Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Instap internet pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vader heeft mij gevraagd een nieuwe instap PC voor hem samen te stellen. Zijn huidige kast, SSD, hdd en dvd drive gaan wij recyclen in het nieuwe systeem. Ik heb zelf met behulp van een een guide een voorstel gemaakt. Graag jullie commentaar hierop.

Mijn Lijstje

- Intel Pentium G4560 Boxed
- MSI H110M Eco
- Be quiet! System Power 8 400W
- Crucial 8GB DDR4-2133 CL15

Voornaamste vragen/twijfels

1. Er wordt op de voeding een SSD, HDD, dvd drive, heel wat fans en mogelijk een USB 3.0 (PCI-e) kaart aangesloten. Is het misschien handig een iets duurdere te kiezen met wat meer uitgangen en evt. modulair? De vorige voeding (ook be quiet) had dat namelijk niet. Eventueel suggesties?

2. Er bestaat kennelijk een kans dat het BIOS geflashed moet worden voordat de CPU wordt ondersteund. Hoewel ik dit wel kan heb ik hier eigenlijk geen zin in. Is het misschien beter een B250 bordje te kopen? Zo ja, misschien suggesties?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basis pc'tje: Internet, office, muziek, etc. Er zal géén zware software/games op worden gedraaid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen specifieke richtlijn, maar probeer het onder de €500,- te houden. Goede prijs/kwaliteit is gewenst. Ik zal de pc zelf assambleren en software instaleren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Coolermaster CM 690 II, SSD: Samsung 750 EVO 250GB, HDD: Samsung HD103SJ 1TB, Mogelijk USB 3.0 insteekkaart (PCI-e), verder wordt alle randapperatuur meegenomen(.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, MOBO(interne GPU), CPU, Geheugen

Ga je overklokken?
Nee

Bij voorbaat dank voor jullie hulp/suggesties,
Sebastiaan

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Wat betreft die voeding: Dat systeem heeft in ieder geval niet meer nodig. Sterker nog: met de helft van die 400 watt zou je al meer dan voldoende hebben. Qua aansluitingen zitten nog de fans, nog die USB kaart direct op de voeding neem ik aan. Los daarvan: Dit systeem verbruikt nog geen 100 watt vanwaar al die fans? En het moederbord heeft 4 USB 3.1 poorten dus lijkt een USB 3 insteekkaart me ook niet zo snel nodig.

Wat betreft dat moederbord: Ik geloof dat er wel webwinkels zijn die garanderen dat het bord met de laatste BIOS versie wordt geleverd, maar voor een paar tientjes meer heb je ook een betaalbaar B250 bordje.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22
Ook al gedacht aan een iPad?
Voor dat geld heb je een mooie nieuwe iPad (of ander tablet), en die doet ook wat je vader nodig heeft.

Neem nog minder plaats in, ligt altijd klaar.

Sinds mijn vader zijn iPad heeft gebruikt hij de vaste PC gewoon niet meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Topicstarter
@ Tribits: Je hebt gelijk. Dat insteekkaartje zal niet nodig zijn. Destijds gekocht uit noodzaak, omdat het mobo de usb-poorten van het frontpanel niet ondersteunde. Nu kan dat wel. Er zullen verder een stuk of 3/4 fans op aangesloten worden. Gewoon degene die in de kast meegeleverd zijn. Ik weet overigens wel dat de PSU overkill is, maar deze stond als goede prijs/kwaliteit bekend en zoveel kosten die dingen ook niet extra. Tenzij een te lage load (in % van de max capaciteit) niet aan te raden is lijkt mij dit geen probleem.

@Tommie12: Hij heeft een recentelijke Ipad, maar werkt het liefst achter een computer met groot scherm, goed toetsenbord en een volledige versie van office.