Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Ben op zoek naar een versterker/receiver.
Heb voor mn nieuwe huis Teufel Ultima 20 Mk2 speakers aangeschaft. Deze gaan in een 2.0 opstelling dienen voor het geluid van de TV. Later wil ik dit eventueel gaan uitbreiden met een centerspeaker en een subwoofer. 5.1 gaat het voorlopig (5-10+ jaar) niet worden in de woonkamer, wel als ik hem naar zolder doe, waar ik een beamer wil plaatsen voor films/gamen.

Ik zoek een?
Receiver.

Wat is je budget?
liefst zo min mogelijk, max 300.
2de hands is ook een optie.
Verder heb ik tegoedbonnen van de Expert, echter hier zijn de receivers een stuk duurder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn Teufel Ultima 20 Mk2 speakers op aan te sluiten.
Verder heb ik een Samsung UE55J6240
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Daarnaast heb ik de volgende apparaten: T-mobile Entone box voor tv kijken / NVidia TV Shield / evt. PS3/PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk alle goedkope receivers in de Pricewatch, maar onderlinge verschillen zijn niet echt duidelijk.
categorie: Versterkers en receivers
Ben een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Voor €20,- meer heb je een Denon X1300w, welke aan alle eisen voldoet, ook voor de nabije toekomst. Maar als je verwacht dat je die Samsung ook 5-10jaar gaat behouden, dan is vrijwel elke receiver geschikt en kun je ook een wat ouder model nemen (tweedehands). De nieuwe receivers bieden vooral meerwaarde wanneer je naar 4k, hdr en/of atmos/dts-x wilt overstappen binnenkort. Als dag pas over 5jaar of meer gebeurt, doe je er dan sowieso goed aan ook de receiver te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
De tv veranderd de komende 5 jaar niet.
Denon lees ik veel positieve reacties over, dus daar heb ik al naar gekeken.
''Probleem'' is dat deze niet verkrijgbaar is bij de Expert, waar ik voor 280 euro aan tegoedbonnen heb. Nu is het geen harde eis om bij deze winkel te halen, maar dan is het wel richting max budget.

Wellicht de x1300w 2dehands eens in de gaten houden.

Verder zie ik nog 2 voorbijkomen die mijn interesse wekken:
Denon AVR 2113 - 2de hands
Denon AVR-X520BT Zwart - nieuw

https://tweakers.net/pricewatch/compare/464803;313004/

[ Voor 19% gewijzigd door Purehz op 02-06-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
In dat geval volstaat eigenlijk elke receiver van nu en oudere modellen. Expert heeft inderdaad niet zo'n sterk aanbod.

De Onkyo TX SR373 voldoet ook aan je eisen. Dan kost het je maar €70,- en heb je een nieuw product.

Ik kijk dan puur naar jouw eisen. Je kunt dan nog even naar gebruikservaringen kijken of het ook een handig/goed product is.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 02-06-2017 16:49 ]