Toon posts:

Een tweaker op weg naar WWDC 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Even kort voorstellen, ik ben Matthijs Otterloo (16), ondernemer & developer.
Dit jaar ga ik naar apple's: World Wide Developer Conference (WWDC), een jaarlijkse conferentie van Apple gericht op developers waarbij Apple het nieuwe iOS/MacOS zal aankondigen op Maandag (door de CEO, Tim Cook) en later gedurende de week zal er verder op de nieuwe techniek in worden gegaan, ik zal proberen hier gedurende week af en toe eens wat te posten aan foto's en ervaringen. Voor vragen mag je natuurlijk altijd hieronder even reageren.

Ik ben vooral benieuwd, waar kijken jullie naar uit?

Groeten vanuit San Jose, Matthijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8r7vaia.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 23:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Tof dat je erheen gaat! :*) Heb je een WWDC Scholarship gekregen? Veel plezier!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:37
Lekker bezig man!

Een kennis van mij liet net een foto zien van exact dezelfde locatie als waar jij stond XD.

Ik kijk zelf het meeste uit naar verdere i tegratie van homekit en icloud in de verschillende OS-en. Icloud clipboard en deskspace sync werkt erg lekker en ik zou dit graag verder zien gebeuren met de nieuwe filesystems en homekit for mac. Dan kan ik mijn lampen ook via de computer aansturen. Lijkt mij wel vet als nightshift ook je lampen aan kan sturen zodat ze langzaam helderder worden in de avond als je aan het werk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Leuk hoor! Hier droomt menig Tweaker van (ik in ieder geval wel :P). Veel plezier!

Ik hoop dat macOS eindelijk een keer een ingebouwde window snapping tool krijgt. Oja, en ik hoop dat  Pay eindelijk een keer naar Nederland en Duitsland komt (of dat N26 en Revolut een beetje opschieten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 15:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Nice!!! Veel plezier en succes en super dat je door Apple uitgenodigd bent.

Enjoy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Heel gaaf ben heel benieuwd naar metname de iPhone 8 deze keer, heb alles even bekeken en hoop dat je grote droom uiteindelijk werkelijkheid mag worden! Geniet ervan! Ik Bookmarks je topic ook even ben benieuwd !👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Nelis19821 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:06:
Heel gaaf ben heel benieuwd naar metname de iPhone 8 deze keer
Ik vraag me dit al een tijd af: waarom heeft iedereen het over de iPhone 8, als de iPhone 7S nog niet is geweest? Heb ik de memo gemist dat ze de 7S over zullen slaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 04-06-2017 20:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Dezelfde jongen als laatst op 3FM was? Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Nelis19821 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:06:
Heel gaaf ben heel benieuwd naar metname de iPhone 8 deze keer, heb alles even bekeken en hoop dat je grote droom uiteindelijk werkelijkheid mag worden! Geniet ervan! Ik Bookmarks je topic ook even ben benieuwd !👍🏻
Gaat niks bekend gemaakt worden over de volgende iPhone.
Hahn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:09:
[...]
Ik vraag me dit al een tijd af: waarom heeft iedereen het over de iPhone 8, als de iPhone 7S nog niet is geweest? Heb ik de memo gemist dat ze de 7S over zullen slaan?
Naar alle waarschijnlijkheid komt er de traditionele S update in de vorm van 7S en 7S Plus en een volledig nieuwe iPhone ter ere van het 10-jarig bestaan. Hoe deze genoemd gaat worden is niet bekend. iPhone 8 of iPhone Edition of gewoon; iPhone.

[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 04-06-2017 21:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Zal wel tochten daar

Met al die open deuren bij Apple ;)

Geintje hoor, Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een iPhone 8 hoef je niet te verwachten 😉
Deze conference is gericht op developers en zal dus vooral over software gaan, nieuwe iPhones zullen pas rond Oktober een keer worden aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Gisteren even kort bij Facebook HQ op Menlo Park geweest, later deze week nog een tour bij Google Plex (het hoofdkantoor van Google in Silicon Valley) en waarschijnlijk ook bij het kantoor van ze in San Francisco. Vandaag vindt de Scholarship Orientation plaats, een klein event waarop je met alle scholars bij elkaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Hahn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:09:
[...]
Het is een voorspelling en gerucht dus vandaar dat ik denk dat het inderdaad wel eens zou kunnen kloppen.

De geruchtenstroom rondom de iPhone 8 kwam opvallend vroeg op gang. Een analist voorspelde namelijk dat Apple voor het eerst de S-serie over zou slaan, en na de iPhone 7 in 2016, direct de iPhone 8 zou uitbrengen in 2017.

Dit heeft twee redenen. Allereerst haalde Apple in het eerste kwartaal van 2016 voor het eerst in jaren geen verkooprecord, omdat de smartphone-verkoopcijfers langzaam teruglopen. Hetzelfde gold voor het tweede en derde kwartaal van 2016. De iPhones in de S-serie zijn vaak wat minder populair, omdat ze er niet anders uitzien en minder opvallende verbeteringen doorvoeren. Misschien is het dus slimmer voor Apple om meteen met de iPhone 8 door te stomen.

Moskowitz had al vaker gelijk:

https://www.macrumors.com...2017-iphone-8-mega-cycle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Heb je een hands on momentje gehad met de nieuwe iPads en MacBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ben toch wel benieuwd hoe veel je in de praktijk merkt van het 120 Hz display in de Ipad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Supervet man! Als je met iemand van Apple samen zit, kun je een vragen of de CoreNFC API zelf ook nog aan ontwikkeling onderhevig is tijdens de komende maanden? Het zou natuurlijk nog eens 3x zo handig zijn als die ook zou kunnen schrijven of kunnen emuleren (zoals de Apple watch dat doet bij die fitnessapparatuur).

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe je je scholarship playground precies gemaakt hebt :-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:53:
Heb je een hands on momentje gehad met de nieuwe iPads en MacBooks?
Yes! Die nieuwe iPad is heel mooi, de randen zijn net een stukje dunner en de 120Hz merk je heel duidelijk.
Als je bijvoorbeeld heel snel door een webpagina in Safari heen scrolled kan je de tekst nog steeds een beetje lezen waar dit op de oude iPad bijvoorbeeld helemaal niet mogelijk was. Hierbij een paar foto's van de Hands-On Area met de nieuwe iPad, iMac Pro en de MacBook Pro's met de external graphic card.

http://imgur.com/a/KvEDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Sorry dat er al weer even niks gepost is, het is nogal hectisch allemaal 😜
De event dag is van 9 uur 's ochtends tot 7/8 uur 's avonds, waarna je vaak nog met een groep mensen uit eten gaat. Voordat je dan weer terug bent in je hotel is het zo 11/12 uur en ben je helemaal gesloopt. Maar goed, hier is dan nu toch nog even een update. Waarschijnlijk wel een van de laatste aangezien de rest van de week na de maandag vooral bestaat uit labs/workshops waarbij je nog meer informatie krijgt over de nieuwe technieken die Apple heeft geïntroduceerd en ook met Apple Engineers kan praten hierover.

Maandag was de dag van de keynote, vanaf 11 uur 's avonds de dag ervoor lagen er al mensen voor de deur voor dat plekje op de eerste rij. Zelf was ik aanwezig vanaf 6 uur 's ochtends en had ik toch nog een best prima zitplaats. Na de 2 uur durende keynote waarin iOS 11, MacOS High Sierra, Watch OS 4 en de nieuwe TV OS werden aangekondigd was het tijd voor een korte break van ongeveer 1,5 uur waarin iedereen snel de nieuwe iOS en MacOS versies kon downloaden. Hiervoor had Apple in de gang lange tafels opgesteld met Ethernet kabels waardoor je binnen 5 sec. de nieuwe iOS beta binnen had.

Na de korte break was het tijd voor de volgende keynote 'Platforms State of the Union', in deze keynote gaan ze nog verder in op de tijdens de keynote geïntroduceerde nieuwe functies, en volgen er nog enkele live demo's. Na 'Platforms State of the Union' was het qua keynotes klaar voor de maandag. Om 4 uur (na de Platforms State of the Union keynote) opende de "Hands-On Area" een grote verduisterde ruimte waarin de nieuwe iPad's, iMac Pro, HomePod en de verbeterde MacBook's stonden opgesteld en uitgeprobeerd konden worden. Dit is natuurlijk heel vet gezien het feit dat deze producten nog niet op de markt komen nu. Na deze lange dag was het tijd om nog met een groep ergens wat te gaan eten, en toen was de dag al weer over.

De rest van de week zal dus vooral bestaan uit workshops en 'labs' waarin je dus ook de kans krijgt om met Apple Engineers te praten. Aangezien de content hiervan voor menig Tweaker niet zo zeer interessant zal zijn en het veel te veel content is hier elke dag een samenvatting van te typen. Hieronder vinden jullie nog een korte foto reportage. http://imgur.com/a/9lFRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die space grey muis + keyboard ziet er wel sexy uit op de foto's, jammer dat ze zo belachelijk duur zijn dat ik het echt niet kan rechtvaardigen voor zulke simpele producten.

Leuke evaring gehad zo te zien, mooi man :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal!

Inmiddels zijn we iets meer dan een week na WWDC en ongeveer 5 dagen nadat ik terug kwam uit San Francisco/San Jose, de jetlag is weer bijgeslapen dus tijd om hier nog eve een mooie samenvatting te plaatsen van WWDC.

Het evenement

On-stage tijdens de keynote werd er door Tim Cook onthuld dat er in totaal 5000 mensen aanwezig waren, waaronder 350 scholarships. Dit was aldus de meeste mensen de beste en langste keynote ooit. De keynote duurde ruim 2,5 uur waar dit normaal net geen 2 uur duurt. Daarnaast was dit ook de eerste keer dat Apple hardware (een nieuwe iPad Pro, de HomePod en de iMac Pro) heeft aangekondigd op een WWDC.

De belangrijkste / meest interessante aankondigingen

De nieuwe App Store

Met de aankondiging van iOS 11 introduceert Apple een compleet nieuw design voor de App Store.
De startpagina houdt zich maar aan een 'cards' layout zoals dit nu in de nieuwe WatchOS ook meer aan de orde komt. Ook voor developers zitten er een aantal leuke nieuwe functies in waaronder de zogenaamde 'phased releases' dit houdt in dat een developer een compleet nieuwe versie van een app kan uitbrengen en deze langzaam aan kan uitrollen over alle gebruikers, hiermee is het voor de developer mogelijk om te zien wat de invloed is van de nieuwe versie op het gebruik, en zo kan ook voorkomen worden dat er bij een eventuele wissel van servers de servers eruit gaan en je eindigt met een app die niks meer kan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GA5TYht.png

Daarnaast legt Apple in deze nieuwe App Store versie minder focus op de zogenaamde 'top charts' maar proberen ze meer met zogenaamde 'curated content' te werken, dit houdt in dat Apple curators dagelijks selecties maken uit apps/games welke dan gefeatured worden onder de noemer 'Games die wij vandaag spelen', een leuke manier om nieuwe games/apps te ontdekken dus!

AR

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r9gZVmO.png

Dit is heel groot nieuws! Met de aankondiging van iOS 11 heeft Apple de zogenaamde 'AR Kit' geïntroduceerd, dit is een manier waarop developers gemakkelijk AR technologieën in hun apps kunnen implementeren, verwacht dus zeker meer AR gerelateerde apps te gaan zien in de toekomst!

iOS 11

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2mWY56J.png

Een dock + multitasking + een nieuwe app switcher + drag en drop = de ultieme productiviteits boost?
Dat is wat menig iOS gebruiker nu zegt, met de aankondiging van iOS 11 wordt je iPad als het ware getransformeerd tot een mini laptop, de dock (om snel van apps te wisselen) is vanaf vrijwel elk scherm op te roepen door even naar boven te swipen. De iOS 11 beta is nu nog niet zo stabiel maar ik verwacht dat zodra dit wel zo is, de iPad nog meer als laptop gebruikt kan gaan worden.

Core ML

Machine learning, de toekomst! Met iOS 11 komt Apple met de zogenaamde 'Core ML' een gemakkelijke manier om 'machine learning models' te kunnen gebruiken binnen je app met Apple's eigen programmeer taal. Dit is voor developers heel goed nieuws, zo zullen je apps binnenkort nog een stukje slimmer gaan worden ;)

High Sierra

Ook kondigde Apple High Sierra aan, Apple's nieuwste versie van het macOS besturingssysteem.
High Sierra heeft onder andere het nieuwe APFS (Apple File System) dit betekent dat je hardeschrijf gebruik gaat maken van Apple's eigen filesystem om zo een nog betere performance te kunnen leveren, dit levert je waarschijnlijk ook nog iets meer schrijfruimte op, zo had ik na de update 40GB extra vrije ruimte, dat is altijd mooi meegenomen _/-\o_

Daarnaast kwam Apple met verbeteringen voor de foto's app op de Mac, waaronder nog meer editing features, extra functionaliteiten bij live photos (waaronder loops en een soort boomerang effect)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6fobmn.png

Safari is ook weer een stukje slimmer geworden, wordt jij ook helemaal gek als je een keer opzoek bent geweest naar bijv. een nieuwe harddisk je overal op het internet daarna advertenties voor harddisks tegen komt?! Met High Sierra is dat nu verleden tijd, Safari kan ervoor zorgen dat je op dat soort momenten even niet getracked wordt. Daarnaast kan Safari er nu ook voor zorgen dat video's niet langer automatisch afspelen op websites, of gemute beginnen met spelen. En is Safari weer een stuk sneller geworden, met een tot 80% betere JavaScript performance t.o.v. Google Chrome.

Apple kwam ook met een verbeterd type video op de Mac (H.265) naast de standaard H.264, dit betekent een betere en vloeiende video streaming, en nemen video's ook minder ruimte in. Deze feature zit nu ook in de test versie van Final Cut Pro.

Ook kwam Apple met een nieuwe versie van 'Metal', de zogenaamde 'Metal 2'. Dit betekent een nog betere performance bij het gamen, en nu ook ondersteuning voor Virtual Reality op de Mac! Dit gaat werken met de HTC Vive VR en de Unreal Engine voor VR, daarnaast komt Apple nu ook met de optie om extra graphic cards aan te sluiten op je Mac (Apple biedt developers hiervoor een 'developer kit' aan voor 599$).

HomePod

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/taw1o9h.png

Het is dan eindelijk zo ver! Apple introduceert een eigen speaker, ben je dus een groot fan van Siri en Apple, dan kan je die Sonos en Amazon Echo weer de deur uit doen want vanaf eind dit jaar is de HomePod van Apple te koop voor een prijs van 349$. De HomePod zal beschikbaar zijn in zwart en wit, een waarschijnlijk eerst alleen in de USA.

Nog enkele kleine wijzigingen
  • Siri heeft een stem die doormiddel van ML nu meer menselijk klinkt
  • Het is nu mogelijk om notities in de notes app te pinnen
  • Spotlight toont nu ook vlucht informatie
  • Een verbeterde zoek functie in de Mail app
  • Je kan nu emails maken en schrijven tegelijk d.m.v een split view in de mail app
  • Het is mogelijk om tijdens een FaceTime call een live photo to maken
Ik hoop dat jullie een beetje wat hebben aan deze samenvatting!
Bij deze stop ik dan ook met het posten in dit topic, mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet om mij even een berichtje op Twitter, Instagram of Snapchat te sturen!

Groet,

Matthijs 8)
Pagina: 1

Let op:
Topic geplaatst met toestemming van Tweakers, zie ook http://www.ad.nl/digitaal...digd-door-apple~a2fc45c5/