5.0 Center speaker probleem? - Xbox One

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-04 14:55
Ik heb recentelijk een 5.0 Systeem van Pioneer aangeschaft en een Dolby Digital Samsung receiver (te weten: https://tweakers.net/pricewatch/260752/samsung-hw-c500/specificaties/ ) om aan te sluiten op de Xbox One. Aangeloten via Optische kabel en de juiste instellingen ingevoerd in menu.. geeft duidelijk aan DD of DTS te herkennen.
Echter bijna geen enkele game geeft ook werkelijk uit de 5 speakers geluid. Het zijn meestal enkel de 2 front, of de 2 front en rear speakers. De center speaker wordt bijna nooit gebruikt. Enkel in Halo 5 in het menu en tijdens cutscenes is hij duidelijk actief, maar zodra gameplay start is het weer 4.0. Pro Logic II geeft wel gewoon de center spreaker weer. Maar ik heb uiteraard liever DD of DTS.. daar heb ik de set voor aangeschaft.

Hebben meer mensen dit ervaren? Ligt het aan de bron (xbox / games) of ergens aan de kant van de receiver? Ik had toch gedacht dat DD na al die jaren wel een beetje een gangbaar was geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan54 op 02-06-2017 11:48 ]

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het lijkt me het meest voor de hand liggen dat de game(s) die je speelt geen center-spoor in de audiotrack heeft zitten. Dus geen geluid uit je center. De center doet het blijkbaar wel want in Halo 5 speelt hij af en toe. Ik denk dat je op zoek bent naar een probleem dat er niet is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Vandaar ook het vraagteken in de titel :) Maar dat is toch vreemd? Het klinkt raar. Is dit gangbaar in games? Ik vraag mij af of er mensen zijn die uit ervaring kunnen beamen dat dit klopt (in het geval van de Xbox)

[ Voor 14% gewijzigd door Daan54 op 02-06-2017 12:04 ]

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Daan54 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:02:
Vandaar ook het vraagteken in de titel :) Maar dat is toch vreemd? Het klinkt raar. Is dit gangbaar in games? Ik vraag mij af of er mensen zijn die uit ervaring kunnen beamen dat dit klopt (in het geval van de Xbox)
Dat is ook vreemd, als dd of dts wordt ondersteund vanuit de game dan zullen ze ook heus wel de center gebruiken (bij spraak in ieder geval). Misschien kan je eens proberen via HDMI (doorlussen, dus optische kabel eruit), dan kan je als je versterker het ondersteunt ook dts HD /master ontvangen.

Pro logic etc is allemaal gesimuleerd en wil je liever vermijden.

[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 02-06-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Mijn Xbox One staat ingesteld op uncompressed sound over de HDMI en ik krijg in vrijwel elke game 8 kanaals geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Hmm.. dan moet ik het inderdaad ook maar eens via HDMI proberen. Ik zal het resultaat laten weten.

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Helaas geen succes. Via HDMI aangesloten, Uncompressed 5.1 & optische audio op bitstream out, maar hij blijft hardnekkig maar 4 kanalen gebruiken.

Vreemd dat de cutscenes in Halo wel werken maar gameplay niet. Je zou denken dat het de game is. Maar als anderen wel de volle beleving krijgen moet ik het toch bij de receiver zoeken lijkt mij? Andere games (Destiny, Forza 5, World of Tanks, Elite Dangerous etc) allemaal nog als voorheen. 4.0 of 2.0

[ Voor 53% gewijzigd door Daan54 op 02-06-2017 16:13 ]

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Kan je in de receiver ergens zien welk signaal er binnen komt? Als er al 4.0 binnen komt dan zit er een fout in de XBox, komt er wel gewoon 5.1 binnen dan zit de fout in de receiver. Op dit moment is het redelijk gokken waar het fout gaat. Ik neig zelf naar de receiver omdat de XBox weinig fout kan doen. Hier stuurt de XBox altijd 5.1 uit, zelfs in het hoofdmenu.

Als het altijd 4.0 zou zijn dan zou ik zeggen dat de receiver niet goed in is gesteld, maar aangezien het in enkele games wel werkt zou dat ook niet opgaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
5.1 uncompressed geeft LPCM, bitstream uit geeft Dolby Digital en Stereo geeft Pro Logic II weer op het display. In al deze setups geeft de display aan alle speakers te herkennen. 6 in totaal (inc the Subwoofer, al zit die dus in de speakers).

Als het bij iedereen werkt, zou ik ook zeggen dat het de receiver is.

(Update: nog wat meer games getest: Halo MCC werkt perfect, Star Wars Battlefront werkt ook, maar alleen bepaalde stemmen, Halo Reach werkt hetzelfde als Battlefront.)

[ Voor 38% gewijzigd door Daan54 op 02-06-2017 16:00 ]

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wat geeft de display weer van de Samsung? Links boven staan zes kanalen waarover de handleiding zegt "Hiermee worden de aangesloten luidsprekers weergegeven.". Maar ik durf niet te zeggen of ze daarmee bedoelen dat de Samsung dat als inkomend signaal herkent en erkent of puur alleen aangeeft hoe veel speakers in de settings van de receiver aan zijn gesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Ik denk de eerste. Als ik namelijk naar een stereo signaal switch geeft hij enkel "FR" "FL" en "SW" weer. Bij een dolby digital signaal komen daar "SL" "SR" en "C" bij.

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifterke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-09-2021
Raar, drie jaar later, maar ik heb net de Xbox one X gekocht. En ik heb hetzelfde probleem. Via de optische kabel. Center speaker valt weg in games, alleen in cutscenes is die er terug!!!
Heb je dit ooit kunnen of weten fixen?
Pagina: 1