welk hoofdkussen voor welke slaper?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Er wordt op internet veel geschreven over de verschillende soorten hoofdkussens die in Nederland te kop zijn. Over sommige hoofdkussens zijn ook wel veel gebruikerservaringen beschikbaar, over andere juist niet. Zo zijn er nauwelijks ervaringen te vinden over hoofdkussens met pocketvering. Ik vraag me echt af of dat werkt, of juist niet. Wat is jullie favoriete hoofdkussen, en waarom? En heb je ook modellen gehad waar je juist niet lekker op sliep?
Mijn favoriet van het moment: het memory foam kussen van primark. Feitelijk werkt het memoryfoam totaal niet waardoor het een kussen met schuimvullign wordt. Maar jusit daardoor vind ik het heerlijk liggen, kosten 10 euro. Maar het zakt wel in in de lop van de nacht en daarom overweeg ik nu een pocketvering hoofdkussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik slaap op Hoie kussens van de Jysk.

Dit zijn "downfeel" kussens, die eigenlijk onder elke omstandigheid opgeklopt en koel aan blijven voelen. En ze kunnen gewoon in de wasmachine en droger.

Na verscheidene kussens geprobeerd te hebben, wil ik eigenlijk nooit meer anders. Geen nek of schouderklachten meer.

Enige nadeel is de prijs. Normaal zo'n €70, maar tijdens aanbiedingen, op te pikken voor €28.

[ Voor 5% gewijzigd door kendo op 02-06-2017 17:47 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb nu een kussen met kapok, stevig toch koel. Over een jaar weer wat anders ws, niet te lang bij stilstaan, lekker een kussen kopen en als het je niet bevalt een andere.

Niemand kan je vertellen wat jij lekker vindt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:21
Mijn vriendin slaapt veel op haar zij en heeft daardoor liever een steviger dikker kussen. Ik slaap op m'n rug en vouw de kussen om m'n nek en slaap het beste op een wat zachter minder dik kussen. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:33
Bij ons in de supermarkt kan je nu sparen voor een vd valk kussen.

1 volle spaarkaart en 14 euro erbij.

Morgen ga ik 1 ophalen... Voor 14 euro kan ik het altijd proberen.

https://www.google.nl/amp...luxury-suite-edition/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Haal mn kussens altijd in Duitsland, die zijn een maat groter. Kan niet wennen aan die kleine hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

P_Tingen

omdat het KAN

Ik slaap op mijn buik en heb een zo dun mogelijk kussen, een met veertjes. Maar vaak schuif ik hem ook aan de kant en slaap ik zonder

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het is even wennen omdat het kussen wel wat geluid maakt als je het gebruikt maar ik heb nu wel een koel hoofd in de nacht.
https://www.amazon.com/Pi...eads-inches/dp/B005VTBQ4E

En omdat ik op mijn zij slaap ligt er nog een extra kussen van de Ikea onder anders krijg ik last van de nek en schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:08
Het ideale kussen hangt af van hoe je ligt, je postuur/bouw, of je het snel warm hebt en van het matras. Je kunt je laten adviseren, maar toch werkt het beste om het zelf te proberen. In ieder geval als je kritisch bent.

Ik ben zelf niet zo kritisch en slaap eigenlijk op alles. Ik slaap alleen het beste op zo'n semi-ergonomisch kussen met nekversteviging. Ik had vroeger zo'n kussen met donsveren, maar dat was achteraf gezien vrij hopeloos. Hoe vaak ik wel niet wakker werd, om het kussen weer op te moeten kloppen. Daarna heb ik ergens goedkoop zo'n kussen met nekversteviging gekocht. Dit was een stuk beter, waarschijnlijk past het beter bij mij slaapstijl; (actief, wisselend tussen beide zijden en rug). Na een jaar 5 was de stevigheid er echt wel uit en ben ik overgegaan op zo'n Silvana kussen. Die was standaard al groter dan de vorige en er is nog een xl versie (50x70cm). Tot nog toe is dit het meest prettige kussen waarop ik heb geslapen, ze zijn wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik slaap niet zo moeilijk en ben ook niet heel kritisch over het soort kussen, ik heb ook niet echt een vaste slaappositie, meestal wel op mijn zijn.. Wel heb ik het liefste zware kussens waar ik lekker in kan wegzakken. Momenteel heb ik gewoon een stapel van de zwaarste goedkope kussens van de ikea (iets van 1200 gr geloof ik) van een tientje per stuk, meestal lig ik er op 2 of 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 18:47
kendo schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:43:
Ik slaap op Hoie kussens van de Jysk.

Dit zijn "downfeel" kussens, die eigenlijk onder elke omstandigheid opgeklopt en koel aan blijven voelen. En ze kunnen gewoon in de wasmachine en droger.

Na verscheidene kussens geprobeerd te hebben, wil ik eigenlijk nooit meer anders. Geen nek of schouderklachten meer.

Enige nadeel is de prijs. Normaal zo'n €70, maar tijdens aanbiedingen, op te pikken voor €28.
Beetje een schandalige kick, maar ik ben toch geholpen met deze info. Opgezocht, waren idd prijzig: 90 euro. wekelijks in de gaten gehouden, na 2 weken waren ze 40 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
P_Tingen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 07:49:
Ik slaap op mijn buik en heb een zo dun mogelijk kussen, een met veertjes. Maar vaak schuif ik hem ook aan de kant en slaap ik zonder
Ik heb precies hetzelfde 👍

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Taipau666 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:13:
[...]

Beetje een schandalige kick, maar ik ben toch geholpen met deze info. Opgezocht, waren idd prijzig: 90 euro. wekelijks in de gaten gehouden, na 2 weken waren ze 40 euro.
Welke Hoie heb je gehaald? Ik zie er meerdere maar behalve de afmetingen zie ik niet goed wat het verschil is.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 18-07-2023 19:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik als zijslaper sinds een jaar of 3 een Silvana Support kussen en dit heeft een groot deel van mijn nekklachten verminderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 18:47
XWB schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Welke Hoie heb je gehaald? Ik zie er meerdere maar behalve de afmetingen zie ik niet goed wat het verschil is.
De grootste duurste van 90e naar 40e. Het kwam op mij over dat je voor vulling betaalde. En vulling weghalen en bewaren voor later was mijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:34
Een paar jaar geleden hebben mijn vrouw en ik allebei een M-Line Athletic kussen gekocht. Kost een lieve duit (140+) maar echt elke euro waard. Ik zou niet anders meer willen. Geeft goede ondersteuning en ventileert goed waardoor hij niet snel warm wordt. Ik ben vooral een zijslaper en mijn vrouw een rugslaper, dus zij heeft 'm net andersom liggen dan ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Robicide op 19-07-2023 07:54 ]

Pagina: 1