rpm fan niet eens opstarten dus dat schoot bij mij niet op. Ter indicatie Geluid: een kruimeldief softzuigertje lijkt er wel op. Montage is overigens bij de wbk38 wel goed te doen.
Is een spacer aan te raden of nie :?

Verwijderd

koop een Thermo engine mijn 1.2@1.4 draaid op 55c 100% belast en 28c idle ook met dit weer.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 10:08 schreef neographikal het volgende:
neem geen FOP32, ding koelt teringslecht(op duron @ 1000 meer dan 65 graden. Neem gewoon een wbk38 die je zowel naar 12V als 7V kunt schakelen. Terwijl je gamez speelt heb je toch geen last van het geluid, althans ik niet >:) .

mijn FOP32 krijgt aan t einde van de maand een schop omhoog dmv een delta 60mm HP fan. eens kijken wat tie dan doet.
650@870 hier 43 max... maar dan ook echt max casetemp 30 graden, met normale buitentemps issie 35-40 graden hiero...

Dus slecht koelen doet ie niet... je hebt toch wel koelpasta gebruikt en niet die kauwgom ?

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 14:27 schreef dawuss het volgende:
ik heb de wbk38 ook, en hij maakt idd een klereherrie, maar hij koelt echt retegoed! :9~
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had. Ik draai met dit weer 47 graden ofzo. En vreemd genoeg maar idle en stressed niet zoveel uit bij mij.

• ubermaestro
Ik ga hem morgen of maandag bestellen en ik denk dat het de fop32-1 wordt aangezien ik niet die herrie wil. Zijn er anders nog andere koelers die niet te duur zijn maar wel goed koelen ?

Verwijderd

Fop 32-1 slecht?? :?

1.2 @ 1.4 Stressed een temp van 49 graadjes. Case closed en geen case-fans of andere ongein.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 08:02 schreef Vo0 het volgende:
En ik zeg je, die 60HP is echt een kloteherrie, op het werk hoorde ik dat ding gister boven alle andere computers uit. En toen ik em ff hier in deze comp had zitten hoorde ik em op de verdieping beneden nog, zo hard draait ie |:( .
daarom heb ik nou een goeie speakerset gekocht....

je hebt geluk dat je niet bij mij in de buurt woont, want dan kon je, als je 3 straten verderop met je 60hp aan het spelen was het geluid van dat ding nog niet horen.. zo hard staat het geluid hier >:)

• ubermaestro
Naar aanleiding van een ander topic, dacht ik dat ik misschien me Coolermaster van Informatique kon modden met een Delta 80MP of 60HP (geluid neem ik dan voor lief, voor die prijs), zou dat dan veel graadjes schelen ? En hoe zet ik een 80mm fan erop ? Gewoon met tie-rap of moet ik dan gaan plakken/schroeven

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
WBK38 en pleur er een stillere fan op!

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 11:28 schreef SONiCB00M het volgende:
WBK38 en pleur er een stillere fan op!
Doe es suggestie voor een goed koelende stillere fan, want ik ben er nog steeds niet uit.

En kun je eventueel niet een 80mm delta MP monteren ofzo. Dit zal vast wel stiller zijn als die 60HP die er volgens mij nu op zit.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 13:54 schreef Mad-Max het volgende:
Op 7 volt wilde de 7000 rpm fan niet eens opstarten dus dat schoot bij mij niet op.
Hebbie de draadjes wel goed gekoppelt. Want bij mij wou die prima draaien alleen hij maakte evenveel geluid. Maar ik weet zeker dat ik de boel gevast gemaakt heb.
Pagina: 1