Laptop start soms niet op als hij op de accu moet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:56
Hallo,

Ik heb gisteren via marktplaats een tweedehands laptop gekocht.
Tijdens de koop deed de laptop het na behoren en was het één druk op de knop en hij startte, terwijl die op de accu draaide.
Toen ik thuis kwam wou ik hem weer starten en deed hij het niet. Vervolgens heb ik de laptop aangesloten op de voeding en toen wou hij wel starten.
Toen hij eenmaal opgestart was en ik bij de accu keek, kreeg ik te zien dat de accu 91% was opgeladen, maar hij op dat moment niet de accu oplaadde.
Toen ik vervolgens de voeding er weer uit trok viel de laptop gelijk uit.

Na het een en ander getest te hebben, ben ik erachter gekomen dat de laptop soms wel start vanaf de accu.
Als ik op dat moment de voeding aansluit laat hij de accu ook op.
En op een ander moment (onverklaarbaar voor mij) wil hij niet starten vanaf de accu.
Als ik op dat moment de voeding aansluit laat hij de accu ook niet op.

Als hij aangesloten is op de voeding start hij altijd.

Iemand enig idee waarom de laptop soms wel en soms niet vanaf de accu wil starten en ook waarom hij soms wel en soms niet de accu oplaadt?

Ik hoor het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door Killerman1991 op 02-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Probeer dit eens: haal de accu er uit, druk de aanknop in (zonder voeding aangesloten) voor 30 seconden... doe de accu er weer in. en zie of het heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Anders eens goed naar de contacten van de accu/laptop kijken, wellicht slecht contact door vuil, slijtage, of verbogen contactstrip oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
Ik heb de laptop accu eruit gehaald en 30 seconden de aan knop ingehouden. Dit werkt echter niet.
Ik heb de contacten ook nagekeken en zie hier verder geen rare dingen aan.
De accu van deze laptop zit ingebouwd dus het is zo'n klein stekkertje.

Iemand nog andere ideeën wat dit probleem verhelpen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het zou ook goed mogelijk kunnen Zijn dat je accu gewoon defect is.

91% en niet meer opladen kan er op wijzen dat er cellen naar de batterijen-hemel zijn.

Ik vermoed(95% kans) dat als je er een nieuwe accu in plaats je problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
Maar op het moment dat de laptop wel op de accu draait, dan kan ik hem gewoon 100% opladen. Dus dat betwijfel ik. Ik vraag me dus ook af of de accu zelf het probleem is.
Pagina: 1