Toon posts:

ATI radeon 64 DDR vs geforce DDR???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan zo een ati kaartje aan te schaffen...zou er een merkbaar verschil zijn in prestaties?En met welke geforce kaart kan je deze ati vergelijken?Iets tussen de geforce 2 gts en geforce 3?

Verwijderd

qua snelheid vergelijken met een GTS 32Mb.
Ik heb zelf een Radeon 64Mb gehad,maar ben blij dat ik er vanaf ben !

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Volgens de benchmarks die ik gelezen heb klopt die vergelijking qua snelheid over het algemeen wel. Je zult het dus zeker merken.

Veel mensen vinden de beeldkwaliteit (zowel in 2d als in 3d) van de radeon echter beter als die van de geforces.
Op vrijdag 06 juli 2001 02:05 schreef Reaper® het volgende:
qua snelheid vergelijken met een GTS 32Mb.
Ik heb zelf een Radeon 64Mb gehad,maar ben blij dat ik er vanaf ben !
En waarom ben je blij dat je er vanaf bent?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Waarschijnlijk door de kwaliteit van de ATi drivers en de toch wel merkbare performance winst als je naar een GF2 gaat.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik gebruik mijn computer niet echt voor games. Daarom heb ik een radeon genomen. Deze geeft mij zeer goed 2D beeld op 1280x1024x32.
Ook op het gebied van DVD's afspelen is de radeon superieur. Komt daar nog eens bij dat toen ik mijn radeon kocht, deze gevoelig goedkoper was dan een GeForce2. Nu is dit niet meer echt het geval. De GeForce2 Pro van Creative met 64MB DDR is zelfs goedkoper.
Voor gamers raad ik de GeForce aan, omdat deze daar volgens mij iets beter in is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan één kopen voor 4900 Bef.(ongeveer 275 gulden)...zou ik er een goeie koop mee doen?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 06 juli 2001 11:47 schreef Melio het volgende:
Maar ik kan één kopen voor 4900 Bef.(ongeveer 275 gulden)...zou ik er een goeie koop mee doen?
als je een 64mb VIVO bedoelt met DDR is dat zekers lekker.

• WimB
Ik heb de mijne 11.000 BF (=bijna 600 gulden) betaald.
Maar dit is al weeral meer dan 3 maanden geleden.
(Ik heb een radeon 64MB DDR)

Verwijderd

OK,een Radeon is in 2D wel wat beter dan een GeForce,maar als je een fanatieke gamer bent,en je wilt niet met elk spel een "profile" aanmaken enzo,koop dan een GeForce 2!
btw de Elsa die ik nu heb is in 2D ook zeer strak,zelfs nog op 1600x1200.
Schijnt dat Elsa iets betere filters hanteert dan overige GeForce fabrikanten.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb maar een profiel met mijn Radeon en dat is pure kwaliteit en alles aan, wat snelheid kan brengen zonder kwaliteitsverlies. Daar werkt alles mee.

Verwijderd

Wel eens ColinMcRae 2 gespeeld op een Radeon???
Zelfs in 1024x768x16 schokte ie nog als een gek,zelfde verhaal met Giants,gewoon niet speelbaar met een Radeon.
Maar ja,da's mijn ervaring...

• WimB
Wel eens ColinMcRae 2 gespeeld op een Radeon???
Zelfs in 1024x768x16 schokte ie nog als een gek,zelfde verhaal met Giants,gewoon niet speelbaar met een Radeon.
Maar ja,da's mijn ervaring...
Inderdaad, Colin McRae 2 loopt slecht op een radeon, zelfs met mijn Athlon 1200.
Vandaar mijn eerdere advies: Voor gamers -> geen radeon

Verwijderd

Ik ben het er mee eens dat het soms enig tweaken vereist om een spel goed te laten draaien (bijvoorbeeld bij Colin McRae 2) en daar heb ik ook niet altijd zin in, dat moet ik toegeven. Feit is wel dat Colin McRae 2 vloeiend draaiend te krijgen is op een Radeon (is mij ook gelukt na veel uitproberen). Maar je moet er wel zin in hebben, en aangezien ik dat niet altijd heb is het soms wel eens irritant als een game niet goed draait :)
Met Giants heb ik trouwens nooit problemen gehad, liep vanaf het begin superstrak en vloeiend, zelfs op 1280*1024*32.

p.s. drivers maken bij de Radeon heel veel verschil, kijk maar eens naar Operation Flashpoint, deze game loopt alleen maar goed met de 7075 driver. Ook 3dmark werkt alleen maar goed met een beperkt aantal drivers, dus daarmee kan je gaan experimenteren als iets niet goed loopt. Vaak biedt dat de oplossing.

Verwijderd

ja,en dat is dus het voordeel van een GeForce:
gewoon een driver installeren en je kunt alle games zonder tweaken gewoon spelen.
Maar mocht je af en toe een spelletje spelen,en werk je veel in 2D,koop dan een Radeon,en dat kan dan ook een 32Mb zijn ofzo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op vrijdag 06 juli 2001 15:11 schreef Reaper® het volgende:

btw de Elsa die ik nu heb is in 2D ook zeer strak,zelfs nog op 1600x1200.
Schijnt dat Elsa iets betere filters hanteert dan overige GeForce fabrikanten.
Dat kon wel eens waar wezen. Ik heb een Matrox G400, maar sinds kort ook een Elsa Gladiac511PCI. Ik was verbijsterd van de 2D kwaliteit op 1600*1200; nagenoeg hetzelfde (echt scherp). Ik heb dan wel een vrij goede monitor en een BNC kabel.

Alleen jammer dat de 511PCI nu stof ligt te vangen; die $#@*&^! Dell (waar hij voor bedoeld was) GX1 wil er niet mee samenwerken :(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op vrijdag 06 juli 2001 16:39 schreef WimB het volgende:

[..]

Inderdaad, Colin McRae 2 loopt slecht op een radeon, zelfs met mijn Athlon 1200.
Vandaar mijn eerdere advies: Voor gamers -> geen radeon
Precies.........das EIGEN ervaring.... bij mij draaien ALLE spellen strak met die vivo
geen enkel probleem mee......

dus geen adviezen van GEEN radeon voor gamers want dat is BULLSHIT
Pagina: 1