Raspberri Pi 3, voedingsvraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Mijn vraag
Ik heb een oud laptopje gesloopt en daar het LCD-scherm uitgehaald. Nieuw controllerboard aangeschaft. Eigenlijk wil ik beide componenten op één voeding hebben i.p.v. één voor de PI en één voor het LCD scherm.
Kan ik hiervoor een oude laptopvoeding gebruiken ?
Wie kan mij van advies dienen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn eerste verzoek op dit forum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Onmogelijk om te beantwoorden. We weten niks van het scherm en van de voeding die je al eventueel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Er zijn laptopadapters die ook een usb-aansluiting hebben. Wellicht is zoiets interessant?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, dat laatst is vooral een goede tip. LCD schermen willen nog wel eens werken op 12V, terwijl je Pi dus maar 5V nodig heeft.
Gecombineerde adapters is een goede uitkomst in dat geval. Ik ga het ook op die manier oplossen, ben bezig met een Pi koffer mod, waar een 17" scherm in komt.

Plaats wel foto's van je build ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
ElCondor schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:55:
Ja, dat laatst is vooral een goede tip. LCD schermen willen nog wel eens werken op 12V, terwijl je Pi dus maar 5V nodig heeft.
Gecombineerde adapters is een goede uitkomst in dat geval. Ik ga het ook op die manier oplossen, ben bezig met een Pi koffer mod, waar een 17" scherm in komt.

Plaats wel foto's van je build ;)
Je hebt toch step down converters
Ik vind het de gegeven informatie nogal summier om goed op te kunnen antwoorden.. maar goed;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
rikhartman schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:30:
Onmogelijk om te beantwoorden. We weten niks van het scherm en van de voeding die je al eventueel hebt.
Inderdaad, maar als ik even willekeurig aanneem dat de RPi3 5V nodig heeft en het LCD en/of de controller 12V, dan zou ik kunnen adviseren om een goepdkope 12v usb adapter te kopen voor in de auto, zo een die je in de sigaretten aansteker doet en zo het hele zaakje op een 12V adapter te draaien.
Maar of dit gaat werken is afhankelijk van dingen die TS nog niet verteld heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 02-06-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
De Pi voed ik op dit moment met een Ipad voeding en het LCD-scherm met een 12V DC adaptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
Simpel en (in mijn ogen) doeltreffend opgelost.Heb beide adapters aangesloten op een verdeelstopcontact achter op het plaatje hout waar ik mijn LCD-scherm op het zitten.
Niet echt netjes, maar wel toepasbaar.
Kan ik evt. foto's plaatsen ?
Pagina: 1