Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop best buy 2017, probleem met geheugen

Pagina: 1
Acties:

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Ik heb de desktop best buy 2017 aangeschaft:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

nu krijg ik onderstaande bericht van de leverancier:
Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling met ordernummer W00988881
Wij hebben uw order nagekeken op eventuele verbeterpunten of onduidelijkheden.
De volgende opmerking / vraag hebben wij betreffende uw order:

U heeft gekozen voor een AMD Ryzen processor in combinatie met snel overclock geheugen. Op dit moment is de ondersteuning voor sneller geklokt werkgeheugen op dit platform nog zeer beperkt.
In uw combinatie zal het werkgeheugen van 3000 MHz niet zijn maximale snelheid kunnen halen maar waarschijnlijk ingesteld worden op 2133MHz.

· QVL geheugen support : http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-AB350-Gaming-3-rev-10#support-doc

De verwachting is dat later dit jaar AMD en de moederbordfabrikanten BIOS updates uitbrengen om de geheugen support voor hogere snelheden te verbeteren.
Vandaag hebben we echter twee opties :

- U kunt ervoor kiezen om het huidige werkgeheugen te houden maar deze op een lagere snelheid te gebruiken in afwachting van de BIOS upgrades.
- U kunt het werkgeheugen vervangen door een ander type uit de QVL lijst van het moederbord die wél een hogere snelheid kan halen zoals bijvoorbeeld : https://azerty.nl/product/corsair/732473/dominator-platinum-geheugen-16-gb--4-x-4-gb

Graag verneem ik uw voorkeur hier. Mocht u nog vragen en/of extra opmerkingen hebben betreffende montage, neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb hier geen verstand, wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
taurus0205 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:54:
Ik heb de desktop best buy 2017 aangeschaft:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

nu krijg ik onderstaande bericht van de leverancier:
Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling met ordernummer W00988881
Wij hebben uw order nagekeken op eventuele verbeterpunten of onduidelijkheden.
De volgende opmerking / vraag hebben wij betreffende uw order:

U heeft gekozen voor een AMD Ryzen processor in combinatie met snel overclock geheugen. Op dit moment is de ondersteuning voor sneller geklokt werkgeheugen op dit platform nog zeer beperkt.
In uw combinatie zal het werkgeheugen van 3000 MHz niet zijn maximale snelheid kunnen halen maar waarschijnlijk ingesteld worden op 2133MHz.

· QVL geheugen support : http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-AB350-Gaming-3-rev-10#support-doc

De verwachting is dat later dit jaar AMD en de moederbordfabrikanten BIOS updates uitbrengen om de geheugen support voor hogere snelheden te verbeteren.
Vandaag hebben we echter twee opties :

- U kunt ervoor kiezen om het huidige werkgeheugen te houden maar deze op een lagere snelheid te gebruiken in afwachting van de BIOS upgrades.
- U kunt het werkgeheugen vervangen door een ander type uit de QVL lijst van het moederbord die wél een hogere snelheid kan halen zoals bijvoorbeeld : https://azerty.nl/product/corsair/732473/dominator-platinum-geheugen-16-gb--4-x-4-gb

Graag verneem ik uw voorkeur hier. Mocht u nog vragen en/of extra opmerkingen hebben betreffende montage, neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb hier geen verstand, wat is jullie advies?

Alvast bedankt!
Kun je afslaan, het gaat prima werken, en biosupdate uitvoeren is dan gewoon een gevalletje bios openen, update aanklikken, 15m wachten, reboot, bios heropenen, xmp selecteren voor geheugen. Kind kan de was doen. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• taurus0205
Hoe weet ik dan wanneer een update beschikbaar is als deze niet automatisch gestart wordt zoals bij windows bijvoorbeeld?
Moet ik hem dan lager instellen zoals voorgesteld wordt?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wacht even, ze willen dat je duurder 16 GB 3000 Mhz geheugen koopt in plaats van goedkoper 16GB 3000 Mhz geheugen...??

Mis ik iets anders.. Want ik zie geen verschil..

https://tweakers.net/pricewatch/compare/458074;415795/

• mstx
  • Niet online
Die leverancier loopt een beetje achter. Dat geheugen kan al sinds BIOS F6 op 2933MT/s draaien op dat moederbord.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Goh en dan bevelen ze je een peperdure dominator variant, zozo dat stelt me toch wel een beetje teleur van Azerty zeg.
Dit gaat overigens gewoon werken hoor maak je geen zorgen. Geen idee waar ze met hun hoofd zitten bij Azerty maar dit is allang geen issue meer. De stickjes zullen zonder problemen draaien op 2933.

Verwijderd

Aan de QVL te zien worden geen 4 modules van dat type ram ondersteunt. Probeer eens met 2 modules op te starten.

• taurus0205
Bedankt voor jullie reacties, ik heb aanbod voor een ander geheugen afgewezen en laat het gewoon bij de opzet zoals in de guide wordt genoemd.

• taurus0205
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:41:
Aan de QVL te zien worden geen 4 modules van dat type ram ondersteunt. Probeer eens met 2 modules op te starten.
Hier begrijp ik niks van.

Verwijderd

Goed dat ik dit topic nog even onder ogen krijg, aangezien ik binnen enige dagen exact hetzelfde Moederbord incl.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W€ 145,70€ 145,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 145,70

ga bestellen bij Azerty.

Ik laat het ze ook assembleren en al die meuk, maar zoals ik het nu begrijp, kan het huidige moederbord dus prima draaien op 2933 met de Bios Update (F6)?

Moet je dat na die bios update dan nog zelf gaan instellen of 'detecteert' die bios dat zelf?

Nogmaals dank voor dit topic, want ik zal precies dezelfde email gaan krijgen denk ik.

• foppe-jan
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:07:
Moet je dat na die bios update dan nog zelf gaan instellen of 'detecteert' die bios dat zelf?
Zoals ik al aangaf, je moet na herstart in het bios het juiste XMP-profiel selecteren, maar dat wijst zich redelijk vanzelf.
taurus0205 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:07:
Hoe weet ik dan wanneer een update beschikbaar is als deze niet automatisch gestart wordt zoals bij windows bijvoorbeeld?
Moet ik hem dan lager instellen zoals voorgesteld wordt?
Ik zou gewoon even 1x per 2 weken op de bios-ondersteuningspagina van je mobo kijken naar de datum van het bios met het hoogste nummertje; als er een nieuwe bijstaat kun je die ophalen via het bios. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• taurus0205
foppe-jan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Zoals ik al aangaf, je moet na herstart in het bios het juiste XMP-profiel selecteren, maar dat wijst zich redelijk vanzelf.
[...]

Ik zou gewoon even 1x per 2 weken op de bios-ondersteuningspagina van je mobo kijken naar de datum van het bios met het hoogste nummertje; als er een nieuwe bijstaat kun je die ophalen via het bios. :)
je doet alsof dit heel makkelijk is, maar ik heb dit nooit gedaan. Hoe weet ik nu welke de juiste is bij meerdere opties in de lijst bijvoorbeeld? :P

• taurus0205
foppe-jan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:
[...]

[...]

Graag gedaan.

Een tip:
als je alles gaat bestellen bij azerty stuur dan eerst een e-mail naar offerte@azerty.nl en vraag om een prijsreductie om je immers alles bij hen wilt gaan bestellen. Er gaat niet heel veel van de prijs af, maar toch. Ik heb bovendien geregeld dat ik 50% korting krijg op assemblage.

• foppe-jan
taurus0205 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:58:
[...]

je doet alsof dit heel makkelijk is, maar ik heb dit nooit gedaan. Hoe weet ik nu welke de juiste is bij meerdere opties in de lijst bijvoorbeeld? :P
gewoon het grootste getalletje kiezen uit het lijstje met ondersteunde snelheden. Anders YouTube. :p

• taurus0205
foppe-jan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:01:
[...]

gewoon het grootste getalletje kiezen uit het lijstje met ondersteunde snelheden. Anders YouTube. :p
check ;-)
Ik had je vorige reactie niet goed gelezen en het stukje over hoogste cijfer gemist.

• taurus0205
Trouwens die grafische kaart van dit systeem is maar niet leverbaar, wacht al 2 weken en wanneer deze beschikbaar is is nog steeds onbekend dat is wel balen.
Heb het hele systeem in 1x al besteld en betaald, vraag me dan af of het op korte termijn nog eens gaat komen

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13
taurus0205 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:53:
Trouwens die grafische kaart van dit systeem is maar niet leverbaar, wacht al 2 weken en wanneer deze beschikbaar is is nog steeds onbekend dat is wel balen.
Heb het hele systeem in 1x al besteld en betaald, vraag me dan af of het op korte termijn nog eens gaat komen
nieuws: Gerucht: AMD en Nvidia brengen accelerators voor minen cryptocoins uit
Momenteel is er een tekort aan Radeon RX570- en RX580-kaarten, zo is ook in de Pricewatch te zien. Volgens Computerbase komt dit vanwege de populariteit van deze kaarten bij cryptominers.
Zal waarschijnlijk nog een tijd duren dus.

• taurus0205
wat is dan wijsheid vraag ik me af? Nog enkele weken wachten of voor een alternatief kijken?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Een GTX 1060-6G doet niet veel onder voor de RX580. Het kan zomaar nog een maand, of misschien zelfs 2, duren voordat RX570/RX580 kaarten weer beschikbaar komen. Ik zou hier niet op wachten gezien het <10% verschil tussen de kaarten.
Pagina: 1