Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies om netwerkapparatuur weg te werken in tv-meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:26
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte oplossing voor het wegwerken van de netwerkapparatuur in het tv-meubel. In de bijlage enkele foto's van de huidige setup. Het probleem speelt voornamelijk 's-avonds, waarbij de diverse LED's nogal nadrukkelijk aanwezig zijn.

Zover ik weet zijn er geen kant en klare oplossingen voor maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft gehad?

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt in huis.

Alvast bedankt.

Afbeeldingen van huidige setup:

https://ibb.co/dGdCTF
https://ibb.co/mUgXTF

[ Voor 14% gewijzigd door TimB89 op 02-06-2017 15:22 . Reden: afbeeldingen deden niet ]

Alle reacties

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
Dubbele achterwand maken met een standaard plankje, paar roostertjes en een printje wat je op het hout stijkt. Tenminste, zo heb ik het opgelost :)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Beetje zwart tape over de ledjes doet wonderen :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AtomicWing schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:26:
Dubbele achterwand maken met een standaard plankje, paar roostertjes en een printje wat je op het hout stijkt. Tenminste, zo heb ik het opgelost :)
Onderschat daarbij vooral die 'paar roostertjes' niet - als ik het apparatuur zie wat hier staat vraag ik me al af of zo stapelen thermisch verantwoord is. Als je dat ook nog insluit is overhitting een reele risico. In ieder geval wil je een ruimte waarbij lucht daadwerkelijk kan stromen, dus niet alleen rooster aan zijkant, maar ingang aan onderkant en uitgang aan bovenkant.

Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn - in dit geval zou ik je dikste boorkop pakken en enkele tientallen gaatjes in de plank waar het netwerkspul op staat boren. Vervolgens een paar latjes van 1cm hoog nemen om te zorgen dat die 24p switch de bovenkant van gaatjes niet afdekt. Dan een wandje voor het apparatuur maken dat gehele ruimte afdekt, zodat je LEDS niet ziet. En aan achterkant een wand die de boel voor ongeveer de onderste 2/3 afdekt. Zo bereik je dat de warme lucht aan de achterkant boven eruit stroomt en koele lucht door de gaten aan de onderkant aantrekt. En dat je je LEDs niet meer ziet.

Overigens, overweeg om ipv een geheel ondoorzichtige afsluiting te gaan voor zeer donker glas. Dan schijnt de boel niet door je kamer maar kun je wel nog zien welke LEDs branden. Altijd zo practisch voor als iets niet naar behoren werkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat misschien raar klinkt, maar begin anders eens met een permanent marker en kleur alle ledjes in. Je hoeft niet de illusie te hebben dat je niets meer ziet, maar je dimt ze daarmee wel zeker en hielp mij met de ledjes van een computerkast die ik hinderlijk licht vond, maar niet uit wilde zetten. Dan kun je ook tape gebruiken, en om het weg te werken zou je ook kunnen overwegen er wat boeken ruim voor te leggen.

Een plankje er voor kan ook, maar zorg dan dat het niet dicht zit en je luchtstroming houdt. Dat kun je eventueel zelfs oplossen met een fan in het hout indien echt nodig. (Hoe meer gaten je in dat hout maakt, hoe meer licht er ook weer doorheen kan komen.)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Achterkant van de kast is toch ook al open? Dus een simpele sluitende plank vóór alle apparatuur en je ziet geen lampjes meer en ook de ventilatie is geen issue.

Signature van nature

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 11:13
Draai ze 180 graden?

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 21:48
Waarom zet je al dit spul onder je TV? Kan je het niet gewoon netjes wegwerken in de meterkast? Hoef je minder moeilijk te doen dunkt mij..?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soldeerbout pakken, LED's er uit solderen en een normale diode er voor in de plaats solderen. Probleem opgelost. Je ziet alleen de status van je apparatuur niet meer...

Of je zet de apparaten met de LED's naar elkaar toe, dus dat je tegen de zijkanten aan zit te koekeloeren.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:51
Handdoekje erover heen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:26
Haha, biertje eroverheen ;)? Ik denk dat het toch zelf iets knutselen word met plexiglas oid. Zal een reactie posten Hoe het geworden is.
Pagina: 1