Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:47
Hoi allen,

ik ben aan het kijken om de Tamron 70-200 2.8 G2 aan te schaffen. In Nederland kost deze momenteel 1599 euro. In de USA kost hij "maar" 1299 USD.

https://www.kamera-expres...f-2-8-di-vc-usd-g2-nikon/

https://www.adorama.com/tm702002nk.html

Dat is dus best een interessante overweging, aangezien ik in september dit jaar naar New York ga.

Nu is het belasting verhaal in Amerika mij niet helemaal duidelijk. Op de site van Adorama kost hij 1299 en als ik naar de winkelmand door klik, blijft de prijs zo en staat er bij het kopje 'taxes' 0 dollar.

Geldt dat ook als ik de lens daar in een winkel koop? Of moet ik nog ergens rekening mee houden?

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 50mm f/1.2 // Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:06
Als de de lens in NY koopt zal er 8.875% TAX bijkomen. Dus het totaal zal zo rond de 1400$ komen te liggen.

[Voor 32% gewijzigd door tweakG5 op 02-06-2017 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
Maar is dat alleen in fysieke winkels? Of hoe werkt dat?
Want op Adorama staat 0%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:06
PdeBie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:00:
Maar is dat alleen in fysieke winkels? Of hoe werkt dat?
Want op Adorama staat 0%
Op Adorama staat 0% omdat zij niet weten waar de lens naartoe moet. Waarschijnlijk komt er gewoon een bedrag te staan als en een adres invult. In de Verenigde Staten is de Sales Tax per staat verschillend.

https://tweakers.net/ext/f/KPqT7zBRvfwJrujamR0gESgM/thumb.png

Zo dus.

[Voor 17% gewijzigd door tweakG5 op 02-06-2017 12:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De tax in Amerika kun je terugkrijgen. Nadeel is echter dat je op Schiphol BTW en invoerrechten moet betalen. Al met al kom je dan wel boven de € 1599,- uit. Advies: haal 'm gewoon lekker hier. Is ook nog handiger met garantie en service mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
Ja, dan is het al een stuk minder interessant inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

knip

[Voor 97% gewijzigd door PowerUp op 02-06-2017 16:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
knip

[Voor 95% gewijzigd door PowerUp op 02-06-2017 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:25
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:02:
De tax in Amerika kun je terugkrijgen.
Hoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Kan niet meer zie ik net (voor NY dan iig)

[Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 02-06-2017 12:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

Formuliertje invullen. Hoe precies weet ik niet, maar is online wel wat over te vinden.
MikeyMan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:13:
Als je hem op de terugweg gewoon in je cameratas stopt moet het met de invoerrechten etc. wel meevallen. Maar idd, je moet nog steeds taxes betalen in US.
Nathuran schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:21:
Lekker op je camera draaien en bij de douane doen alsof je gek bent :)
Ja jongens ga lekker belastingfraude zitten aanmoedigen hier. Dit is hetzelfde als zeggen "joh lekker die TV van de buren van de muur halen, bij jezelf neerzetten en doen alsof je gek bent"... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overdrijf je niet een beetje? Om dit nou op 'belastingfraude' te gooien...
Geef jij alles wat je uit het buitenland meeneemt netjes aan? T-shirtje? Paar schoenen? Zonnebril? Horloge?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

MikeyMan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:32:
Geef jij alles wat je uit het buitenland meeneemt netjes aan? T-shirtje? Paar schoenen? Zonnebril? Horloge?
Er is een belastingvrij deel wat je mee mag nemen van een paar honderd euro, precies om de reden die jij noemt. Zodat je kleine aankopen niet hoeft aan te geven.
Maar ja, ik vind het ook belastingfraude als je even 1500 euro in het buitenland koopt om hier de btw te vermijden.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Nee, maar dat hoeft ook niet. Pas als het totaal boven de €430 komt, en da's met deze lens dus wel het geval. Waarom zou het geen belastingfraude zijn?

[Voor 17% gewijzigd door tobiasvs op 02-06-2017 12:40]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

Nee. Het is belastingfraude, en kan ook als zodanig worden bestraft. Maar je reactie verbaast me niks, wij Nederlanders zijn wereldkampioen verzekering- en belastingfraude lijkt het soms wel.

Tot ik meen een euro of 200 430 dus mag je belastingvrij invoeren, maar moet je wel aangeven. De douane weet ook wel dat die kleine dingen vaak niet aangegeven worden en dat lijken ze oogluikend toe te staan. Maar een objectief van 1500 euro valt daar niet onder!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Formuliertje invullen. Hoe precies weet ik niet, maar is online wel wat over te
Roepen zonder bron.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

Nee, roepen zonder ervaring. Maar dat betekent nog niet dat het niet klopt he! Ik ga niet jouw Google-werk voor je zitten doen.

[Voor 9% gewijzigd door Icephase op 02-06-2017 12:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Nee, roepen zonder ervaring. Maar dat betekent nog niet dat het niet klopt he! Ik ga niet jouw Google-werk voor je zitten doen.
Doe s een linkje dan. Je lijkt er nogal zeker van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

MikeyMan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:13:
Als je hem op de terugweg gewoon in je cameratas stopt moet het met de invoerrechten etc. wel meevallen. Maar idd, je moet nog steeds taxes betalen in US.
Denk je dat de douane op het achterhoofd is gevallen? Die hebben eerder met dat bijltje gehakt. Zelfs mensen die daar een laptop kopen en hem de hele vakantie gebruiken worden er bij terugkomst toch tussenuit gepikt.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Doe s een linkje dan. Je lijkt er nogal zeker van.
Ben ik ook. Maar jij vraagt nu naar het 'hoe', dat zoek je zelf maar uit. Ik weet alleen dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Ben ik ook. Maar jij vraagt nu naar het 'hoe', dat zoek je zelf maar uit. Ik weet alleen dat het mogelijk is.
knip

How do I obtain a refund of sales tax I paid while visiting the United States?

The United States Government does not refund sales tax to foreign visitors. Sales tax charged in the U.S. is paid to individual states, not the Federal government - the same way that VAT is paid in many countries.

[Voor 1% gewijzigd door PowerUp op 02-06-2017 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Haha
Sneu

How do I obtain a refund of sales tax I paid while visiting the United States?

The United States Government does not refund sales tax to foreign visitors. Sales tax charged in the U.S. is paid to individual states, not the Federal government - the same way that VAT is paid in many countries.
Daar staat dat de nationale overheid het niet terugbetaalt omdat het een lokale belasting is. M.a.w. je moet bij de lokale overheid zijn, niet de United States Government.

[Voor 55% gewijzigd door Icephase op 02-06-2017 12:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-07 22:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

belastingfraude = belastingontduiking

En als ik tegenwoordig een beetje om me heen luister dan is het blijkbaar volledig normaal om wat zaken niet op te geven, bij te beunen, etc. Net als dat je ook dom bent als je iets niet op je verzekering gooit met een net wat ander verhaal.

Niemand lijkt door te hebben hoe het systeem werkt. Ze willen een bepaald bedrag aan belasting hebben en de verzekering wil een bepaalde winst hebben. Je steelt dus niet van de overheid of verzekeringsmaatschappij, maar je steelt van iedereen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:45:
Daar staat dat de nationale overheid het niet terugbetaalt omdat het een lokale belasting is. M.a.w. je moet bij de lokale overheid zijn, niet de United States Government.
Mooi verhaal. Een bron zou leuker zijn als je mensen advies geeft :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:47:
[...]

Ik herhaal alleen wat jij schrijft en verbind daar een conclusie aan. Dus mijn bron is jouw bericht, en die heb ik gequote.

Wat wil je nou? Gelijk hebben of gelijk krijgen?
|sWORDs| schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:46:
[...]

En als ik tegenwoordig een beetje om me heen luister dan is het blijkbaar volledig normaal om wat zaken niet op te geven, bij te beunen, etc. Net als dat je ook dom bent als je iets niet op je verzekering gooit met een net wat ander verhaal.

Niemand lijkt door te hebben hoe het systeem werkt. Ze willen een bepaald bedrag aan belasting hebben en de verzekering wil een bepaalde winst hebben. Je steelt dus niet van de overheid of verzekeringsmaatschappij, maar je steelt van iedereen.
Stelen is stelen, maakt niet uit van wie je het doet. Jij bent het ook al aan het goedpraten. "Iedereen doet het, dus mag het". Nee dus.

[Voor 51% gewijzigd door Icephase op 02-06-2017 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Ik herhaal alleen wat jij schrijft en verbind daar een conclusie aan. Dus mijn bron is jouw bericht, en die heb ik gequote.

[...]

Stelen is stelen, maakt niet uit van wie je het doet. Jij bent het ook al aan het goedpraten. "Iedereen doet het, dus mag het". Nee dus.
Gelijk hebben, want volgens mij kan je als toerist in de VS je tax niet terugkrijgen.
Jij beweert van wel, dus zie graag een bron :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:48:
[...]

[...]

Lees het stukje nog eens keer. |:(
matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:47:
[...]

Alleen in Louisiana en Texas is het mogelijk om je Sales Tax terug te krijgen, zolang het geen dienst (ook software) is.

https://www.google.nl/#q=...gners+usa+louisiana+texas

[Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 02-06-2017 12:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
|sWORDs| schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:53:
[...]

[...]

Alleen in Louisiana en Texas is het mogelijk om je Sales Tax terug te krijgen, zolang het geen dienst (ook software) is.
Ja, alleen gaat TS naar NY, dus niet relevant ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

|sWORDs| schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Gedaan, wat wil je er nog over kwijt?
matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Gelijk hebben, want volgens mij kan je als toerist in de VS je tax niet terugkrijgen.
Jij beweert van wel, dus zie graag een bron :P
Nou vooruit, ik heb me toch even aan Google gewaagd. Je hebt gelijk; terugkrijgen is inderdaad niet mogelijk. Echter, als je het goed verstuurt naar een ander land, of als je het meeneemt naar je huis of hotel in een ander land/staat, hoef je onder omstandigheden de sales tax niet te betalen. Waarmee je dus effectief hetzelfde resultaat krijgt als wanneer je het terugkrijgt.

Kijk eens, ook nog een bron erbij:
https://www.tripadvisor.c...ted-States:Sales.Tax.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:
[...]

[...]
Dat je het cynisme in het tweede deel gemist hebt en deel één en drie exact zeggen wat jij zegt?
|sWORDs| schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:46:
[...]

[Voor 59% gewijzigd door |sWORDs| op 02-06-2017 13:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:
[...]

[...]

Nou vooruit, ik heb me toch even aan Google gewaagd. Je hebt gelijk; terugkrijgen is inderdaad niet mogelijk. Echter, als je het goed verstuurt naar een ander land, of als je het meeneemt naar je huis of hotel in een ander land/staat, hoef je onder omstandigheden de sales tax niet te betalen. Waarmee je dus effectief hetzelfde resultaat krijgt als wanneer je het terugkrijgt.

Kijk eens, ook nog een bron erbij:
https://www.tripadvisor.c...ted-States:Sales.Tax.html
Haha. Ja en dan kan je bij PostNL 21% aftikken 8)7
Heel slim!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Nu online

Icephase

matthijst schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Haha. Ja en dan kan je bij PostNL 21% aftikken 8)7
Heel slim!
21% plus ook nog invoerrechten. Maar dat moet je anders op Schiphol direct bij de douane doen, dus ik zie het verschil niet? Als je het laat verzenden, kost dat natuurlijk ook wat extra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
knip

[Voor 96% gewijzigd door PowerUp op 02-06-2017 16:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:31
Camacha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Denk je dat de douane op het achterhoofd is gevallen? Die hebben eerder met dat bijltje gehakt. Zelfs mensen die daar een laptop kopen en hem de hele vakantie gebruiken worden er bij terugkomst toch tussenuit gepikt.
Hoe dan? Ze weten toch niet dat je 'm daar gekocht hebt? Er reizen duizenden mensen met een laptop heen en weer tussen continenten, lijkt me onmogelijk dat ze aan kunnen tonen dat je zonder laptop heen bent gegaan en met laptop terug komt.

Ben het er mee eens dat het niet netjes is, maar de halve wereld doet het. Waarom zou je dan altijd het braafste jongetje van de klas moeten zijn?

Er zijn zelfs hele tactieken hoe je spullen vanuit bijv. Japan kunt bestellen zonder invoerrechten te hoeven betalen; inpakken als cadeau; met een tussenstop in een ander land zodat kans op controle kleiner is etc... Soms heb je pech en zit er een rekening aan geplakt, soms heb je geluk en glip je er tussendoor...

Ik zie dat meer als te hard rijden, half autorijdend Nederland doet het en als je geen boete krijgt heb je geluk.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

XyritZz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:06:
Hoe dan? Ze weten toch niet dat je 'm daar gekocht hebt?
Ik ben geen douanebeambte, dus het hoe blijf ik je schuldig, maar ik weet dat het ze bij laptops dus lukt. Ik gok dat ze toegang hebben tot databases met import- en exportgegevens

Persuader of bytes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PdeBie
De doos achterlaten en de lens mee nemen alsof ik hem al had ga ik niet doen. Dat is gewoonweg smokkelen/belastingontduiking. En voor hoeveel? 200 euro?

Komt er op neer dat het toch niet zo goedkoop is als het op het eerste oog lijkt. Was het uitzoeken waard. Kan ik de lens al mooi veel eerder aanschaffen en gewoon hier in NL :)
Minder gedoe met eventuele garantie ook nog.

[Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 02-06-2017 13:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Tot ik meen een euro of 200 430 dus mag je belastingvrij invoeren, maar moet je wel aangeven. De douane weet ook wel dat die kleine dingen vaak niet aangegeven worden en dat lijken ze oogluikend toe te staan. Maar een objectief van 1500 euro valt daar niet onder!
Nee.
Neemt u meer mee dan de belastingvrije hoeveelheid? Kies dan bij de Douane de rode doorgang 'Aangifte doen'. Dan rekenen we uit hoeveel invoerrechten, btw of accijns u moet betalen. Die moet u direct bij ons afrekenen.
Met andere woorden, je hoeft onder de 430 euro geen aangifte te doen.
XyritZz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Hoe dan? Ze weten toch niet dat je 'm daar gekocht hebt? Er reizen duizenden mensen met een laptop heen en weer tussen continenten, lijkt me onmogelijk dat ze aan kunnen tonen dat je zonder laptop heen bent gegaan en met laptop terug komt.
Ten eerste ligt de bewijslast bij jou als reiziger. Ze kunnen dus om bonnetjes oid vragen. Ten tweede, als jij bijvoorbeeld geen documenten op die laptop hebt staan die ouder zijn dan de datum van vertrek uit ons land, kun je moeilijk waarmaken dat je de laptop al had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13-07 20:55
Er reizen duizenden mensen met een laptop heen en weer tussen continenten, lijkt me onmogelijk dat ze aan kunnen tonen
Daar heeft de douane een heel makkelijk pressie-middel voor. Als ze een vermoeden van smokkel hebben, moet jij aan tonen dat je BTW hebt betaalt, ze nemen de goederen in beslag, en je mag gaan aantonen/bewijzen dat je BTW hebt betaalt over de in beslag genomen goederen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:20

Pierre

Geen zin vandaag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:28:
Ja jongens ga lekker belastingfraude zitten aanmoedigen hier. Dit is hetzelfde als zeggen "joh lekker die TV van de buren van de muur halen, bij jezelf neerzetten en doen alsof je gek bent"... |:(
Als we dan toch roomser dan de paus willen zijn dan zou ik niet eens overwegen om iets voor een paar knaken voordeel in het buitenland te kopen. Haal het dan lekker bij de fotograaf op de hoek; daar is de Nederlandse economie nog het meest bij gebaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:31
Camacha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Ik ben geen douanebeambte, dus het hoe blijf ik je schuldig, maar ik weet dat het ze bij laptops dus lukt. Ik gok dat ze toegang hebben tot databases met import- en exportgegevens
Dat zou goed kunnen ja, duurdere apparaten hebben over het algemeen serienummers en wellicht hebben ze daar een database voor om op te zoeken in welk land het in de schappen gelegen heeft.
Bushie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Daar heeft de douane een heel makkelijk pressie-middel voor. Als ze een vermoeden van smokkel hebben, moet jij aan tonen dat je BTW hebt betaalt, ze nemen de goederen in beslag, en je mag gaan aantonen/bewijzen dat je BTW hebt betaalt over de in beslag genomen goederen.
Duidelijk, maar dat is wel een flinke maatregel. Ik heb bijv. geen bonnetje of welk bewijs dan ook van de laptop van m'n werk. Als ik naar een buitenlandse vestiging zou moeten zou ik dus al in de problemen kunnen komen; goed, risico ligt dan bij m'n baas dus niet echt mijn probleem :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

XyritZz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:33:
Duidelijk, maar dat is wel een flinke maatregel. Ik heb bijv. geen bonnetje of welk bewijs dan ook van de laptop van m'n werk. Als ik naar een buitenlandse vestiging zou moeten zou ik dus al in de problemen kunnen komen; goed, risico ligt dan bij m'n baas dus niet echt mijn probleem :P.
Het zou niet ingewikkeld moeten zijn om van je werkgever een verklaring of bon te krijgen. Jij zal in eerste instantie moeten betalen, want jij voert in. Aannemelijk maken dat je het ding al langer gebruik zou op zich niet lastig moeten zijn, tenzij ze grote twijfels bij je verhaal hebben.

[Voor 11% gewijzigd door Camacha op 02-06-2017 13:52]

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
Nathuran schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Als we dan toch roomser dan de paus willen zijn dan zou ik niet eens overwegen om iets voor een paar knaken voordeel in het buitenland te kopen. Haal het dan lekker bij de fotograaf op de hoek; daar is de Nederlandse economie nog het meest bij gebaat.
Nou, als het een paar honderd euro scheelt is het simpelweg slimmer om het in de USA te kopen. Maar nu scheelt het 'maar' 200 euro en zou ik daarvoor moeten valsspelen.

Aangezien ik en niet ga valsspelen en voor 200 euro niet moeilijk ga lopen doen met garanties en weet ik wat voor gevolgen nog meer, spek ik inderdaad liever de Nederlandse economie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:57

PowerUp

Moderator Foto & Video
Goed, TS heeft zijn antwoord dus dat is opgelost. Voor de rest gaat de belastingdiscussie behoorlijk offtopic, dus dit topic gaat dicht. Een aantal mensen hier mogen Het algemeen beleid #criminaliteit nog even doorlezen :/

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True