Vraag

• FBeetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.

Dinsdag heb ik een curved led tv opgehaald bij de winkel en zelf vervoerd ivm mijn bestelling te lang duurde door drukte bij het transportbedrijf (na 6 dagen nog niet binnen). De tv is 43 inch dus hij paste wel rechtop in de auto. Had de tv met wat spullen vastgezet zodat ie niet zou kantelen, maar in grotere bochten moest ik de tv toch wel zelf even tegenhouden omdat de spullen alleen de onderkant van het pakket tegenhielden (een vriend van mij reed). Toen kwam ik dus bij één bocht aan, en hield ik mijn hand iets te laag bij het pakket, waardoor het gewicht aan de bovenkant naar voren kwam en het pakket met me tv erin dus kantelde en een redelijke klap maakte op de spullen die er lagen.

Hier schrok ik heel erg van, en was boos op mezelf omdat ik hem door me eigen domme fout heb laten kantelen. Terwijl dit het laatste is wat met een tv mag gebeuren. Ik heb een stukje verderop gelijk gekeken of er geen deuken in de doos zaten of iets dergelijks wat de tv kapot had kunnen maken. Dit was niet het geval de doos was nog helemaal goed dus ik ging thuis kijken of er echt niks aan de hand zou zijn. Netjes de tv uitgepakt en aangesloten, helemaal niks aan de hand gelukkig!! Wat waarschijnlijk komt doordat de tv met piepschuim etc heel goed is ingepakt.

Maar sinds die val voel ik me toch op een of andere manier een beetje onzeker over deze tv. Of er misschien binnenin iets kapot is gegaan wat je niet gelijk merkt maar misschien pas na een korte of lange tijd. De tv zat toch tegen de 1000 euro aan en dat is dus wel veel geld. Mijn vraag was dus of er misschien mensen hier weten of de tv tegen een stootje kan in de doos of dat er daadwerkelijk echt iets kapot kan gaan binnenin wat ik nu dus nog niet kan zien. Ik voel me er al dagen onzeker over wat misschien onzin is maar misschien kan iemand mij hier vertellen dat dat misschien helemaal niet nodig is. Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zolang hij het doet zou ik me niet teveel zorgen maken. Als ie kapot was had je het wel gemerkt.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Lijkt mij totaal niet nodig. Zo'n tv kan echt wel wat hebben in de verpakking en ik denk dat je nog verbaasd zal zijn over wat zo'n doos allemaal meemaakt tijdens vervoer en handling voordat ie bij jou thuis staat.

Nis aan de hand dus :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat je beter niet kan opzoeken hoe vervoerders met dit soort pakketjes omgaan, want dan koop je nooit meer een TV ;)

Geen zorgen maken dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou me er ook geen zorgen om maken.

Volgende keer als je iets vervoerd niet meer op de Buurman&Buurman manier doen. :+

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Geen zorgen!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-12 14:51
Na 3 maand bij een postbedrijf te werken kan ik je wel verzekeren dat die pakketten ergere dingen meemaken dan eens omvallen tijdens het vervoer. Als alles nu nog werkt, geen rammelende delen hoort en je ziet geen visuele defecten of onderdelen die los zitten, dan zou ik me niet te veel zorgen maken.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:24

MsG

Forumzwerver

De LCD en het glas zijn het meest kwetsbaar. De meeste componenten op de printplaten zitten wel stevig vast en kunnen wel tegen wat beweging. Lijkt me erg sterk dat er naderhand ineens iets stuk zou gaan door een eerdere val.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• FBeetje
Wauw zoveel antwoorden in zo'n korte tijd. Een super forum dit. Maar ben blij dat ik me dus niet onzeker hoef te voelen over m'n tv. Elke keer als ik naar me tv keek zag ik de val gewoon weer gebeuren 😅 Fijn dat ik me dus geen zorgen hoef te maken.. heel erg bedankt iedereen!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

FBeetje schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:34:
Wauw zoveel antwoorden in zo'n korte tijd. Een super forum dit. Maar ben blij dat ik me dus niet onzeker hoef te voelen over m'n tv. Elke keer als ik naar me tv keek zag ik de val gewoon weer gebeuren 😅 Fijn dat ik me dus geen zorgen hoef te maken.. heel erg bedankt iedereen!
Ik vervoer ze gewoon altijd plat.
Niets mis mee, bij de mm zie je ze ook altijd plat liggen op een pallet.
Links en rechts ziet er toch piepschuim in de doos dus zoveel zal er niet mee gebeuren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35

dragonhaertt

@_'.'

Inderdaad zoals al door velen gezegd is zou ik me geen zorgen maken zolang er geen direct zichtbare schade is. Het meest kwetsbare deel van de tv is het scherm (LCD) zelf. Als hier geen barsten in zitten en aan de behuizing is niks aan externe schade te zien zal het waarschijnlijk helemaal goed komen.

De componenten die in de tv zitten kunnen tegen redelijke stoten, en zou hier iets stuk aan gaan door een klap die het scherm niet beschadigd is dan is dit te wijten aan een productiefout in de tv.

Stel dat er ooit problemen met de tv ontstaan op een later tijdstip is het ook bijna onmogelijk om dit te traceren naar een de impact tijdens het transport als er nu geen zichtbare schade is ontstaan. Ik heb zelf nog nooit vervoerschade aan elektronica gezien zonder dat de verpakking ook (zwaar) beschadigd was.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-12 21:54
Volgende keer een 55" kopen: Die paste net rechtop bij mij op de achterbank en de doos klemde precies tussen de deuren ;-).

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:21:
Ik denk dat je beter niet kan opzoeken hoe vervoerders met dit soort pakketjes omgaan, want dan koop je nooit meer een TV ;)

Geen zorgen maken dus.
Ik heb een tijdje bij de DPD in Duitsland gewerkt waar ook Nederlandse collega's werkten die bij TNT wegkwamen. Er wordt met alles gegooid ongeacht wat er in zit of hoe duur het is.

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 14:53
Ik zou ook niet vergeten dat de doos + piepschuim houders erin, tot op een zekere hoogte bedoeld zijn om invloeden van buitenaf te "absorberen"..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:09
Waarom heb je hem niet (gewoon) plat vervoerd, als ik vragen mag?

• coolinx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:17
Dus je hebt een 43 inch TV gekocht voor bijna 1000 euro?

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat je in de war bent met plasma, volgens mij was het beter omdoe tv's staand te vervoeren.
Met led/lcd tv's maakt het volgen mij niet.

• FBeetje
__fred__ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:13:
Volgende keer een 55" kopen: Die paste net rechtop bij mij op de achterbank en de doos klemde precies tussen de deuren ;-).
55 inch viel niet binnen mijn budget. Ik had bepaalde eisen voor de tv en als ik een 55 inch zou willen met die specificaties dan was ik wel veel meer kwijt.

• FBeetje
zetje01 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:36:
Waarom heb je hem niet (gewoon) plat vervoerd, als ik vragen mag?
Omdat ik op internet las, dat wanneer het mogelijk was om de tv recht te vervoeren, dat het beste is voor de tv. Achteraf gezien kon ik hem wel beter plat vervoeren.

• FBeetje
coolinx schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:41:
Dus je hebt een 43 inch TV gekocht voor bijna 1000 euro?
Ja dit is een Samsung met 4K, 100 hertz en HDR. Ik ben een gamer dus die specificaties wou ik wel op m'n tv hebben en dit was de enigste tv die wel in mijn budget paste met deze specificaties en hij was ook nog 300 euro afgeprijst.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Doet me denken aan :X :X :X

who put a "stop payment" on my reality check

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten op het forum. Dit geeft ongewenste schop reacties aan het topic. Als het laatste bericht van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig" knop. Ook meerderde quotes in 1 post is geen enkel probleem.

Verder is het nu wel een mooi moment om dit topic te sluiten. Je vraag is reeds beantwoord en er wordt nu voornamelijk off-topic dan wel onzin gepost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.