Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor grafisch vormgever

Pagina: 1
Acties:

• Kiki1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-10 18:08
Aangezien mijn huidige laptop (een Peaq uit 2015) de geest heeft gegeven ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb altijd pech met laptops, koop een verkeerde waar ik uiteindelijk minder mee kan dan wat mij belooft is in de winkel. Dus misschien dat Tweakers is met mij mee kan denken. :)

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat gebruikt worden voor school en privé. In mijn opleiding maak ik gebruik van het Adobe pakket (Photoshop, InDesign, Illustrator en Premiere pro) dus het zou fijn zijn als dat een beetje fatsoenlijk kan draaien. Ook speel ik zo nu en dan nog is World of Warcraft. Ik zou graag is mijn resolutie in dat spel wat hoger kunnen zetten dan standje 2, zodat is echt iets kan zien van het spel :')

Wat is je budget?
Ik denk dat ik niet hoger wil gaan zitten dan 900/1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal niet heel veel on the road gaan. Alleen mee naar school en terug naar huis, maar daar kan hij altijd opgeladen worden. Ik ben niet van plan om in de trein of onderweg überhaupt te werken..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles behalve nog een Peaq. Dat kan ik echt niet meer aan. :')

Ik hoop dat jullie iets voor mij weten! Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd

hallo,

ik gebruik zelf voor school een Lenovo Y700-15ISK

https://www.laptopshop.nl...La3qc3NsNQCFZRsGwodfCMGyw

deze laptop is zeer snel en ook geschrikt voor het adobe pakket.

met vriendelijke groet,

Jop

• Kiki1995
@Verwijderd Ik heb toevallig 3 weken geleden de pas aangekochte Lenovo Y520 (het kleine broertje volgens mij?) terug gestuurd omdat een aantal toetsen niet naar behoren werkte. Ik zit nu weer opnieuw te kijken voor een laptop.

https://www.wehkamp.nl/Zo...=0&PrI=0&Nrpp=96&Blocks=0

Ik kwam langs deze, is dit een beetje redelijk qua prijs/kwaliteit verhouding?

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Als toetsen het niet doen kan het ook aan de drivers liggen. Heb dat zelf gehad met een hp Zbook xD Beetje lomp voor zo'n duur ding maar er waas één toets die het niet deed, na een herinstallatie deed hij het perfect.

Die hp is inderdaad ook érg mooi, ik weet niet hoe die AMD processor het doet eigenlijk, misschien weet iemand anders dat beter. Als ik het zo lees is het niet de rapste processor maar samen met een ssd zou het werkbaar moeten zijn. Verwacht niet dat grote photoshop dingen heel snel klaar gaan zijn. Maar ik zou denken dat het wel wat aan kan. Ook denk ik dat het RAM geheugen wel uit te breiden zou zijn. Ik denk persoonlijk dat je geen miskoop gaat hebben met deze laptop.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• miccamw2
  • Laatst online: 24-11 18:22
Als ik zo kijk naar wat je gaat doen kan je het beste wel 1 nemen met losse GPU. Zoals je al in je eigen link kan zien onder aanbevolen gebruik, gamen: nee, videobewerking ja, maar alleen low end.

De laptop die je gelinkt heb kan ik als betere Lenovo versie leveren voor +/- €500,- (maar als ik het goed begrijp heb je Lenovo ook afgestreept.

Heb je nog bepaalde specifieke vereisten aan ruimte, formaat, gewicht?

Ik heb even wat voor je in elkaar geflanst in de pricewatch en het veld is flink uitgedund. (succes met kiezen):
categorie: Laptops

• Kiki1995
@Daniel_Elessar Eventueel kan ik dingetjes nog wel vervangen, hoop ik? Mocht het niet helemaal wat zijn. Wat mij wel heel erg aanstaat van deze laptop is het feit dat hij touch screen is en je met die pen er op kan tekenen, al weet ik niet hoe gevoelig die functies zijn.

@miccamw2 Dankjewel voor je lijstje! Ga hem eventjes doorspitten, maar ziet er wel goed uit! :D

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Je kunt inderdaad veelal het RAM uitbreiden en de HDD/SSD vervangen. Verder wordt het al wat ingewikkelder.
In de lijst van @miccamw2 zul je zeker wat vinden :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Kiki1995
Ik heb nu de HP Envy op mijn schoot nieuw staan. Maar ik kan niet zeggen dat ik er tevreden over ben. Meer in een impuls besteld omdat ik verwachtte dat hij aan de eisen zou voldoen. Maar de laptop wordt zelf bij het minste al ontzettend warm en blaast pittig hard.
Scherm is wel heel mooi en de meegleverde pen en Microsoft Ink werken wel heel leuk.. denk dat de duurdere HP Spectere 15,6 beter past bij mijn wensen, alleen niet mijn budget :')

Dat wordt weer retour ben ik bang :') Dus toch dat lijstje nog maar is goed doorspitten.
Pagina: 1